Skocz do zawartości

łopatki węglowe Falco ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

-właśnie montuję nowy  napęd w modelu fantasy2/Velvia ArtHobby -

 

czy używał ktoś w motoszybowcach śmigieł składanych z łopatkami węglowymi firmy Falco ?

Jakieś opinie co do jakości i osiągów ?      

 

 

mam  łopatki falco 13x8,5"   i   14x8,5"U  wyglądają dobrze...      zaskoczenie -silnik z tymi śmigłami bierze o wiele mniejszy prąd niż z porównywalnymi wielkością i skokiem  Arenaut, Grapner

???  o wiele mniejszy oznacza np 21A  do 33A....

 

 

 

 rozumiem drobne różnice  -ale jeśli podobny prąd mam zakładając 11x8"  graupnera lub 14x8,5 "U  falco -to już nie rozumiem    -ciąg  przy podobnym prądzie wydaje się  większy na falco 

 

(szkoda, że nie zmierzyłem ciągu  przed zamontowaniem silnika do modelu...)

 

 

 

Opublikowano

Witek, jak silnik bierze dużo mniej prądu to tylko dobrze. A swoją drogą te łopaty muszą być bardzo sztywne, skoro mają tak wysoką sprawność. Choć jak słusznie napisałeś trzeba by jeszcze ciąg sprawdzić i porównać , albo na hamowni albo doświadczalnie w lotach. Pozdrawiam .

Opublikowano

Łopatek nie znam, ale to że biorą o 20A mniej to wcale  nie jest dziwne.

Mój silnik na łopatkach Graupnera 14x8 bierze 65A a na GM 16x8,5S raptem 39A. 

czy to dobrze? niekoniecznie, jeśli przy okazji słabiej ciągną...

porównanie poboru prądu imo ma tylko sens z porównaniem ciągu/prędkości przepływu powietrza i z tego można dopiero wyciągać wnioski...

Samo zestawienie rozmiaru z poborem prądu nie jest do końca musi być miarodajne..

Opublikowano

czy to dobrze? niekoniecznie, jeśli przy okazji słabiej ciągną...

porównanie poboru prądu imo ma tylko sens z porównaniem ciągu/prędkości przepływu powietrza i z tego można dopiero wyciągać wnioski...

Samo zestawienie rozmiaru z poborem prądu nie jest do końca musi być miarodajne..

Masz niewątpliwie rację. Wszystko zależy od tego co chcemy uzyskać. Czy obniżyć pobór prądu z nieznacznym obniżeniem prędkości zaśmigłowej i prędkości modelu na silniku, czy interesuje nas tylko szybkość modelu.

Opublikowano

dokładnie -chodzi o sensowne proporcje ciąg prędkość pobór prądu.   i czy to wypada korzystnie w falco czy nie.

 

Mogę założyć 11x8" graupnera  -i mieć pobór 19A

-mogę założyć  falco o bardzo wąskich łopatach -wyglądają prawie jak noże -14x,8,5" U i mieć pobór 20A

lub falco  13x8,5" o troszkę szerszych łopatach i mieć 22A   

Wszystko w zakresie  optimum silnika. nie wiem które śmigło da większy ciąg -trzymając kadłub w reku wydaje się że  ciąg podobny -lekko większy na falco ale  to może być tylko sugestia, że śmigła większe...

-i nie wiem czy np. falco o bardzo cienkich łopatkach się nie rozpadnie w locie ?

 

Te Falco wyglądają  na zrobione z tkaniny węglowej  rowingowej (nie wiem czy są całe z węgla -czy tylko po wierzchu)  . Nigdy nie używałem falco -kiedyś kupiłem je na jakimś portalu i zapomniałem -teraz szukając śmigła optymalnego   pod napęd -znalazłem falco na dnie pudła...

Ze wzgledu na wielkość wydawały się  poza zakresem prądowym małego silniczka -ale założyłem przez ciekawość i delikatnie zacząłem dodawać gazu.

I zaskok -pobór prądu jak 11" a nie jak "typowe"  14"... 

 

Skoro nikt nie latał na takich pozostaje wypróbować w locie i napisać...  i może kiedyś jeśli będzie więcej czasu  jakieś pomiary na hamowni...

Opublikowano

Masz niewątpliwie rację. Wszystko zależy od tego co chcemy uzyskać. Czy obniżyć pobór prądu z nieznacznym obniżeniem prędkości zaśmigłowej i prędkości modelu na silniku, czy interesuje nas tylko szybkość modelu.

Jeśli zmniejszenie poboru prądu wynika z lepszej wydajności to jest to oczywista korzyść z zastosowania droższych łopatek. Chodziło mi tylko o zwrócenie uwagi, że nie ma pewności, że tak jest :-) bez pomiarów..

Opublikowano

nie wiem czy te łopatki są droższe -nawet nie pamiętam ile za nie dałem -raczej tanio z jakiegoś allegro kiedyś...

 

pomiarów obecnie nie zrobię -musiałbym wypruć  wyposażenie z kadłuba żeby wyjąć silnik i dać na hamownię...  liczyłem, że ktoś używał i oceni  śmigła falco "praktycznie"

Opublikowano

nie wiem czy te łopatki są droższe -nawet nie pamiętam ile za nie dałem -raczej tanio z jakiegoś allegro kiedyś...

 

pomiarów obecnie nie zrobię -musiałbym wypruć  wyposażenie z kadłuba żeby wyjąć silnik i dać na hamownię...  liczyłem, że ktoś używał i oceni  śmigła falco "praktycznie"

"droższe" tyczyło się do zaproponowanych przez kolegę Konrada łopatek GM które są ~3x droższe niż popularne "węglowe" gaupnery lub aeronauty (które są jednak bardziej plastikowe niż węglowe, tak na prawdę..)

Opublikowano

Zrobiłem pierwsze próby w locie   -śmigło/łopaty węglowe falco 14x8,5U i kołpak graupner  -  model motoszybowca 1250g    2metry rozpiętości

 

- na pakiecie 3s do połowy rozładowanym przy poborze 20A  model 1250g wisi na śmigle na styk.

ciąg na świeżo naładowanym 3s około 1350g   21A    jest w stanie spoko wisieć na śmigle z tendencją do wznoszenia, 

 

Swobodny start i wznoszenie na pewno ostrzej niż 45*. może około 60* ładnie idzie w górę. Po 20s model ma 160m.  Mogłoby być lepiej ale pobór prądu skromny -moc max 230W.

 

   ogólnie śmigło falco pracuje   cicho i jak na pobór prądu ciąg chyba niezły -choć szału tez nie ma.    Na zastosowanym napędzie nie daje się zbytnio pogonić -ale kv jest malutkie około 700.

Będzie czas to spróbuję porównać lot z innym śmigłem. Co do jakości  i trwałości śmigła czas pokaże. Ogólnie chyba jest niezłe.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.