teodor2424 Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Witam. Jestem tu bardzo świeży. Mam 28lat i kupiłem synkowi (dla mnie również będzie trochę zabawy) Wprawdzie popełniłem błąd bo pierw kupiłem model (nie wiem czy można nazwać modelem), a później zarejestrowałem się na forum. Powinno być na odwrót. Kupiłem to: http://www.allegro.pl/item469777422_samolot_4_kanalowy_thunderbird_film_kurier_dpd.html Koledzy mam teraz dylemat: Jak się nauczyć pilotażu bez jakiejkolwiek nauki na symulatorze. Powiedzmy że ten model będzie moją nauką, jeżeli da się w ogóle nim wystartować. Złożyłem go, były problemy ale wszystko na sucho działa. Tylko mam problem bo chyba coś jest pomieszane z kabelkami w sterze kierunku a na ogonie ster wysokości działa poprawnie. Tylko ile akumulatorek musi się ładować?? ładowałem go z 1,5 godziny i jak założyłem do modelu to model na full obrotach nawet nie chciał z ręki 3 m przelecieć, zaraz w dół i w prawo go ciągło na skrzydło. Może za małe obroty silnika z powodu mało naładowanego akumulatorka? A i założyłem akumulatorek tam gdzie jest szybka kabiny, wydaje mi się że przód jest za ciężki, gdzie powinien się znajdować akumulator?? Oj tyle pytań na początek a wiedzy zero. Może znajdzie się ktoś życzliwy i mi pomoże poderwać to coś w powietrze?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryykk Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 1.A napewno dobrze wyważony jest?? Z wyważaniem jest tak: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=10761 2.Na aukcji wyraźnie pisze ile powinno się go ładować. 3.Sprawdź czy nie masz rewersu na lotkach lub sterze Kierunku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
teodor2424 Opublikowano 31 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Wyważony prawdopodobnie jest. trzymałem go tak z włożoną baterią w 1/3 cieciwy mierząc od krawędzi natarcia, model stał w miejscu, gdybym uchwycił w 1/4 to na pewno pochyliłby się ogonem w dół. Jak dla mnie to ma za mały ciąg z tego silnika. bateria po ładowaniu przez 3h jest cała gorąca, czy można ja dalej ładować np przez kolejne 10h?? Czy lepiej odłączyć? jestem ciekawy jak sprawdzić ten rewers? Czy można ustwić inaczej kabelki żeby zmienić kierunki? Są tam takie trzy wtyczki w module każda z wejściem 3 pinowym. podpięte są do ch 2,3i 4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Jak się nauczyć pilotażu bez jakiejkolwiek nauki na symulatorze. A skad taka niechec do symulatora ??? Napisz jak wyrzucasz model - powinno byc lekko w dol, na pelnym gazie - nigdy w gore (sa wyjatki - ale w innych modelach) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
teodor2424 Opublikowano 31 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 No bo nie chcę wydawać kasy na symulator chyba że jest opcja bezgotówkowego Modelu nie wyrzucałem tylko osoba mi towarzysząca lekko trzymała ja na full gaz i ster wysokości na maksa w górę, no ale faktycznei były 3 próby wyrzucenia wszystkie skończone glebą lekko dziobem. Wyrzut był na pewno bardziej w góre niż w dół. A co do samego silnika, to jak sprawdzam go teraz w mieszkaniu to coś mi przerywa. wcześniej tego nie było czy to może byc wina nie wysuniętej antenki od pilota?? Był bardzo blisko modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 No bo nie chcę wydawać kasy na symulator chyba że jest opcja bezgotówkowego No jak nie ma jak jest ;-) http://www.flying-model-simulator.com/ Zanim zaczniesz latać w realu, potrenuj parę godzin, to na prawdę się przydaje. Modelu nie wyrzucałem tylko osoba mi towarzysząca lekko trzymała ja na full gaz i ster wysokości na maksa w górę, no ale faktycznei były 3 próby wyrzucenia wszystkie skończone glebą lekko dziobem. No to ciesz się, że tak lekko. Model powinien skończyć dużo gorzej. Stery na zero, gaz na max i rzucasz mocno i zdecydowanie, ale płynnie - prosto przed siebie - prawie jak oszczepem . Gdy model nabierze prędkości i ustali lot, zaczynasz wznoszenie, a po wyrównaniu zakręt. Wcześniej wykonujesz tylko lekkie korekty lotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
teodor2424 Opublikowano 31 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Dzięki koledzy. A co do kalibracji sterów: To położenie "zero" to.....? jak mam wiedzieć czy w tej pozycji jest akurat zero?? Czyli jak wypuszczę go zdecydowanie do przodu powiedzmy na wysokości 1,5m to powinien utrzymać taki lot na pełnym gazie?? Tylko jak go rzucałem to zawsze jakby prawe skrzydło opadało niżej i skręcał w prawo i gleba. Chyba coś z profilem skrzydeł nie tak. ps symulatora jak nim niby sterować?? Klawiaturą?? Sorki za tak proste pytania ale jestem goły w te klocki A i czy jest to opcja która obsługuje Vista? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Polozenie na zero - czyli pozycja neutralna - plasko w lini statecznika. Zrob tak - wyrzuc model przed siebie z WYLACZonym silnikiem - model powinien plaskim lotem przeleciec pare metrow - bez zadnego pompowania (gora dol gora dol) . Nie dotykaj dragow . Rzucaj pod wiatr. Pierwszy wyrzut chocby kleczac. Sprawdz czy skrzydlo jest proste - mozesz np. polozyc je na stole. Sprawdz takze ustawienie silnika - czy kreci w dobra strone i czy jest w osi modelu - powinien byc delikatnie w dol i w prawo - ale rzedu 2 stopni . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
teodor2424 Opublikowano 31 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 No w dobrą stronę to na 100% się kręci, z tym położeniem silnika nie będę grzebał bo nie wiem jak. MODEL był już złożony, ja tylko przykręciłem skrzydła i zapiełem cięgna. może mi ktoś wyjasnić jak prawidłowo powinny byc przypisane drążki na pilocie i suwaki?? A z tym puszczaniem bez właczonego silnika to jestem na 100-wę przekonany że zaryje dziobem. Kurcze boję się go tak rzucać muszę wyszukać jakąś wysoką trawę na te próby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 powinien byc delikatnie w dol i w prawo Patrząc od tyłu! Zwłaszcza to "w prawo", bo "w dół" to bez znaczenia ;-) . Niby trywialne, ale kolega początkujący i może nie z tej strony spojrzeć na model . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 wolisz aby zaryl dziobem z kilkunastu metrow niz z 1-1.5 mtr. :shock: To jest szybowiec i powinien szybowac bez dotykania aparatury - lepiej lub gorzej - ale jednak. Sprawdz to wywazenie. Opisz dokladnie jak model lecial - plasko do ziemi - czy pompowal. Z wysokosci twarzy - nawet moja delta leci dalej niz 3 metry bez silnika - wiec cos jest nie tak... Dragi Lewy drag obroty silnika i kierunek. Przod tyl - obroty silnika Lewo prawo - ster kieunku (lewo prawo) Prawy drag wysokosc i (opcjonalnie lotki) - drag do siebie - ster wysokosci w gore model w gore Uwaga opis wlasciwy dla mode 2 O innych poszukaj na forum EDIT Poprawka opisu tego - co robi lewy drag a czego nie robi prawy :oops: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
teodor2424 Opublikowano 31 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Co do lotu bez włączonego silnika to dam znać jak spróbuję. A co do dragów to mam tak: lewy - góra dół obroty silnika lewy - prawo lewo ster kierunku prawo lewo prawy - góra dół odpowiednio ster wysokości. czyli jak biorę drag w górę to ster wysokości do góry a jak drag w dół to ster wysokości tez w dół czyli mam inaczej niż Ty kolego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 ster kierunku mam w lewym dragu - tak jak TY Przepraszam - pisze z telefonu ... Fatalnie sie edytuje ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norbert Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 czyli jak biorę drag w górę to ster wysokości do góry a jak drag w dół to ster wysokości tez w dół No i to masz wlasnie zle. Drag prawy do siebie model powinien dawać statecznik poziomy do góry i sam lecieć w góre. Od siebie analogicznie w dół. Revers tego kanału zrób. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
teodor2424 Opublikowano 1 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 Kurcze no właśnie tak miałem a specjalnie przekładałem od nowa na drugą stronę te zaczepy od cięgien na ogonie. W dodatku mi się połamały i musiałem na małe śrubki skręcić. Wydawało mi się że powinno być że jak dam w dół to lecę w dół a w górę to w górę. Dlaczego prawidłowo jest odwrotnie?? A i czy siłowniki od cięgien są takie same czy pracują inaczej? Bo po tej przekładce może coś spierniczyłem. A nie mogę tak latać jak mam teraz? Gorzej się chyba przyzwyczaić do drag góra lot dół , drag dół to samolot w górę? Chyba wolę tak jak mam chociaż jeszcze ani razu nie wzbiłem go w powietrze więc nie wiem Ps. zrobić revers kanału to to samo co obrócić wtyczkę w gnieździe?? Jeżeli tak to kurcze po co ja grzebałem w zaczepach cięgien i odwracaniem statecznika poziomego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norbert Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 Latać morzesz jak chcesz jednak przyzwyczajając się do nietypowego ustawienia ktore masz ewidentnie sam prosisz sie o problemy. Ty sie tak przyzwyczaisz ale nikt kto jest przyzwyczajony do mode2 juz nie poleci Twoim modelem ani nie pomoże. Ty z kolei mozesz miec spore problemy przy zakupie radia bo wiekszosc jest mode1 lub 2 a mode 3 i 4 to wielka rzadkość. Oczywiscie nadajniki sa i takie ktore mozna zmieniac dowolnie ale nie jest ich az tak wiele. Krotko mowiac sam sobie zrobisz na starcie w RC kuku. Nawet w samolocie biorac stery na siebie dajesz do gory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 W nadajniku ( po twojemu w pilocie) masz n w prawym dolnym rogu 4 przełączniki. Wystarczy jeden z nich który jest podpisany jako ELEvATOR przełączyć i już masz zrobiony revers czyli odwrócone działanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
teodor2424 Opublikowano 1 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 Jacie nie piernicze. gdybym wiedział szybciej co są te przyciski Reversu dzisiaj właśnei spróbowałem rzucić model bez włączonego silnika i wiecie co leciał bardzo ładnie ok 7m, potem spróbowałem puścić z obrotami na full. no i wzbił się ciut wyżej potem łuk opadający w prawo i zaliczona siatka ogrodzeniowa. Połamane śmigło i rozczepione wyrwane skrzydła główne. dało sie je skręcić i jakoś jeszcze chyba będą przydatne a śmigło mam 2 zapasowe. Chyba będę musiał od razu zaopatrzyć się w części zapasowe. przynajmniej ze dwie pary skrzydeł i 3 śmigła na początek Tylko dlaczego skoro stery miałem na zero zrobił pochył w prawo i tym samym skręt?? A może być przyczyną że bateria w środku była źle ułożona?? Właściwie jak powinien wyglądać środek jakie ułożenie przewodów i czy akumulatorek ma swoje określone miejsce w kadłubie?? Jeszcze takie pytanko czy jak już np przeleci te 10m to moge zacząć wzbijać go i już stery kierunku zaczną poprawnie działać?? A i jak sie do tego mają podmuchy wiatru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 A puszczales pod wiatr ? Bo jezeli wiatr miales z lewej strony to nic dziwnego, ze skrecal... Sprawdz tez katy pomiedzy sterem wysokosci i sterem kierunku - powinno byc 90 stopni, a ster wysokosci w lini ze skrzydlem. Polozenie bateri jest zalezne od wywazenia.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartosz Mesjasz Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 i zaliczona siatka ogrodzeniowa. i z dala od ogrodzeń, drzew, ludzi, budynków, aut, lotnisk itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.