Skocz do zawartości

Pakiet ENGPOW 500mAh 25C


szczudlo

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Dzisiaj przyszły do mnie dwa pakiety zacnej firmy ENGPOW, szukałem czegoś taniego i znalazłem w cenie 22.90zł za sztukę, kupiłem dwa żeby darmowa przesyłka była. Pakiecik posiada 500mAh prąd rozładowywania 25C  prąd ładowania brak danych, waga pakietu około 33,5g. Zrobiłem testy faktycznej pojemności, po pierwszym ładowaniu podłączyłem go do prowizorycznej hamowni z silnikiem emax cf2822 po całkowitym wyładowaniu (po około 11-13 minutach) ponownie go naładowałem i weszło do niego 517mAh. Wychodzi na to, że pojemnościowo jest ok, jednak nie wiem dlaczego ale na pełnym gazie następuje dziwne odcięcie i silnik zwalnia, najpierw do połowy mocy potem coraz bardziej. Po odłączeniu pakietu i ponownym podłączeniu praca silnika w normie, aż do puszczenia pełnej mocy. Za każdym razem jest to samo. Czy to jest jakieś zabezpieczenie pakietu przed zbyt dużym poborem prądu? Odcięcie to następuje przy poborze prądu około 5amper, zobaczcie sami na filmiku (link do filmu: https://www.dropbox.com/s/1po97l270uo2wbh/20190115_201219.mp4?dl=0 )

 

 

 

 

 

post-1505-0-80776600-1547582756_thumb.jpg

post-1505-0-78573400-1547582772_thumb.jpg

post-1505-0-16145700-1547582783_thumb.jpg

post-1505-0-41924500-1547582799_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurczę, czegoś nie rozumiem, zaznaczam że jestem zupełnie nowy w tym temacie, więc proszę o wyrozumiałość. Wydajność prądową liczymy ze wzoru  Ip = Cp * x , wychodzi 0,5Ah * 25C = 12,5A  czyli takiemu obciążeniu powinien podołać mój pakiet. Dobrze rozumuję czy coś przeoczyłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro zrobię test z polutowanymi kablami, po odpięciu miernika zauważyłem znaczny wzrost wydajności pakietu, jako że nie miałem miernika odniesieniem moim był ciąg silnika. Z miernikiem było to około 250 - 270gram ciągu, bez miernika około 310gram...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej wygląda na to, że mają 10c. tak samo jak większość chinek opisanych 25-35c...

Już to widzę. Jak ma 5C to i tak dobrze.

Ja latam na 850 mAh ale koledzy na 650 mAh 3s ale 75C. Nasze silnki przy starcie biorą około 60A i nie mamy problemów.

Niestety nie są to tak tanie pakiety jak te pokazane, ale gwarantują jakość.

Coś takiego https://www.gimmik.net/650mAh_111V_75C_TATTU_Gens_Ace,o,19600.html?gclid=Cj0KCQiApvbhBRDXARIsALnNoK02aaJgIHCRDlKYIitYaBcnK9jXiJRe-rpMPriqFC9srP8_9m51FbcaAi30EALw_wcB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Hejka chciałbym zapytać bo widzę jesteście w temacie, wskaźnik rozładowania jaki dobrać w pakiecie:

-TBCWORTH 1300mAH T-Plug 3S 11.1V

do wyboru jest 25C, 35C, 60C

mój silnik to: EMAX CF2822 1200KV,  XXD 30A ESC

model: ULTIMATE NAC

smigło: 9x6   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buzzer jakikolwiek tak na prawdę, to w nim dobierasz sobie kiedy ma "pikać" - coś takiego. Ja zazwyczaj ustawiałem na 3.4V i jak zaczynał pikać to lądowałem, chyba że będziesz miał telemetrię to wtedy można kontrolować to z radia :).

A kupiłeś już ten pakiet? Bo brzmi troszkę chińsko, a akurat pakiety warto według mnie brać lepsze :). Do tego od razu bierz z XT-60 a nie T-plugiem - moim zdaniem dużo wygodniejsze. 

Jeśli silnik nie będzie brał więcej niż te 20A to starczy Ci nawet ten najsłabszy czyli 25C (bo to oznacza maksymalnyp prąd 25 * 1.3Ah (1300mAh) = 32.5A) tyle, że w tańszych akumulatorach może być to grubo przekłamane.

 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Michal.N napisał:

-TBCWORTH 1300mAH T-Plug 3S 11.1V

Musisz kupić ten pakiet? Jest jakaś przesłanka że to taki ma być? 

Jeśli sam tak wybrałeś to ja bym Ci odradzał a doradzał kupić albo SLSy albo Tattu FanFly 1300 mAh 100C 3s. To jest pakiet wart swojej ceny.

 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, czarobest napisał:

Buzzer jakikolwiek tak na prawdę, to w nim dobierasz sobie kiedy ma "pikać" - coś takiego. Ja zazwyczaj ustawiałem na 3.4V i jak zaczynał pikać to lądowałem, chyba że będziesz miał telemetrię to wtedy można kontrolować to z radia :).

A kupiłeś już ten pakiet? Bo brzmi troszkę chińsko, a akurat pakiety warto według mnie brać lepsze :). Do tego od razu bierz z XT-60 a nie T-plugiem - moim zdaniem dużo wygodniejsze. 

Jeśli silnik nie będzie brał więcej niż te 20A to starczy Ci nawet ten najsłabszy czyli 25C (bo to oznacza maksymalnyp prąd 25 * 1.3Ah (1300mAh) = 32.5A) tyle, że w tańszych akumulatorach może być to grubo przekłamane.

 

 

Hejka nie kupiłem kompletuję zamówienie, dodałem Buzzer do koszyka już ;). Sterowanie Flysky I6X + IA6 receiver. Regulator 30A będzie taki jest w zestawie z silnikiem z chin. No to trochę w granicy... jest chyba a jeśli tak naprawdę ma mniej niż 25?      

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Michal.N napisał:

Hejka nie kupiłem kompletuję zamówienie, dodałem Buzzer do koszyka już ;). Sterowanie Flysky I6X + IA6 receiver. Regulator 30A będzie taki jest w zestawie z silnikiem z chin. No to trochę w granicy... jest chyba a jeśli tak naprawdę ma mniej niż 25?      

Dlatego najlepiej wziąć coś lepszego :), albo coś z HobbyKing - Zippy czy Turnigy(one idealne nie są, ale będą lepsze niż te z Aliexpress, co zresztą możesz zobaczyć w tym wątku :)) albo od razu SLS, Tattu czy inne Gensy, bo dużo tego nie miałem, ale warto. Nie muszą być wtedy jakieś wysokprądowe do tego modelu i 25C raczej starczy.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.