Skocz do zawartości

Motoszybowiec Mutant na podstawie Elektro Juniora i Easy Fly


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zrobiłem wstępną koncepcję łoża dla silnika OS Max 15LA ze szczelinami dla usztywniających prętów węglowych. 

 

post-7065-0-85662100-1546275268_thumb.jpg

 

Wydrukowałem i sprawdziłem czy pasuje do silnika więc pasuje :)

 

post-7065-0-26875400-1546275786_thumb.jpg

 

post-7065-0-05488900-1546275803_thumb.jpg

 

post-7065-0-68610400-1546275815_thumb.jpg

 

Do zmierzenia jest temperatura pracującego silnika u jego podstawy czy nie będzie zbyt wysoka dla plastiku. Jeżeli okaże się że tak to można dać wstawkę izolującą która powinna załatwić sprawę. Ale z tego co pamiętam dotykając silnika zaraz po wyłączeniu to jego podstawa była lekko ciepła co nie stanowiło by problemu dla takiego łoża. Oczywiście do sprawdzenia w boju :) 

  • Lubię to 1
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Zmieniłem koncepcje łoża pod silnik i zrobiłem je bardziej klasycznie. Poniżej link do pliku STL przedstawiający poskładane łoże.

https://github.com/RC-Hobby/GliderMotoMutant/blob/master/OSMax15MountABC.stl

Cały komponent składa się z 4 części - pliki: OSMaxMount[A,B,C] wszystko dostępne na repozytorium.

Części łoża będą ze sobą połączone klejem.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Skończyłem dzisiaj poprawiać łoże do silnika. Aktualnie wygląda to tak:

 

post-7065-0-00603500-1548590448_thumb.jpg

 

Poprzednie łoże do silnika też jest dobre ale dużo lepiej pasuje do depronowej delty albo latającego skrzydła ze względu na płaski wymiar.

Miałem takie łoże tylko wykonane z cienkiej sklejki właśnie w takim modelu i całość świetnie się sprawowała:

 

https://www.youtube.com/watch?v=cjth-H_o8ZE

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Popycham powoli projekt do przodu. Zrobiłem zarys kadłuba wraz z wręgami. Wstępnie ustawiłem kąt natarcia płata na 1.5 stopnia. Dodatkowo zwęziłem kadłub o 2cm.

post-7065-0-43171000-1557866939_thumb.jpg

post-7065-0-60195100-1557866949_thumb.jpg

post-7065-0-59433800-1557866956_thumb.jpg

 

Wszystko wrzuciłem na github.

  • Lubię to 1
Opublikowano

We wregach są wpusty na podłużnice, ostatnie dwie wregi mają na nie otwory. Nie powinny być przypadkiem też wpusty? Poszycie powinno się na nich opierać, a tak to będzie tylko na wregach

Opublikowano

Te otwory w ostatnich podłużnicach są otworami odciążającymi masę wręgi. Możliwe że jeszcze przemaluje je żeby lepiej wyglądały. Przez te otwory nie idzie już podłużnica bo kończy się ona na wcześniejszej wrędze. Na dzień dzisiejszy zakładam że przy ostatnich wręgach nie będę potrzebował specjalnego wzmocnienia ze względu na prostokątną rurę węglową 10mmx10mm przechodzącą od trzeciej do dziewiątej wręgi włącznie - stąd te prostokątne otwory we wręgach. Co do pokrycia to planuje pokryć model białą folią oracover. Ponieważ wręgi są z plastiku PLA który nie jest niezbyt odporny na temperaturę więc każdą wręgę wcześniej okleję szerokim na 10mm paskiem z balsy 1mm i dopiero wtedy nałożę na kadłub folię.

Opublikowano

Też się nad tym zastanawiam. Może zastąpić część podłużnic klasyczną ale plastikową kratownicą wtedy folia będzie miała na czym się opierać albo okleić cały odcinek ogonowy balsą 0.6mm i dopiero na to folia wtedy bez kratownic. Musze sprawdzić co wyjdzie korzystnie wagowo. W zasadzie to teraz zastanawiam się czy może jeszcze jedno rozwiązanie i nie wydrukować z 4 kratownic całego odcinka ogonowego ale chyba masa wyjdzie większa niż przy oklejeniu całości balsą.

 

PS

No i jeszcze jeden pomysł przyszedł mi do głowy. Może dać dwa razy cieńsze wręgi ale za to dwa lub trzy razy gęściej? W tej chwili wręgi ogonowe mają 4mm a odległość pomiędzy każdą z nich wynosi 100mm.


Dodałem dwa razy więcej wręg ale są teraz dwa razy cieńsze od poprzednich. A Tak to wygląda.

 

post-7065-0-15496400-1557955388_thumb.jpg

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.