Skocz do zawartości

Zestaw EDF 6S vs 4S teoretyzowanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nurtuje mnie pytanie co byłoby lepsze, w sensie wady i zalety.

 

1. zestaw EDF90 mm z silnikiem na 6S (1700kv), ale zasilany pakietem 4S

czy

2. zestaw EDF90 mm z silnikem dla 4S (2750kv) i zasilany pakietem 4S

 

Wiem, że najlepiej mieć 6S, ale hipotetycznie mogę mieć tylko pakiety 4S. Jednocześnie nie jestem pewien czy jestem gotowy na 8S.

 

Podejrzewam, że zestaw 2 byłby za dużym obciążeniem dla silnika.

Z drugiej strony jakiego ciągu mogę się spodziewać przy zestawie 1. Czy większą średnica wentylatora przełoży się mimo wszystko na większy ciąg w porównaniu do zestawu referencyjnego 70mm na 4S?

Co sądzicie?

Opublikowano

Ogólnie pisząc moim językiem, dla ciągu dynamicznego liczą sie duże obroty i duży skok łopatek - taki napęd stosujesz, jeśli masz super opływową maszynke i chcesz bardzo szybko latać, a dla ciągu statycznego liczy sie duża powierzchnia śmigła i mały skok łopatek - jeśli nie masz super opływowej maszynki, tylko np toporny samolot.

A relacja napięcia do kv silnika można uznać za odrebną dziedzine i napisać tu tyle że wieksze napięcie/mniejsze kv lepsza efektywność.

Opublikowano

Miałem kiedyś podobne zagwozdki i musisz sobie sam pokombinować, co chcesz najbardziej, a co jest mniej ważne :)

Wg mojego doświadczenia:

zamiana małe fi EDF z wysokimi obrotami na duże fi EDF z małymi jest sprawniejsze w sensie kg/W (tu niestety porównywałem różne EDF).

Sprawność tego samego zestawu silnik-turbina (w sensie kg/W) jest lepsza przy niższym napięciu zasilania.

 

 

PS

- Mam taki model BAE Hawk w tygrysie paski opisywany tu na forum, gdzie zamieniłem oryginalne EDF 64 na EDF 90

Z EDF 90 startował z wody, ale wyszukiwarka jest kiepska, wątki zarchiwizowane i nie chce mi się walczyć, żeby sprawdzić, co tam opisywałem - pewnie chwaliłem niedociążone EDF 90 

- Drugi model na 4xEDF 90 ciągle nie jest skończony, ale opis napędu znalazłem; robiłem pomiary i dawałem tabelki z różnymi wersjami EDF 90 http://pfmrc.eu/index.php/topic/41255-projekt-4xedf90-arado-a234c-e381/page-2  #30

 

Edit

znalazłem tego Hawka http://pfmrc.eu/index.php/topic/13532-bae-hawk-haoye-90mm-edf-video/

Opublikowano

Większą wydajność (gram ciągu / Wat mocy) uzyskuje się przy niższym napięciu zasilającym, więc pozostaje tylko kwestia osiągów tego napędu przy takim niskim napięciu. Ale jeśli chodzi o ten zestaw na 6s przy zasilaniu 4s to podejrzewam że marnie to będzie dmuchało. Jak próbowałem stockowy zestaw freewinga pod 6s na 5s to nie dawało takiego komfortu w powietrzu i ledwo wystarczało to do poprawnego latania a co za tym idzie trzeba było dawać więcej gazu niż przy lataniu na 6s. Więc nie wiem czy ta wydajność cokolwiek da jeśli trzeba dawać więcej gazu.

Opublikowano

Większą wydajność (gram ciągu / Wat mocy) uzyskuje się przy niższym napięciu zasilającym

jak już o wydajności sie wypisujesz, to największy efekt da obniżenie kv a nie napięcia.

Opublikowano

Ja znalazłem wątek o Hawku: http://pfmrc.eu/index.php/topic/13532-bae-hawk-haoye-90mm-edf-video/?hl=%20bae%20%20hawk

Jeśli dobrze odczytałem to zestaw dla 90mm + silnik 6S zasilany pakietem 4S daje mniej więcej 1,4kg ciągu co mniej więcej odpowiada ciągowi uzyskiwanymi dla EDF70mm dla 4S.

Robert, ja trochę jestem poza tematem - mam swoje STARE zapiski na forum, ale teraz nawet ich nie czytam.

W każdym razie, według mnie, to co napisałeś powyżej trzeba jednak odnieść do sprawności.

Czyli jeżeli obie wersje są na 4s i dają 1,4kg ciągu, to chodzi o pobierany prąd (coś pamiętam, że różnica na korzyść EDF 90 jest spora).

Oczywiście ja mierzyłem wszystko tylko na wadze, czyli statycznie; kolega rah66 we wpisie #2 słusznie zauważa jeszcze inne zależności.

Opublikowano

Ciąg ciągiem ,ale jest jeszcze waga zestawu napędowego. Zakładam bez wchodzenia w szczegóły że napęd EDF 70 jest lżejszy niż EDF 90 (sam silnik, turbina i pewnie regulator). Skoro ciąg wychodzi podobny, to po co stosować napęd EDF 90 na 4s, przecież to tylko dodatkowy balast, a więc słaby ciąg musi sobie radzić z większym ciężarem?

Opublikowano

Prądem się różnią, wg tabeli ten sam zestaw 90mm zasilany 6S ma powiedzmy 90A a przy 4S 45A.

Zestaw  70mm na 4S ma pobór ok 60A

Ale masz rację, zaoszczędzam trochę na prądzie czyli czasem latania ale wożę za to większy ciężar, coś koło 150g.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.