jarek996 Opublikowano 9 Stycznia 2019 Opublikowano 9 Stycznia 2019 Mam pytanko do "elektrykow" . Latam troche modelami POGO i Proud Bird ( jakas tam amerykanska formula PYLON ) i mam w nich zamontowane silniki ze zdjecia ( E-Flite i Turnigy ). Sa to silniki ktore maja certyfikat tej klasy modeli , ale chcialbym zbudowac jakis trzeci i wkrecic do niego cos mocniejszego . Znalazlem na jakiejs aukcji silnik Scoprpion HKIII 4020 1100 KV i czytalem , ze mozna tez nim latac samolotami. Wazy niestety 105 G wiecej jak tamte , ale ma moc 1650 W ( pewnie na 6s ). Latam na BOLTach 4s i jestem ciekaw co by "wyciagnal" podobny model na tym silniku ? P.S. Sorry ; moj drugi silnik ( poza E-Flite ) to ten na drugiej fotce ( no chyba ze to sa te same w innym "malowaniu" ) Scorpion : https://www.live-hobby.de/Scorpion/Scorpion-HK-4020-1100KV-V3-Brushless-Motor-lose-SP-HKIII4020-1100-L.html
Konrad_P Opublikowano 9 Stycznia 2019 Opublikowano 9 Stycznia 2019 Jarek po pierwsze to nie ma zdjęcia. Po drugie podaj choć w przybliżeniu jakie parametry Cę interesują. Czyli np. do jakiej wagi chcesz ten silnik, jaka moc by Cię interesował na ile "s" ma być ten silnik Jak średnica wręgi silnikowej.
jarek996 Opublikowano 9 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2019 Konrad ; to ma latac JESZCZE szybciej . Nie musi dluzej ....... W opisie jest , ze uzyskuje 1650 W i jest na max 6s . Ile moze miec na 4s ? Smiglo : 8x8 ( moze 9x9 jak jest ? ) Jest : https://www.autopartner.se/flygplan/propellrar/el-4-9/propeller-9x9-el?gclid=Cj0KCQiA1NbhBRCBARIsAKOTmUthCuwQPTBv8iitwQKfZ_V9Ox3tYycYfcaI9HmqpDRHJIpS-Yqlmt4aAt7XEALw_wcB
Konrad_P Opublikowano 9 Stycznia 2019 Opublikowano 9 Stycznia 2019 Ogólnie silnik Scorpio są OK. Ten Scorpio co pokazałeś to starsza wersja ponieważ nie ma już tych silników w wersji kv1100. Są to silniki do śmigłowców i nie ma nigdzie podanych rozmiarów śmigieł czy łopatek. Nawet w eCalc - u nie ma go na liście i trudno sprawdzić na jakich łopatkach będzie miał te 1650W Niestety, ale będzie ciężko powiedzieć jakie łopatki będą dla tego silnika dobre dla 6s. Myślę, że te które proponujesz 8x8 dla 6s będą OK, ale dla 4s to nie wiem czy te 9x9 nie będą ciut małe. Ja bym dał 8x12 albo jeszcze większe 8x15, ale nie wiem czy takie łopatki znajdziesz. Nie ma ich RF i GM a i w Aeronautach też nie widzę.
jarek996 Opublikowano 9 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2019 W dwoch pozostalych modelach latam na 8x8 ( bo to ma przede wszystkim latac SZYBKO ) . Pakiet bedzie 4S , bo inaczej to bedzie ciut przyciezkie ..... Nie upieram sie na ten silnik , ale chetnie ( jako model doswiadczalny ) dalbym cos mocniejszego ...... Tamte na 4s maja oklo 850W. Mam jeszcze silnik TAHAMAZO , ale on jest bardzo podobny do moich , wiec SZYBCIEJ raczej nie bedzie
mac Opublikowano 9 Stycznia 2019 Opublikowano 9 Stycznia 2019 Przy 4S wydusisz ze Scorpiona około 1200W. Tak z obliczeń mi wyszło moim krzywym kalkulatorem;) Maksymalny prąd silnika Cię ogranicza czyli 78A.
jarek996 Opublikowano 9 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2019 No i mam 105 G wiecej pod skrzydlami. Ale to jednak 500W wiecej od silnika E-Flite BL25 . Powinno byc DUZO szybciej !!! Moze bedzie to cos takiego : https://www.horizonhobby.com/product/airplanes/airplanes-14501--1/club-and-large-field-airplanes/shoestring-15e-arf-efl4205 E-Flite do super jakosc !
Konrad_P Opublikowano 9 Stycznia 2019 Opublikowano 9 Stycznia 2019 Dla 4s ciężko znaleźć silnik który da 1600W. Z 6s lub 8s można wyciągnąć nawet 2,5kW. Chyba że dasz przekładnię.
mac Opublikowano 9 Stycznia 2019 Opublikowano 9 Stycznia 2019 Chłodzenia rewelacyjnego w tym modelu silnik miał nie będzie. Trzeba zadbać żeby silnika śmigłem nie ugotować i zapewne zejść z mocą.
jarek996 Opublikowano 9 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2019 Chłodzenia rewelacyjnego w tym modelu silnik miał nie będzie. Trzeba zadbać żeby silnika śmigłem nie ugotować i zapewne zejść z mocą. Napisalem , ze MOZE ten . Z drugiej stronu one wszystkie do siebie podobne Popatrze jeszcze jakie sa inne w tej klasie . Ale reasumujac ten silnik bedzie OK ?
mac Opublikowano 9 Stycznia 2019 Opublikowano 9 Stycznia 2019 Ten silnik scorpion ma kv 1100. Na jakim kv teraz latasz?
Konrad_P Opublikowano 9 Stycznia 2019 Opublikowano 9 Stycznia 2019 Ale reasumujac ten silnik bedzie OK ? Ten silnik jest bardzo OK. Są to bardzo dobre silniczki, ale jak pisałem on jest do śmigłowców i żeby dobrać śmigło to trzeba na hamowni sprawdzić przed pierwszym lotem. 110E to nie jest mało (hyba ) i szkoda byłoby spalić silnik.
jarek996 Opublikowano 9 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2019 Ten silnik scorpion ma kv 1100. Na jakim kv teraz latasz? Jeden ma 1250 kv, a drugi chyba 1200 kv , tyle ze waza chyba 165 i 170 G. Ten 300 !!! Moze mnie jednak troche ponioslo . Ponizej ( dla porownania ) silniki dopuszczone do zawodow w tej klasie . Brodak Aerowind 2820-07 BH-1834 1300Kv Great Planes Rimfire EF1 Race 35-45-1250Kv GPMG4630 1250Kv HobbyKing Turnigy AerodriveXp 25 SK Series 35-42 SK3542-1250 1250Kv HobbyKing HobbyKing NTM Prop Drive Series EF1 NTM-EF1-1300 1300Kv Horizon Hobby E-flite Power 25 BL Outrunner EFLM4025B 1250Kv OS OS Brushless Motor OSMG9524 OMA-3820-1200 1200Kv OS OS Brushless Motor OSMG9525 OMA-3820-1200 1200Kv Great Planes Rimfire EF1 Race 35-45-1250Kv Mtr Collett Adaptr GPMG4631 1250Kv Innov8tive Designs Cobra C-2826-EF1 C-2826-EF1 1200Kv The only approved propeller is the APC 8 x 8 Thin Electric Propeller Part Number LP08080E
mac Opublikowano 9 Stycznia 2019 Opublikowano 9 Stycznia 2019 Hmm. Korzystniej by było gdybyś miał kv takie samo albo nieznacznie większe. Trzeba średnicą i skokiem śmigła to niwelować. Trudno wyczuć ile obrotów wykręci ten skorpion pod obciążeniem. Mocowo jest na pewno lepiej. Ja bym zrobił tak. Wrzuciłbym do ecalca to co Cię interesuje w setup finder i pobawił się różnymi śmigłami. Dałoby to jakiś punkt wyjścia. Tak sądzę, ale nie daję sobie ręki obciąć. Jeszcze coś apropos chłodzenia. U Ciebie ten silnik będzie prawie cały czas pracował na pełnej mocy.
bubu2 Opublikowano 10 Stycznia 2019 Opublikowano 10 Stycznia 2019 I jeszcze do postu #8, przekładnia nie zwiększa mocy silnika, jak sugerujesz, lecz jeszcze ją zmniejsza. Zastosowanie większego śmigła polepszy jedynie jego sprawność, ale moc oddawana do śmigła zmniejszy się o straty na przekładni. Wcale nie takie małe. A autorowi chodzi jeszcze o prędkość modelu.
jarek996 Opublikowano 10 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2019 I jeszcze do postu #8, przekładnia nie zwiększa mocy silnika, jak sugerujesz, lecz jeszcze ją zmniejsza. Zastosowanie większego śmigła polepszy jedynie jego sprawność, ale moc oddawana do śmigła zmniejszy się o straty na przekładni. Wcale nie takie małe. A autorowi chodzi jeszcze o prędkość modelu. Autorowi chodzi PRZEDE WSZYSTKIM o predkosc !!!
mac Opublikowano 10 Stycznia 2019 Opublikowano 10 Stycznia 2019 Im uzyskamy większe obroty, przy kombinacji średnicy/skoku śmigła tym ten sprzęt Jarka będzie szybciej latał. Tu mamy 4S, kv1100 czyli maksymalna prędkość obrotowa jest ograniczona, prąd max 78A i to są tylko podstawowe dane żeby taki napęd dobrać.
jarek996 Opublikowano 10 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2019 On do LiPo ktorego uzyje ( 4s ) ma bardzo odpowiednie kv ( wiekszosc silnikow z powyzszej tabelki ma pomiedzy 1200 - 1300 kv ) , z tym ze nie wiem JAKIE smiglo przy jego charakterystyce bedzie odpowiednie. Oczywiscie chodzi mi o smiglo na ktorym poleci NAJSZYBCIEJ !
mac Opublikowano 10 Stycznia 2019 Opublikowano 10 Stycznia 2019 Przyznam się, że nigdy nie miałem tego typu problemu.W swoich doborach napędu szedłem raczej w drugą stronę bo latam przeważnie motoszybowcami. Czyli niskie kv na wyjściu , duże średnice śmigieł, ewentualnie przekładnie, ale tu już ktoś w przypadku firmowych silników przetarł ścieżkę i było łatwiej. Co nie zmienia faktu, że mam czym te parametry pomierzyć i w przypadku kilku wynalazków sam kompletowałem napędy. Jarku zrobiłbym tak: czujnik prądu, kilka śmigieł ( myślę, że co cal max 2 cale skoku i średnicy większe niż teraz używasz) test maksymalnego prądu na ziemi. Potem w górę , test maksymalnego prądu przez telemetrię lub ( i) przynajmniej pomiar temperatury silnika. Lądowanie- zmiana śmigła. Test od nowa. Na pomiar prędkości modelu znajdziesz kilka sposobów. Ecalc ewentualnie mógłby (ale nie musi) pomóc na zasadzie porównania parametrów. Nie sądzę, żeby ktoś podał tu, że ma być śmigło to i to tej i tej firmy i będzie git. Tego silnika raczej nikt nie testował pod Twoje zastosowanie.
jarek996 Opublikowano 10 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2019 Maciek ; wszystko fajnie , ale ja jestem "spaliniakiem " ! Tamte modele sa cudowne , bo maja juz dobrane ( wg wymagan klasy ) silniki , pakiety a nawet smiglo ( dopuszczone jest tylko APC 8x8 ) . To co Ty mi proponujesz to jakies czary ( dla mnie , "debila elektrycznego" ) Pomiary , telemetrie ...... Jak ja to tylko slysze , to robi mi sie slabo Ten model to ma byc eksperyment , ale ja najchetniej zaloze TAKIE smiglo , jakie Wy wyliczycie
Rekomendowane odpowiedzi