robertus Opublikowano 15 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 Nurtuje mnie pytanie co byłoby lepsze, w sensie wady i zalety. 1. zestaw EDF90 mm z silnikiem na 6S (1700kv), ale zasilany pakietem 4S czy 2. zestaw EDF90 mm z silnikem dla 4S (2750kv) i zasilany pakietem 4S Wiem, że najlepiej mieć 6S, ale hipotetycznie mogę mieć tylko pakiety 4S. Jednocześnie nie jestem pewien czy jestem gotowy na 8S. Podejrzewam, że zestaw 2 byłby za dużym obciążeniem dla silnika. Z drugiej strony jakiego ciągu mogę się spodziewać przy zestawie 1. Czy większą średnica wentylatora przełoży się mimo wszystko na większy ciąg w porównaniu do zestawu referencyjnego 70mm na 4S? Co sądzicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 15 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 Ogólnie pisząc moim językiem, dla ciągu dynamicznego liczą sie duże obroty i duży skok łopatek - taki napęd stosujesz, jeśli masz super opływową maszynke i chcesz bardzo szybko latać, a dla ciągu statycznego liczy sie duża powierzchnia śmigła i mały skok łopatek - jeśli nie masz super opływowej maszynki, tylko np toporny samolot. A relacja napięcia do kv silnika można uznać za odrebną dziedzine i napisać tu tyle że wieksze napięcie/mniejsze kv lepsza efektywność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 15 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 Miałem kiedyś podobne zagwozdki i musisz sobie sam pokombinować, co chcesz najbardziej, a co jest mniej ważne Wg mojego doświadczenia: zamiana małe fi EDF z wysokimi obrotami na duże fi EDF z małymi jest sprawniejsze w sensie kg/W (tu niestety porównywałem różne EDF). Sprawność tego samego zestawu silnik-turbina (w sensie kg/W) jest lepsza przy niższym napięciu zasilania. PS - Mam taki model BAE Hawk w tygrysie paski opisywany tu na forum, gdzie zamieniłem oryginalne EDF 64 na EDF 90 Z EDF 90 startował z wody, ale wyszukiwarka jest kiepska, wątki zarchiwizowane i nie chce mi się walczyć, żeby sprawdzić, co tam opisywałem - pewnie chwaliłem niedociążone EDF 90 - Drugi model na 4xEDF 90 ciągle nie jest skończony, ale opis napędu znalazłem; robiłem pomiary i dawałem tabelki z różnymi wersjami EDF 90 http://pfmrc.eu/index.php/topic/41255-projekt-4xedf90-arado-a234c-e381/page-2 #30 Edit znalazłem tego Hawka http://pfmrc.eu/index.php/topic/13532-bae-hawk-haoye-90mm-edf-video/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 15 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 Ja znalazłem wątek o Hawku: http://pfmrc.eu/index.php/topic/13532-bae-hawk-haoye-90mm-edf-video/?hl=%20bae%20%20hawk Jeśli dobrze odczytałem to zestaw dla 90mm + silnik 6S zasilany pakietem 4S daje mniej więcej 1,4kg ciągu co mniej więcej odpowiada ciągowi uzyskiwanymi dla EDF70mm dla 4S. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MLITEK Opublikowano 15 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 Większą wydajność (gram ciągu / Wat mocy) uzyskuje się przy niższym napięciu zasilającym, więc pozostaje tylko kwestia osiągów tego napędu przy takim niskim napięciu. Ale jeśli chodzi o ten zestaw na 6s przy zasilaniu 4s to podejrzewam że marnie to będzie dmuchało. Jak próbowałem stockowy zestaw freewinga pod 6s na 5s to nie dawało takiego komfortu w powietrzu i ledwo wystarczało to do poprawnego latania a co za tym idzie trzeba było dawać więcej gazu niż przy lataniu na 6s. Więc nie wiem czy ta wydajność cokolwiek da jeśli trzeba dawać więcej gazu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 15 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 Większą wydajność (gram ciągu / Wat mocy) uzyskuje się przy niższym napięciu zasilającym jak już o wydajności sie wypisujesz, to największy efekt da obniżenie kv a nie napięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 16 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2019 Ja znalazłem wątek o Hawku: http://pfmrc.eu/index.php/topic/13532-bae-hawk-haoye-90mm-edf-video/?hl=%20bae%20%20hawk Jeśli dobrze odczytałem to zestaw dla 90mm + silnik 6S zasilany pakietem 4S daje mniej więcej 1,4kg ciągu co mniej więcej odpowiada ciągowi uzyskiwanymi dla EDF70mm dla 4S. Robert, ja trochę jestem poza tematem - mam swoje STARE zapiski na forum, ale teraz nawet ich nie czytam. W każdym razie, według mnie, to co napisałeś powyżej trzeba jednak odnieść do sprawności. Czyli jeżeli obie wersje są na 4s i dają 1,4kg ciągu, to chodzi o pobierany prąd (coś pamiętam, że różnica na korzyść EDF 90 jest spora). Oczywiście ja mierzyłem wszystko tylko na wadze, czyli statycznie; kolega rah66 we wpisie #2 słusznie zauważa jeszcze inne zależności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 21 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2019 Ciąg ciągiem ,ale jest jeszcze waga zestawu napędowego. Zakładam bez wchodzenia w szczegóły że napęd EDF 70 jest lżejszy niż EDF 90 (sam silnik, turbina i pewnie regulator). Skoro ciąg wychodzi podobny, to po co stosować napęd EDF 90 na 4s, przecież to tylko dodatkowy balast, a więc słaby ciąg musi sobie radzić z większym ciężarem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 21 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2019 Prądem się różnią, wg tabeli ten sam zestaw 90mm zasilany 6S ma powiedzmy 90A a przy 4S 45A. Zestaw 70mm na 4S ma pobór ok 60A Ale masz rację, zaoszczędzam trochę na prądzie czyli czasem latania ale wożę za to większy ciężar, coś koło 150g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi