Skocz do zawartości

asw 28 volantex


Adam1S
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Zakładam nowy temat bo nie mogę nigdzie wyszukać wartości wychyleń powierzchni sterowych modelu jak w temacie.

  Mam nadzieję że ktoś używa takiego sprzętu i ewentualnie podpowie mi jak ustawić lotki , klapy , wysokość i kierunek.

Niestety w załączonej do modelu instrukcji nie zamieszczono takich danych , a i w sieci też nie potrafiłem ich wyszukać.

  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Tak się zastanawiam po co zakładasz nowy wątek skoro już jeden dość obszerny istnieje.
http://pfmrc.eu/index.php/topic/42380-asw-28-26m-volantex-rc/page-2
Wystarczy ,,odgrzać kotleta,, i po sprawie. :)

 

W szybowcu wychylenia lotek nie muszą być na maxa wszak to nie akrobat.
Zrób na początek różnicowe wychylenie lotek, powiedzmy 50% w dół 

SW też nie potrzebuje maksymalnych wychyleń

Tak czy siak trzeba model oblatać i zobaczyć jak reaguje, ustawić wg własnych preferencji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za zainteresowanie tematem. W zasadzie zastanawiałem się się nad tamtym wątkiem ale "odgrzewane kotlety" jakoś szkodzą mi na wątrobę ;) , a tak na poważnie to tam był temat estetyki i w sumie nie wiedziałem czy wcinać się z konkretnymi pytaniami. Bądź co bądź faktycznie to są ustawienia indywidualne , lecz ja nie jestem zaawansowanym pilotem dlatego liczyłem na informację o podstawowych wychyleniach, później oczywiście po oblocie nastąpiłyby dokładne ustawienia. A co do niewłaściwego umieszczenia tematu to ja nie mam nic przeciwko przeniesieniu tego tematu we właściwe miejsce przez administratora - jednocześnie skorzystałbym z nauki co do umieszczania tematów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam oczywiście nikt nie zabrania zakładania nowych wątków, :) ale skoro już coś istnieje dotyczące tego samego tematu to jak najbardziej wskazane jest 

dołączyć się do dyskusji :) Adam ustaw sobie tak jak Ci pisałem, uwierz mi nic się nie stanie, zrób jeden lot i zobaczysz jak reaguje na drążki, jeśli będzie

narowisty to zmniejszysz wychylenia i tyle. Jeśli nie ma danych, lepiej mieć zapas niż za małe wychylenia, przynajmniej na początku.Oczywiście podstawa to idealne wyważenie. 

Jeśli masz w okolicy jakąś dobra duszę, czyli doświadczonego modelarza, tudzież lotnisko to skorzystaj z tego podczas oblotu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ulega wątpliwości że na lotnisku ktoś podpowie , lecz lubię być przygotowany do lotu i mieć przygotowany sprzęt, zwłaszcza że najczęściej oblatuję swoje modele w samotności wcześnie rano gdy inni modelarze jeszcze śpią - cóż taka specyfika mojej pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż ... zrobisz jak będziesz uważał za słuszne. W sieci znalazłem całą masę filmów z budowy z oblotu.

Z ciekawości prześledziłem wybiórczo RC Groups w temacie tego modelu i raz tylko natknąłem się na jakieś 

wartości wychyleń.Nawet pisałem z jednym kolegą, odnośnie tych wartości i stwierdził że nic nie kombinował.
Jeśli chodzi klapy ... no to wiadomo maksymalnie w dół z domiksowanym sterem wysokości. W tym przypadku

trzeba się pobawić z ustawieniem orczyka na serwie oraz umiejscowieniem bowdena, wraz z dźwignią lotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.