Skocz do zawartości

Jak zacząć pilotaż? Kupiłem model z Allegro


teodor2424

Rekomendowane odpowiedzi

Tylko dlaczego skoro stery miałem na zero zrobił pochył w prawo i tym samym skręt??

Bo może model jest żle wytrymowany ( ster kierunku)

Co do zakupu czesci , lepiej wylataj ten model poki bedzie dawal sie naprawiac i zakup coś co nie bedzie zabawką. Niestety model który kupiłeś jest typową zabawką , nie posiada lotek, silnik szczotkowy jest mniejszej wydajności niż bezszczotka.

Lepiej zainwestuj w aparaturę , kup silnik, regiel , lipola i bedziesz mial coś rozwojowego czego użyjesz w kilku następnych modelach. A model warto zbudować samemu na początek, może być zefir , może RWD, dorobić lotki i wtedy odczujesz wielką różnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 125
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Wydawało mi się że powinno być że jak dam w dół to lecę w dół a w górę to w górę. Dlaczego prawidłowo jest odwrotnie

Po pierwsze, tak jast w prawdziwym samolocie. Po drugie, warto mieć tak jak inni mają, chociazby jak będziesz kogoś prosił o pomoc w oblataniu. Po trzecie, nie przyzwyczaiłeś się jeszcze do żadnego układu, więc zrób to prawidłowo.

Potrenuj najpierw trochę na symulatorze - warto.

Tak się składa, że zacząłem od identycznego modelu (pod nazwą Accipiter Badius) i było ok, aczkolwiek był przyciężkawy i tak naprawadę latał dopiero z silniczkiem przerobionym z cd-romu.

Ten model jest nie do zabicia. Kadłub po krecie zwija się w harmonijkę lub załamuje się, to go rozciągasz i dalej w górę. To niezły model na początek, trochę podobny do chwalonego SkyLady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyobraz sobie, ze wbijasz w model pionowo z gory kawalek draga.

Teraz wyobraz sobie, ze ten drag to Twoj prawy drazek od nadajnika.

Jak popchniesz draga do przodu - samolot pochyla sie do przodu i leci w dol - dlatego "do gory" jest w dol ;) .

Podobnie z lotkami w przyszlosci - pochylasz drazek w lewo - samolot pochyla sie w lewo ;)

Dlatego wlasnie tak jest i tak sugeruje to ustawic.

Wybor oczywiscie nalezy do Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy znacie jakiś symulator podobny do mojego modelu?? A i żeby działał na Viście?? Bo tamtego nie mogę uruchomić :)

A puszczales pod wiatr ?

Bo jezeli wiatr miales z lewej strony to nic dziwnego, ze skrecal...

Sprawdz tez katy pomiedzy sterem wysokosci i sterem kierunku - powinno byc 90 stopni, a ster wysokosci w lini ze skrzydlem.

 

Polozenie bateri jest zalezne od wywazenia..

 

Interesuje mnie to położenie steru wysokości ze skrzydłem, piszesz ze w jednej lini, a u mnie jak patrzę od tyłu to prawe części steru wysokości pokrywają sie z prawą stroną lini skrzydeł ale już lewa połowa to jest różnica ok 3cm na końcu skrzydła i skrzydło idzie w górę. Może to jest ten powód ściągania na prawo???

 

Widziałem to juz wcześniej ale jak mam to poprawić?? Dwie połówki skrzydła są tak skręcone i inaczej nie da rady ich przymocować. jak takie rzeczy się reguluje?? Mogę coś pod prawą stronę skrzydła pomiędzy kadłub i skrzydło podłożyć żeby podniosło się do góry tak jak lewe i wtedy przykręcić?? może to być np kawałek styropianu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki koledzy za liczne wskazówki, zamieszczam zdjęcia na fotosik, każde po ok 1MB żeby było widać szczegóły więc może się chwile ładować, widać wyraźnie że lewe skrzydło ucieka do góry, tylko jak to poprawić?? no i chyba skrzydła przednie i tylne nie są idealnie równoległe.

oparcie na prawej części ogona

68f11c395f68128dm.jpg

oparcie na lewej części ogona

d43f6970fabe9e36m.jpg

podparcie przez pudełko

facafce59d37d466m.jpg

5be3b9c184aa51c1m.jpg

956a390b5baee27em.jpg

podparcie przez pudełko z lewej strony przedniego skrzydła

a4c7a4d48b89ed7fm.jpg

podparcie przez pudełko z prawej strony przedniego skrzydła

6d16311fbcd034d5m.jpg

7cde137731dda845m.jpg

 

 

z góry dziękuję za fatygę i pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze , skrzydło faktycznie ciut idzie z jednej strony w gore ale to w granicy bledu. Dla pewności podloz coś pod prawe i sie wyrowna.

Po drugie ster wysokości masz zle ustawiony , powinien być na linii prostej z płatem tylnym albo ciut w gore ale nie w doł jak masz.

Po trzecie popychacz wysokosci powinienes zamontowac od dołu bo tak jak masz nie trudno o zaklinowanie.

Po czwarte na ostatniej fotce widać że lewy płat jest bardziej przesuniety do przodu niż prawy , ustaw je symetrycznie względem tylnego usterzenia.

Po piąte ster kierunku też jest nie wytrymowany co widać gołym okiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stery to te ruchome części do lotu musisz ustawić tak jak biegną czerwone kreski na tych fokach

1327c25619bce75dm.jpg87135d82188deac0m.jpg

 

Nie wiem jakie będą potrzebne wychylenia kierunku ale tak jak pisał Norbert wygląda że ster kierunku może się blokować o dźwignię steru wysokości, to miejsce w niebieskim kółku.

Nie było by tego problemu gdyby popychacz szedł pod spodem jak narysowałem albo dźwignia steru wysokości powinna być bardziej odsunięta w bok od osi kadłuba tak żeby nie blokowała wychyleń.Sam to składałeś,było złożone?

e7ec96be8d17e616.jpg

Wg.mnie to masz skręcone,zwichrowane jedno skrzydło i trzeba to sprawdzić.

740cc25cf4c3d1c7.jpg

Popatrz na to zdjęcie lub na model tam gdzie zaznaczyłem te miejsc na czerwono.

Patrząc na model z przodu muszą mieć takie same wielkości.

Niebieska kreska to prawidłowe ustawienie statecznika wysokości względem skrzydeł.

Twoje radio jest proporcjonalne?

To znaczy czy np. ster wysokości podąża proporcjonalnie za ruchem drążka w nadajniku czy nawet minimalne wychylenie drążka powoduje maksymalne wychylenie steru?

Pewnie jest ale wolę się upewnić :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze , skrzydło faktycznie ciut idzie z jednej strony w gore ale to w granicy bledu. Dla pewności podloz coś pod prawe i sie wyrowna.

Po drugie ster wysokości masz zle ustawiony , powinien być na linii prostej z płatem tylnym albo ciut w gore ale nie w doł jak masz.

Po trzecie popychacz wysokosci powinienes zamontowac od dołu bo tak jak masz nie trudno o zaklinowanie.

Po czwarte na ostatniej fotce widać że lewy płat jest bardziej przesuniety do przodu niż prawy , ustaw je symetrycznie względem tylnego usterzenia.

Po piąte ster kierunku też jest nie wytrymowany co widać gołym okiem.

 

Z tym podłożeniem to jakoś poradzę, co do położenia sterów to są wszystkie OK czyli w lini z płatami ale wyrównują sie dopiero jak podepnę baterię i włączę nadajnik, Wtedy wszystko się wyrównuje, nie wiem czy tak powinno być ale jest że serwa dopiero wtedy się załączają.

Zaklinować się nie zaklinują jest tam dosyć miejsca.

faktycznie tez zauważyłem że lewy płat jest wysunięty do przodu tylko jak to ustawić?? całość jest przykręcana na 3 śrubkach i nie ma możliwości przesunięcia.

Ster kierunku to co pisałem wyżej.

Co do silnika to może powiedzcie mi ile ten co mam ma obrotów i czy ciężko jest przystosować silniczek od CD-ROMu? i jakie on ma prędkości??

 

Wg.mnie to masz skręcone,zwichrowane jedno skrzydło i trzeba to sprawdzić.

Obrazek

 

Popatrz na to zdjęcie lub na model tam gdzie zaznaczyłem te miejsc na czerwono.

Patrząc na model z przodu muszą mieć takie same wielkości.

Niebieska kreska to prawidłowe ustawienie statecznika wysokości względem skrzydeł.

Twoje radio jest proporcjonalne?

To znaczy czy np. ster wysokości podąża proporcjonalnie za ruchem drążka w nadajniku czy nawet minimalne wychylenie drążka powoduje maksymalne wychylenie steru?

Pewnie jest ale wolę się upewnić :D

 

faktycznie skrzydło może i jest zwichrowane ale z tym to chyba sobie nie poradzę.

Co do kreski niebieskiej ustwienia statecznika to statecznik jest prawidłowo względem całości tylko na tym zdjęciu źle to widać bo skrzydło lewe idzie w górę no i to trzeba obniżyć lub podwyższyć prawe.

Radio jest proporcjonalne jak najbardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro uznałeś że wszystko praktycznie jest OK to pozostaje Ci tylko latać :D

O przeróbkach CD zapomnij to nie m sensu kupisz silnik i będzie lepszy.

Znajdź miejsce z górką,skarpą nie musi być wysoka i tam naucz się prawidłowo sam wypuszczać model. Najpierw bez włączania silnika i przy okazji sprawdzisz czy i w która stronę zakręca.

Jeżeli ten lot potrwa ciut dłużej to trochę oswoisz się ze sterowaniem i reakcjami modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainwestuj w Siebie czyli naucz się latać na tym modelu :D

Nie ma sensu żebyś rozbijał kolejne coraz droższe modele.

W tym modelu można wszystko naprawić i poprawić.

W sprawie szukania silników i sklepów modelarskich napisz na PW do Gogle.

Bardzo chętnie pomaga :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teodor2424, zadaj sobie trochę trudu i sam poszukaj.

Czy masz w nadajniku gniazdo?

Czy w instrukcji jest coś o tym wspomniane?

Bo jesli nie to nie polatasz na symulatorze.

 

Właśnie siędze na forum od 3 godzin i sobie czytam :)

Wyszukałem że idzie jakoś przerobić nadajnik, jakieś lutowanko wtyczki itp.

Instrukcji to ja nawet na oczy nie widziałem (nie było jej)

A co potrzebuję żeby polatać na symulatorze?

jakieś tanie rozwiązanie??

Wklejam fotki układu scalonego, płytki i jakiś wtyk mam ale to pewnie od zasilania jest.

Może jednak da się coś z tym zrobić??

e4e8a283181970acm.jpg

8952dd3ab99596d1m.jpg

944e1bdec573cce4m.jpg

26227dfc7b3990a7m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to pierwsze loty za mną, było z górki prosto i koniec :)

Silnik się wyłączył i nie szło sterami kierować.

Brak zasięgu. żęby było śmieszniej to już po około 10m :)

Gdzie leży problem? Bateria w modelu świeżo naładowana, antena w modelu wyciągnięta do końca kadłuba. A baterie w nadajniku nowe alkaiczne kupione tydzień temu i trochę je używałem do zabawki autka. ale to było z 20 min.

Gdzie leży powód tak krótkiego zasięgu???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to na zakłócenia od silnika.

Przyczyn może być kilka.Następnym razem przed lotami sprawdzaj zasięg i czy nie ma zakłóceń.Przyda Ci się pomocnik trzymający model w czasie testu z pracującym silnikiem.

Najpierw sprawdź ile masz zasięgu bez silnika.Jeżeli będzie OK to wina leży na pewno po stronie silnika.

Może na silniku nie ma kondensatorów przeciwzakłóceniowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.