Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

PIEKNY !!!!

 

Szczegolnie wersja "bez" statecznika pionowego ......

 

Jak sie patrzy na  Martn-Bakera , Heinkla 112 , czy "inne takie" , to az strach pomyslec jak moglaby wygladac II wojna w powietrzu . Dzisiaj na lotniskach modelarskich latalyby tysiace ARFow MARTINA-BAKERA , zamiast Spitfire   :D

Opublikowano

PIEKNY !!!!

 

Szczegolnie wersja "bez" statecznika pionowego ......

 

Aż tak odważny nie jestem :) zrobię wersję z najbardziej typowym usterzeniem.

Opublikowano

Postanowiłem zbudować płat metodą pękniętego żebra (cracked rib) używaną niekiedy przez modelarzy robiących gumówki - trochę żeby się nauczyć czegoś nowego, trochę żeby zaoszczędzić na masie, a trochę żeby mieć mniej roboty. Po zrobieniu jednego skrzydła mogę powiedzieć, że roboty jest więcej niż przy tradycyjnej metodzie konstrukcji, a sztywność płata jest niezadowalająca (co próbowałem, z marnym skutkiem, naprawić skośnymi rozpórkami na dolnej powierzchni skrzydła).

 

Chyba zrobię jeszcze jeden płat metodą bardziej klasyczną i porównam sztywność.

post-6719-0-49976200-1554792277_thumb.jpg

 

Opublikowano

Absolutnie warto spróbować ten płat okleić i wtedy bedziesz mial "twardy" dowód jak to wygląda (przed oklejeniem czesto wszystko "lata"). A poza tym, nie wiem jaką masz koncepcję, ale w wielu modelach widzialem ze miedxy listwą natarcia a linią dzwigara ludzie nalejają na trojkątne zeberka jeszcze jedną listewkę (rownaloległą do linii dzwigara) ktora buduje profil z trójkąta na czworokąt który przypomina circa profil (choć kanciasty) plasko wypukly. Ta listweka wiele sztywności nie da ale profil bedzie lepszy.

Ost u mnie kruch z czasem ale jak znajde zdjecia w necie to wkleję jesli nie bedziesz mial nic na przeciwko.

Pozdr i powodzenia!

M

Ps dewoitine tez fajny, bardzio jestem ciekaw jak z coxikiem bedzie latac.m

Opublikowano

Tak, tę listewkę o której mówisz zdecydowanie planuję, tylko zanim ją zamontuję muszę mieć wszystkie żebra, a zanim będę miał wszystkie żebra muszę zainstalować podwozie, bo później nie wejdzie.

Jestem natomiast sceptyczny jeśli chodzi o poleganie na poszyciu jeśli chodzi o sztywność płata. Człowiek pomaluje cellonem bibułkę, ona się napręży i jest radość że skrzydło sztywne, a potem się wyjdzie z takim modelem na lekko nawet wilgotne powietrze i całą sztywność szlag trafia. Wg. mojego doświadczenia powierzchnie nośne muszą być wystarczająco sztywne same z siebie, a tutaj jeśli chodzi o podatność na skręcanie to jest bieda, co mnie martwi biorąc pod uwagę że napęd będzie dość potężny jak na tę wielkość modelu.

Opublikowano

Oto nowy płat:

 

post-6719-0-34652400-1555237425_thumb.jpg

 

Nie wiem czy jest sztywniejszy od poprzedniego, ale na pewno ładniejszy i frajdy przy robocie więcej.

Płat wykonałem zgodnie z oryginałem, czyli z górną powierzchnią płaską (bez wzniosu). Trochę się bałem o stateczność, aż wreszcie mnie olśniło: ten model z aerodynamicznego (choć nie konstrukcyjnego) punktu widzenia jest średniopłatem, a to dzięki ogromnym owiewkom podwozia, o cięciwie prawie takiej jak samo skrzydło. Dodatkowo bardzo mały statecznik pionowy pomoże złapać odpowiedni balans między statecznością poprzeczną a boczną. 

Tyle teorii, w praktyce się zobaczy, z dotychczasowej praktyki wynika że zawsze robię przesadny wznios i potem modele nie chcą robić ładnych beczek.

 

Następne w kolejce podwozie.

 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Płat (z wyjątkiem lotek) już gotowy, podobnie jak podwozie.

Nastąpiła jednak zmiana planu: silnik spalinowy przeznaczony pierwotnie do tego modelu poszedł do Mewy: https://pfmrc.eu/index.php/topic/40556-lws-3-mewa/?do=findComment&comment=747142

a ten projekt idzie na razie na półkę i zostanie dokończony w bliżej nieokreślonej przyszłości, być może jako elektryczny.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.