Skocz do zawartości

Jak zacząć pilotaż? Kupiłem model z Allegro


teodor2424

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jestem tu bardzo świeży. Mam 28lat i kupiłem synkowi (dla mnie również będzie trochę zabawy)

Wprawdzie popełniłem błąd bo pierw kupiłem model (nie wiem czy można nazwać modelem), a później zarejestrowałem się na forum. Powinno być na odwrót.

Kupiłem to:

http://www.allegro.pl/item469777422_samolot_4_kanalowy_thunderbird_film_kurier_dpd.html

 

Koledzy mam teraz dylemat:

Jak się nauczyć pilotażu bez jakiejkolwiek nauki na symulatorze.

Powiedzmy że ten model będzie moją nauką, jeżeli da się w ogóle nim wystartować.

Złożyłem go, były problemy ale wszystko na sucho działa.

Tylko mam problem bo chyba coś jest pomieszane z kabelkami w sterze kierunku a na ogonie ster wysokości działa poprawnie.

 

Tylko ile akumulatorek musi się ładować??

ładowałem go z 1,5 godziny i jak założyłem do modelu to model na full obrotach nawet nie chciał z ręki 3 m przelecieć, zaraz w dół i w prawo go ciągło na skrzydło.

Może za małe obroty silnika z powodu mało naładowanego akumulatorka?

A i założyłem akumulatorek tam gdzie jest szybka kabiny, wydaje mi się że przód jest za ciężki, gdzie powinien się znajdować akumulator??

 

Oj tyle pytań na początek a wiedzy zero.

Może znajdzie się ktoś życzliwy i mi pomoże poderwać to coś w powietrze??

  • Odpowiedzi 125
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Wyważony prawdopodobnie jest. trzymałem go tak z włożoną baterią w 1/3 cieciwy mierząc od krawędzi natarcia, model stał w miejscu, gdybym uchwycił w 1/4 to na pewno pochyliłby się ogonem w dół.

 

Jak dla mnie to ma za mały ciąg z tego silnika.

bateria po ładowaniu przez 3h jest cała gorąca, czy można ja dalej ładować np przez kolejne 10h??

Czy lepiej odłączyć?

 

jestem ciekawy jak sprawdzić ten rewers?

Czy można ustwić inaczej kabelki żeby zmienić kierunki?

Są tam takie trzy wtyczki w module każda z wejściem 3 pinowym.

podpięte są do ch 2,3i 4.

Opublikowano
Jak się nauczyć pilotażu bez jakiejkolwiek nauki na symulatorze.

A skad taka niechec do symulatora ???

Napisz jak wyrzucasz model - powinno byc lekko w dol, na pelnym gazie - nigdy w gore (sa wyjatki - ale w innych modelach)

Opublikowano

No bo nie chcę wydawać kasy na symulator :) chyba że jest opcja bezgotówkowego :)

 

Modelu nie wyrzucałem tylko osoba mi towarzysząca lekko trzymała ja na full gaz i ster wysokości na maksa w górę, no ale faktycznei były 3 próby wyrzucenia wszystkie skończone glebą lekko dziobem.

Wyrzut był na pewno bardziej w góre niż w dół.

A co do samego silnika, to jak sprawdzam go teraz w mieszkaniu to coś mi przerywa. wcześniej tego nie było czy to może byc wina nie wysuniętej antenki od pilota?? Był bardzo blisko modelu.

Opublikowano
No bo nie chcę wydawać kasy na symulator chyba że jest opcja bezgotówkowego

No jak nie ma jak jest ;-) http://www.flying-model-simulator.com/

 

Zanim zaczniesz latać w realu, potrenuj parę godzin, to na prawdę się przydaje.

 

Modelu nie wyrzucałem tylko osoba mi towarzysząca lekko trzymała ja na full gaz i ster wysokości na maksa w górę, no ale faktycznei były 3 próby wyrzucenia wszystkie skończone glebą lekko dziobem.

No to ciesz się, że tak lekko. Model powinien skończyć dużo gorzej.

Stery na zero, gaz na max i rzucasz mocno i zdecydowanie, ale płynnie - prosto przed siebie - prawie jak oszczepem :D . Gdy model nabierze prędkości i ustali lot, zaczynasz wznoszenie, a po wyrównaniu zakręt. Wcześniej wykonujesz tylko lekkie korekty lotu.

Opublikowano

Dzięki koledzy.

A co do kalibracji sterów:

To położenie "zero" to.....? jak mam wiedzieć czy w tej pozycji jest akurat zero??

Czyli jak wypuszczę go zdecydowanie do przodu powiedzmy na wysokości 1,5m to powinien utrzymać taki lot na pełnym gazie??

 

Tylko jak go rzucałem to zawsze jakby prawe skrzydło opadało niżej i skręcał w prawo i gleba.

Chyba coś z profilem skrzydeł nie tak.

 

ps symulatora jak nim niby sterować??

Klawiaturą?? Sorki za tak proste pytania ale jestem goły w te klocki

 

A i czy jest to opcja która obsługuje Vista?

Opublikowano

Polozenie na zero - czyli pozycja neutralna - plasko w lini statecznika.

Zrob tak - wyrzuc model przed siebie z WYLACZonym silnikiem - model powinien plaskim lotem przeleciec pare metrow - bez zadnego pompowania (gora dol gora dol) .

Nie dotykaj dragow . Rzucaj pod wiatr. Pierwszy wyrzut chocby kleczac.

Sprawdz czy skrzydlo jest proste - mozesz np. polozyc je na stole.

Sprawdz takze ustawienie silnika - czy kreci w dobra strone i czy jest w osi modelu - powinien byc delikatnie w dol i w prawo - ale rzedu 2 stopni .

Opublikowano

No w dobrą stronę to na 100% się kręci, z tym położeniem silnika nie będę grzebał bo nie wiem jak. MODEL był już złożony, ja tylko przykręciłem skrzydła i zapiełem cięgna.

może mi ktoś wyjasnić jak prawidłowo powinny byc przypisane drążki na pilocie i suwaki??

 

A z tym puszczaniem bez właczonego silnika to jestem na 100-wę przekonany że zaryje dziobem.

Kurcze boję się go tak rzucać muszę wyszukać jakąś wysoką trawę na te próby :)

Opublikowano
powinien byc delikatnie w dol i w prawo

Patrząc od tyłu! Zwłaszcza to "w prawo", bo "w dół" to bez znaczenia ;-) . Niby trywialne, ale kolega początkujący i może nie z tej strony spojrzeć na model :D .

Opublikowano

wolisz aby zaryl dziobem z kilkunastu metrow niz z 1-1.5 mtr. :shock:

To jest szybowiec i powinien szybowac bez dotykania aparatury - lepiej lub gorzej - ale jednak.

Sprawdz to wywazenie.

Opisz dokladnie jak model lecial - plasko do ziemi - czy pompowal.

Z wysokosci twarzy - nawet moja delta leci dalej niz 3 metry bez silnika - wiec cos jest nie tak...

Dragi

Lewy drag obroty silnika i kierunek.

Przod tyl - obroty silnika

Lewo prawo - ster kieunku (lewo prawo)

 

Prawy drag wysokosc i (opcjonalnie lotki) - drag do siebie - ster wysokosci w gore model w gore

 

Uwaga opis wlasciwy dla mode 2

O innych poszukaj na forum ;)

 

EDIT

Poprawka opisu tego - co robi lewy drag ;) a czego nie robi prawy :oops:

Opublikowano

Co do lotu bez włączonego silnika to dam znać jak spróbuję.

A co do dragów to mam tak:

 

lewy - góra dół obroty silnika

lewy - prawo lewo ster kierunku prawo lewo

 

prawy - góra dół odpowiednio ster wysokości.

czyli jak biorę drag w górę to ster wysokości do góry a jak drag w dół to ster wysokości tez w dół

czyli mam inaczej niż Ty kolego.

Opublikowano
czyli jak biorę drag w górę to ster wysokości do góry a jak drag w dół to ster wysokości tez w dół

No i to masz wlasnie zle.

Drag prawy do siebie model powinien dawać statecznik poziomy do góry i sam lecieć w góre.

Od siebie analogicznie w dół. Revers tego kanału zrób.

Opublikowano

Kurcze no właśnie tak miałem a specjalnie przekładałem od nowa na drugą stronę te zaczepy od cięgien na ogonie. W dodatku mi się połamały i musiałem na małe śrubki skręcić.

Wydawało mi się że powinno być że jak dam w dół to lecę w dół a w górę to w górę. Dlaczego prawidłowo jest odwrotnie??

A i czy siłowniki od cięgien są takie same czy pracują inaczej? Bo po tej przekładce może coś spierniczyłem.

 

A nie mogę tak latać jak mam teraz? Gorzej się chyba przyzwyczaić do drag góra lot dół , drag dół to samolot w górę?

Chyba wolę tak jak mam :) chociaż jeszcze ani razu nie wzbiłem go w powietrze :) więc nie wiem

 

Ps. zrobić revers kanału to to samo co obrócić wtyczkę w gnieździe??

Jeżeli tak to kurcze po co ja grzebałem w zaczepach cięgien i odwracaniem statecznika poziomego

Opublikowano

Latać morzesz jak chcesz jednak przyzwyczajając się do nietypowego ustawienia ktore masz ewidentnie sam prosisz sie o problemy. Ty sie tak przyzwyczaisz ale nikt kto jest przyzwyczajony do mode2 juz nie poleci Twoim modelem ani nie pomoże.

Ty z kolei mozesz miec spore problemy przy zakupie radia bo wiekszosc jest mode1 lub 2 a mode 3 i 4 to wielka rzadkość. Oczywiscie nadajniki sa i takie ktore mozna zmieniac dowolnie ale nie jest ich az tak wiele.

Krotko mowiac sam sobie zrobisz na starcie w RC kuku.

Nawet w samolocie biorac stery na siebie dajesz do gory.

Opublikowano

W nadajniku ( po twojemu w pilocie) masz n w prawym dolnym rogu 4 przełączniki. Wystarczy jeden z nich który jest podpisany jako ELEvATOR przełączyć i już masz zrobiony revers czyli odwrócone działanie :D

Opublikowano

Jacie nie piernicze. gdybym wiedział szybciej co są te przyciski Reversu :)

dzisiaj właśnei spróbowałem rzucić model bez włączonego silnika i wiecie co leciał bardzo ładnie ok 7m, potem spróbowałem puścić z obrotami na full. no i wzbił się ciut wyżej potem łuk opadający w prawo i zaliczona siatka ogrodzeniowa.

Połamane śmigło i rozczepione wyrwane skrzydła główne.

dało sie je skręcić i jakoś jeszcze chyba będą przydatne a śmigło mam 2 zapasowe.

Chyba będę musiał od razu zaopatrzyć się w części zapasowe. przynajmniej ze dwie pary skrzydeł i 3 śmigła na początek :)

 

Tylko dlaczego skoro stery miałem na zero zrobił pochył w prawo i tym samym skręt??

A może być przyczyną że bateria w środku była źle ułożona??

Właściwie jak powinien wyglądać środek jakie ułożenie przewodów i czy akumulatorek ma swoje określone miejsce w kadłubie??

 

Jeszcze takie pytanko czy jak już np przeleci te 10m to moge zacząć wzbijać go i już stery kierunku zaczną poprawnie działać??

A i jak sie do tego mają podmuchy wiatru.

Opublikowano

A puszczales pod wiatr ?

Bo jezeli wiatr miales z lewej strony to nic dziwnego, ze skrecal...

Sprawdz tez katy pomiedzy sterem wysokosci i sterem kierunku - powinno byc 90 stopni, a ster wysokosci w lini ze skrzydlem.

 

Polozenie bateri jest zalezne od wywazenia..

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.