Jump to content
KML Awiatik Sosno

Pfalz E.III

Recommended Posts

Witam,

Takie maleństwo powoli powstaje w awiatikowej modelarni.

Punktem wyjścia jest plan P.Rake, który był opublikowany w FSM 10/2011.

Boki balsa 3 mm, listewki kratownicy 3x3 mm.

Rake proponuje profil płasko-wypukły, ale w moim modelu będzie wklęsło-wypukły, może do końca nie taki jak w oryginale.

I trochę danych:

Rozpiętość- 760 mm, długość-450 mm

napęd Turnigy C 1606-3000

Napęd sprawdzony w kilku podobnych moich modelach mini

 

 

 

post-18868-0-01988600-1537963047_thumb.jpg

post-18868-0-43316800-1537963059_thumb.jpg

post-18868-0-42507900-1537963066_thumb.jpg

post-18868-0-33096200-1537963073_thumb.jpg

post-18868-0-77873300-1537963097_thumb.jpg

post-18868-0-20794600-1537963106_thumb.jpg

post-18868-0-61824000-1537963115_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

O!Bardzo fajny temat;) Powinien super wolno latać, to jest to co lubię.

Tego planu Rake'a nie znam ale tam balsa na bokach kadluba byla 3mm?

Profil wkleslo-wypukły wykreślony na planie wygląda b odważnie, masz juz koncepcję jak przekonstruować skrzydlo? Bo bez tego sie chyba nie obejdzie bo u Rake'a na ogół skrzydełka b.proste są i dzwigarek na ogół jeden.

Powodzenia w budowie będę z przyjemnością oglądał postępy.

Pozdr.

M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z budowy raportu ciąg dalszy:

- boki powinny być z balsy ok 2,5 mm

- dźwigary będą dwa z twardszej balsy 3x5, jest sporo linek także takie dźwigary wystarczą

Dzisiaj ogarnąłem: żebra, oraz lamelki do usterzeń.

 

............cdn

 

 

post-18868-0-69980800-1537994073_thumb.jpg

post-18868-0-36265700-1537994090_thumb.jpg

post-18868-0-29630600-1537994107_thumb.jpg

post-18868-0-01822300-1537994121_thumb.jpg

post-18868-0-83313600-1537994136_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, no fajne modele prezentujesz na fotkach - chyba lubisz takie stare maszyny "z duszą"?  ;)  Masz gdzieś może na YT filmiki z lotu swoich "staruszków"? Chętnie bym podejrzał.

 

PS Noo, my tu wszyscy mówimy sobie po imieniu (albo ksywką) - prosto, wygodnie! Nie wiem jak się do Ciebie zwracać, bezosobowo? Trochę niezręcznie. "KML Awiatik Sosno"? Dziwnie i przydługawo! "MODELARNIA Awiatik"?  :rolleyes:  (choć to w zasadzie nie imię, tylko nazwa i chyba nie do końca zgodne z regulaminem). Na forum dyskutujemy i czasami jakoś do siebie zwracać się przecież musimy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego no co Ty, Jerzy nie miał nic złego na myśli, jeśli chodzi o sprawy relacji w tym dziale to tu jest spoko, nie jest jak w innych działach gdzie obowiązuje zasada opluć, zgnoić, zgnieść.

Wracaj z tematem, bo chce zobaczyć jak lata model  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patryk dobrze prawi. Jak na razie "politykiery i hi-ego" omijają ten dział (dla nich pewnie śmiesznie niepoważny) i oby było tak jak najdłużej. Wracaj Kolego z tematem, bo jest bardzo ciekawy. Chyba opacznie mnie zrozumiałeś, bo szczerze nie miałem nic złego na myśli. Jeśli faktycznie poczułeś się urażony, to PRZEPRASZAM!  Mnie również interesują modele z początków epoki lotnictwa, ale ze względu na występujące w "parasolach" liczne linki, odciągi (często z jakimiś tam regulacjami), dotychczas nie odważyłem się za nie brać! :rolleyes:  Opisz dokładnie jak będziesz realizował sposób mocowania linek, jak dojdziesz do etapu odciągów, bo jak widzę jest w tym samolociku tego trochę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.