Skocz do zawartości

Giles czy Katana


From_heaven

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

chciałbym się poradzić w sprawie zakupu akrobata, zastanawiam się nad Gilesem 202 pod silnik 50 z CMPRO (http://www.perfecthobby.pl/detale.html?id=1592) lub czymś takim:

http://www.rcworld.pl/shop/index.php?products=product&prod_id=2883

 

Czy ktoś może latał tymi modelami? Generalnie o akrobatach CMPRO nie mam dobrego zdania, ale jednak ten Giles jest dosyć lekki jak na swoją powierzchnię skrzydeł.

Co do tej Katany, to nie podali jaka to robi firma itp, ale może ktoś z Was tym lata?

 

Pozdrawiam,

Opublikowano
zastanawiam się nad Gilesem 202 pod silnik 50 z CMPRO

 

z recenzji na stronach internetowych

pusty model waży 1.86kg a do tego trzeba dołożyć 5 serw standardowych (225g)

czyli ok.2700 do lotu + paliwo.

 

Jak na 1400mm to sporo , mój jak przy podobnej wadze latał jak drzwi od stodoły.

Musiał byś trochę posiedzieć i pogłówkować nad modelem ,bo do przyzwoitego latania to max 2,3kg+ paliwo.

 

Dodatkowo widziałem Gilesa w akcji w Radawcu- kompletna tragedia zakończona rozbiciem modelu, (ważył coś ok 3kg)

 

Tej Katany nie znam, nie podpowiem.

 

p.s.

Jeśli szukasz koniecznie Gilesa to o 10 cm mniejszy i o połowę lżejszy nasz tu:

http://mixmodel.esco.pl/product_info.php?products_id=935&osCsid=14416b544aba299cb66f364749c2dae7

Opublikowano

Ten Giles, który poleciłeś wygląda zachęcająco, pytanie tylko czy zmieszczę tam silnik spalinowy .50

 

Katana, którą wymieniłem ma podaną wagę do lotu 2,3 kg, ale jak znam życie pewnie jest to nierealne. Ostatnio zważyłem mój śmigłowiec, na którym podawali, że gotowy do lotu ma ważyć 3 kg, a waga pokazała 3,7 kg

Opublikowano

miałem tego gilesa osobiscie i radze ci sobie go odpuscić ;/;/ waga znacznie przekracza podawaną niema szans osiągnąć tej podawanej przez producenta jednym słowem cegłolot do tego musze potwierdzic ze zgodnie z tym co wczesniej zostało napisane masa do lotu w okolicach 3kg lub więcej

Opublikowano

W takim razie będę rozważał tę Katanę. Wygląda dosyć tajemniczo.

 

Obecnie walczę z Extrą 300L z CMPRO (pod silnik 50), którą dostałem w prezencie, bo poprzedni właściciel miał jej dość i po kraksie nie chciało mu się już tracić czasu na ten model. Choć uszkodzenie było niewielkie to przyznam, że się człowiekowi wcale nie dziwię. Za to ja mam latanie bezstresowe, bo model i tak przeznaczyłem do rozbicia, oby tylko silnik ocalał:)

 

Tak więc chyba rzeczywiście, z CMPRO trzeba dać sobie spokój.

Opublikowano

miałem kiedyś podrobioną extrę z tego zestawu CMPRO z tym że z zmienionym profilem bo zestawy CMPRO słyną z sastosowanego profilu NACA 0014 co nie jest zbyt dobrym wynalazkiem w przypaqdku tego tpu modeli tej wielkości, co prawda o tym słyszałem od kilku znajomych mających modele z CMPRO i od razu zrobiłem na którymś z eplerów symetrycznych o ile pamiętam dobrze.

Opublikowano

Pewnie zaraz znowu dostane baty ze offtopuje ale moze i ciebie zainteresuja parametry tego modelu ...

 

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7893&Product_Name=HK-2_RTF_3D-Style_Aerobatic_Aircraft__EPO

 

Model jest mniejszy o zaledwie ~10cm i lżejszy o bagatela 2kg od np. katany czy tez Yaka 54 klasy 50 z wimarexu http://wimarex.pl/product_info.php?cPath=21_37&products_id=93 ...

 

Miałem kupic spaline ale zwątpiłem ...

 

Sam sie juz przymierzam do tego modelu ...

Opublikowano

Bardziej mi się jednak podobają modele, które wyglądają trochę makietowo. Trochę zastanawiam się jeszcze nad Chipmunkiem z CMPRO (ostatnia szansa dla tej firmy). Kolega ma Cessnę od tych samych chińczyków i o dziwo lata to nieźle.

Opublikowano

Dzisiaj Extra 330L CMPRO dokonała swego żywota. Pomimo odpowiedniego wyważenia (dwa wielkie łożyska z terenowego samochodu, na oko 2 razy tyle co masa silnika) samolot dalej uparł się, że nie będzie latał. Po zbyt ciasnym skręcie Extra zwaliła się na skrzydło, na chwilę udało mi się wyprostować, ale za bardzo zaciągnąłem za chwilę ster wysokości i wtedy było już po sprawie. Korek i wielkie łup. Na szczęście samolocik zanim spotkał się z ziemią zawadził skrzydłem o małe drzewko, owinął się wokół niego i dzięki temu nie przywalił dziobem. Silnik ocalał. Jedyne straty to serwo na sterze wysokości i jednej lotce. Extra oczywiście rozbita w drobiazgi, ale to mnie wcale nie zmartwiło. Nareszcie koniec zmagań i w dodatku nie musiałem tego kloca taszczyć z powrotem na 2 piętro. No i zdecydowałem, że teraz dla relaksu kupię sobie jednak Cessnę 182, też z CMPRO. Ten model podobno o dziwo lata.

Opublikowano
Piękny ten model, ale niestety ze 4x droższy. Do tego ogromny, a ja mam już silnik do tej Cessny .50

Z tą większą to musiał byś pewnie przeprowadzić się do piwnicy :wink: :devil: . Takiego kloca targać na drugie piętro to raczej średnia przyjemność :lol2: .

 

edit: literówka :oops:

Gość Kamyczek_RC
Opublikowano

Musisz wybrać lepszą firmę i mniejszy model za tą samą kasę bedzie lepszy (czytaj latający) CMPRO w tłumaczeniu Ciężki Model Pewnie Rozwalę O ....

Opublikowano

Cessna o której piszesz , to niezły przecinak, przecież swoje waży, jak cała rodzinka , jest tylko ładna . :?

 

Niestety model o rozpiętości ok.1,5m które mi odpowiadają wagowo to ciągle wydatek ok. 800-1000zł i ile byś nie kombinował to taniej przyzwoitego modelu w kraju chyba nie kupisz.

Dlatego latam małą Kataną z Artexu ,a kasę zbieram na Yak-a 2,16 i 50 benzynką na pokładzie.

Opublikowano

Podpinając się pod temat. Jaki model byście panowie polecili do 3D (tylko nie żadne modele typu fun-fly, lecz coś bardziej makietowego) o rozpiętości tak do 1,5m. Do tej pory latałem modelami F3A i szczerze mówiąc tego typu latanie mnie nie kręciło. :mrgreen: Pewnie wszyscy piloci F3A mnie zaraz pogryzą :D

Opublikowano
Co do tej Katany, to nie podali jaka to robi firma itp, ale może ktoś z Was tym lata?

 

Dla orientacji:

Wszystkie modele z tego sklepiku są made in China.

Tak jak większość modeli dostępna na polskim rynku.

Chińczycy robią gorsze i lepsze modele w zależności od tego dla jakiego kooperanta na Zachodzie.

Dla Hangar 9 będą się starali bo więcej płaci i trzymają większy reżim przy produkcji, dla innych mniejszych firm już nie tak bardzo. A dla zwykłego pośrednika handlowca - możesz się zdziwić co jest w pudle.

Wszystkie firmy zachodnie skrzętnie ukrywają pochodzenie modeli, a sami mają tyle wspólnego z wytworzeniem modelu co jest napisane na umowie ze Wschodem.

Do Tomka:

Czy dasz mi 100% gwarancji, że modele o których piszesz za 800 do 1000 zł są produkowane w Europie lub Ameryce ??? :ble:

 

Jest tylko kilka firm w Europie, które mają własną wytwórnię.

Np. w Niemczech:

http://www.modellbau.roskothen.de/docs/hauptauswahl.html

 

czy w Czechach.

http://www.valentamodel.cz/

 

Na amerykańskich stronach takich jak towerhobbies.com czy nitroplanes.com

jest prawie sama chińszczyzna - lepsza, najlepsza i gorsza.

Opublikowano
Czy dasz mi 100% gwarancji, że modele o których piszesz za 800 do 1000 zł są produkowane w Europie lub Ameryce

 

Nie , bo pewnie też są robione jak nie całe to pewnie w większości u azjatów.

 

Tyle ,że ważą do lotu ok.2kg-2,2kg przy 1,5m rozpiętości a nie 3,7kg.

np.

http://nastik.pl/tm-artist-arc-p-1369.html

oraz cegłówka

http://nastik.pl/black-horse-extra-300s-p-1387.html

 

Do tego powierzchnia skrzydeł 52dm2 do 40 dm2!

 

Jeden będzie siadła jak ważka , a drugi będzie łamał podwozie przy niemal każdym lądowaniu (z hukiem ) !

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.