latacz Opublikowano 14 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2018 -właśnie montuję nowy napęd w modelu fantasy2/Velvia ArtHobby - czy używał ktoś w motoszybowcach śmigieł składanych z łopatkami węglowymi firmy Falco ? Jakieś opinie co do jakości i osiągów ? mam łopatki falco 13x8,5" i 14x8,5"U wyglądają dobrze... zaskoczenie -silnik z tymi śmigłami bierze o wiele mniejszy prąd niż z porównywalnymi wielkością i skokiem Arenaut, Grapner ??? o wiele mniejszy oznacza np 21A do 33A.... rozumiem drobne różnice -ale jeśli podobny prąd mam zakładając 11x8" graupnera lub 14x8,5 "U falco -to już nie rozumiem -ciąg przy podobnym prądzie wydaje się większy na falco (szkoda, że nie zmierzyłem ciągu przed zamontowaniem silnika do modelu...) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 15 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2018 Łopatek nie znam, ale to że biorą o 20A mniej to wcale nie jest dziwne. Mój silnik na łopatkach Graupnera 14x8 bierze 65A a na GM 16x8,5S raptem 39A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel4090 Opublikowano 15 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2018 Konrad, gdzie kupujesz łopatki GM. Potrzebuje 8x4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 15 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2018 U Nila w HyperFlight tyle że ja nie widziałem GMów tak małych. Tu kupuje najczęściej łopatki: https://www.hyperflight.co.uk/products.asp?cat=Powertrains&subcat=Prop+Blades https://www.hoelleinshop.com/All-you-need-for-electric-flight/Props-and-adapters/Folding-props/GM-props.htm?shop=hoellein_e&SessionId=&a=catalog&t=49302&c=74201&p=74201 https://www.reisenauer.de/kid-150-GM-Georgi-Mirov.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicherek86 Opublikowano 15 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2018 Witek, jak silnik bierze dużo mniej prądu to tylko dobrze. A swoją drogą te łopaty muszą być bardzo sztywne, skoro mają tak wysoką sprawność. Choć jak słusznie napisałeś trzeba by jeszcze ciąg sprawdzić i porównać , albo na hamowni albo doświadczalnie w lotach. Pozdrawiam . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zipp Opublikowano 15 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2018 Łopatek nie znam, ale to że biorą o 20A mniej to wcale nie jest dziwne. Mój silnik na łopatkach Graupnera 14x8 bierze 65A a na GM 16x8,5S raptem 39A. czy to dobrze? niekoniecznie, jeśli przy okazji słabiej ciągną... porównanie poboru prądu imo ma tylko sens z porównaniem ciągu/prędkości przepływu powietrza i z tego można dopiero wyciągać wnioski... Samo zestawienie rozmiaru z poborem prądu nie jest do końca musi być miarodajne.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 15 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2018 czy to dobrze? niekoniecznie, jeśli przy okazji słabiej ciągną... porównanie poboru prądu imo ma tylko sens z porównaniem ciągu/prędkości przepływu powietrza i z tego można dopiero wyciągać wnioski... Samo zestawienie rozmiaru z poborem prądu nie jest do końca musi być miarodajne.. Masz niewątpliwie rację. Wszystko zależy od tego co chcemy uzyskać. Czy obniżyć pobór prądu z nieznacznym obniżeniem prędkości zaśmigłowej i prędkości modelu na silniku, czy interesuje nas tylko szybkość modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latacz Opublikowano 15 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2018 dokładnie -chodzi o sensowne proporcje ciąg prędkość pobór prądu. i czy to wypada korzystnie w falco czy nie. Mogę założyć 11x8" graupnera -i mieć pobór 19A -mogę założyć falco o bardzo wąskich łopatach -wyglądają prawie jak noże -14x,8,5" U i mieć pobór 20A lub falco 13x8,5" o troszkę szerszych łopatach i mieć 22A Wszystko w zakresie optimum silnika. nie wiem które śmigło da większy ciąg -trzymając kadłub w reku wydaje się że ciąg podobny -lekko większy na falco ale to może być tylko sugestia, że śmigła większe... -i nie wiem czy np. falco o bardzo cienkich łopatkach się nie rozpadnie w locie ? Te Falco wyglądają na zrobione z tkaniny węglowej rowingowej (nie wiem czy są całe z węgla -czy tylko po wierzchu) . Nigdy nie używałem falco -kiedyś kupiłem je na jakimś portalu i zapomniałem -teraz szukając śmigła optymalnego pod napęd -znalazłem falco na dnie pudła... Ze wzgledu na wielkość wydawały się poza zakresem prądowym małego silniczka -ale założyłem przez ciekawość i delikatnie zacząłem dodawać gazu. I zaskok -pobór prądu jak 11" a nie jak "typowe" 14"... Skoro nikt nie latał na takich pozostaje wypróbować w locie i napisać... i może kiedyś jeśli będzie więcej czasu jakieś pomiary na hamowni... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zipp Opublikowano 15 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2018 Masz niewątpliwie rację. Wszystko zależy od tego co chcemy uzyskać. Czy obniżyć pobór prądu z nieznacznym obniżeniem prędkości zaśmigłowej i prędkości modelu na silniku, czy interesuje nas tylko szybkość modelu. Jeśli zmniejszenie poboru prądu wynika z lepszej wydajności to jest to oczywista korzyść z zastosowania droższych łopatek. Chodziło mi tylko o zwrócenie uwagi, że nie ma pewności, że tak jest :-) bez pomiarów.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latacz Opublikowano 15 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2018 nie wiem czy te łopatki są droższe -nawet nie pamiętam ile za nie dałem -raczej tanio z jakiegoś allegro kiedyś... pomiarów obecnie nie zrobię -musiałbym wypruć wyposażenie z kadłuba żeby wyjąć silnik i dać na hamownię... liczyłem, że ktoś używał i oceni śmigła falco "praktycznie" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zipp Opublikowano 15 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2018 nie wiem czy te łopatki są droższe -nawet nie pamiętam ile za nie dałem -raczej tanio z jakiegoś allegro kiedyś... pomiarów obecnie nie zrobię -musiałbym wypruć wyposażenie z kadłuba żeby wyjąć silnik i dać na hamownię... liczyłem, że ktoś używał i oceni śmigła falco "praktycznie" "droższe" tyczyło się do zaproponowanych przez kolegę Konrada łopatek GM które są ~3x droższe niż popularne "węglowe" gaupnery lub aeronauty (które są jednak bardziej plastikowe niż węglowe, tak na prawdę..) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latacz Opublikowano 16 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2018 Zrobiłem pierwsze próby w locie -śmigło/łopaty węglowe falco 14x8,5U i kołpak graupner - model motoszybowca 1250g 2metry rozpiętości - na pakiecie 3s do połowy rozładowanym przy poborze 20A model 1250g wisi na śmigle na styk. ciąg na świeżo naładowanym 3s około 1350g 21A jest w stanie spoko wisieć na śmigle z tendencją do wznoszenia, Swobodny start i wznoszenie na pewno ostrzej niż 45*. może około 60* ładnie idzie w górę. Po 20s model ma 160m. Mogłoby być lepiej ale pobór prądu skromny -moc max 230W. ogólnie śmigło falco pracuje cicho i jak na pobór prądu ciąg chyba niezły -choć szału tez nie ma. Na zastosowanym napędzie nie daje się zbytnio pogonić -ale kv jest malutkie około 700. Będzie czas to spróbuję porównać lot z innym śmigłem. Co do jakości i trwałości śmigła czas pokaże. Ogólnie chyba jest niezłe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi