Zan83 Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Witam, Koledzy mam problem z regulacją silnika RCGF 35cm2. Mam założone śmigło Fiala 18x8, silnik dotarty, używam oleju syntetycznego Castrol. Silnik szybko reaguje na gaz i uzyskuje z tym śmigłem 8500obr/min. Niestety poniżej 2300obr/min chodzi niestabilne, szarpie. Najgorzej sprawa wygląda gdy gwałtownie cofam drążek gazu z dużych obrotów - silnik gaśnie lub obniża obroty do np 1400obr/min. Jeśli nie zgaśnie to po 2-3 sekundach wraca do 2200obr/min. Proszę o pomoc co może być przyczyną takiego zachowania. Z góry dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Gaźnik.Żadne regulacje nic nie pomogą.Poszukaj oryginału Walbro.Możesz jeszcze spróbować czy nie wina serwa gazu.Ustaw śrubę blokującą wolne obroty. Podejrzewam że silnik z HK bo oryginały o tej pojemności były tylko RE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zan83 Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Śruba blokująca wolne obroty ustawiona. Tak silnik z HK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Czyli RCG ,Od początku były takie objawy czy wystąpiły po regulacjach?Ile ma wypalone paliwa.Spróbuj wzbogacić mieszankę na niskich obrotach L.O ile to nie jestem w stanie Ci powiedzieć ale ruchy nie większe niż o 2mm.Nagłe gaśnięcie może być też spowodowane zbyt szybkim serwem. Jak sobie nie poradzisz to pewnie się spotkamy na pikniku w Kielcach i powalczymy z gadem. Ja dopóki nie przyszedł nowy gaźnik latałem w ten sposób ,że na przełączniku w nadajniku miałem ustawiony zakres obrotów taki żeby silnik nie gasł podczas lotu przy zamknięciu przepustnicy.Gdy model dotknął ziemi to wtedy przełączałem na normalny zakres pracy serwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zan83 Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Dziękuję Wojtku za informację. Silnik kupiłem z drugiej ręki, od początku były takie objawy. Dwa razy już walczyłem. Wszelkie regulacje właściwie pogarszają sytuację. Udało mi się uzyskać to, że silnik po gwałtownym odjęciu gazu jest na granicy zgaśniecia (ok 1400obr/min). Trochę strach tak latać. Zrobię taki przełącznik jak piszesz. Do zobaczenia na pikniku w maju w Kielcach. Pozdrawiam Wiktor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2019 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zan83 Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Dziękuję za informacje. Pozdrawiam Wiktor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stanislaw Opublikowano 4 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2019 spróbuj wymienić membrany w gaźniku ,mogą być za twarde i dobrze nie reagują na podciśnienia.Zestaw naprawczy to koszt rzędu 25- 30 zł. dostaniesz w serwisach sprzętu ogrodniczego pod symbolem D 20- WAT lub D 10 -WAT .W moim przypadku pomagało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zan83 Opublikowano 4 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2019 Dziękuję Stanisławie, spróbuję wymienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alvaro1987 Opublikowano 8 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2022 Udało się rozwiązać problem ? Bo mam ten sam problem, w żaden sposób nie idzie wyregulować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkdarch Opublikowano 9 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2022 Ja mam DLA 116 i też się z nim nie mogłem dogadać .Od czasu gdy przez przypadek zsunął mi się zbiornik niżej silnik zaczął pracować na wolnych obrotach.Może masz za wysoko zbiornik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 11 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2022 W dniu 22.04.2019 o 18:29, f-150 napisał: Poszukaj oryginału Walbro... Cytat Other carbs include WT978 (carb used by the EME35 and recently RCGF35), WT997/WT668(Zenoah's 12.7mm with priming bulb), WT951(Zenoah G26, 12.7mm). https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?3138319-Walbro-carburettor-to-suit-30cc-OPS-engine Chyba WT215 też będzie pasował.. https://bl-system.pl/czesci-do-pilarek/3199-gaznik-walbro-japan-wt-215-2010000090954.html https://www.amazon.pl/oryginalny-gaźnik-WALBRO-WT-215-11231200605/dp/B015JOR0CM A tu gaźnik "firmowy".. Cytat Carburetor : RCGF https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiMw8m16tb3AhXpsKQKHaBqCloQFnoECAYQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.modelarstvoimi.sk%2Fsubory%2Frcgf-35-cc-re-manual-5a3b64c6a0282.pdf&usg=AOvVaw1NWM80QdlLol8Vd3qzpYMt z netu: ostrzeżenie... https://www.flyinggiants.com/forums/showthread.php?t=235241 https://www.flyinggiants.com/forums/showthread.php?t=302375 https://www.walbro.com/wp-content/uploads/2015/12/Walbro_Butterfly_Valve_Diaphragmcarbs_PS_EN.pdf https://www.walbro.com/wp-content/uploads/2016/01/WTseries.pdf (https://www.walbro.com/service-manuals/?cclcl=en_US) https://www.youtube.com/watch?v=2ZPNcab30IM https://www.paramotor.com.pl/regulacja-walbro/ https://www.modelmotor.pl/webpage/montaz-modelarskiego-silnika-benzynowego-w-modelu.html https://allegro.pl/oferta/przymiar-do-regulacji-gaznia-iglicy-typu-walbro-10429712380?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_term=desc-yes&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_dio_ogrod_pla_ss&ev_adgr=ogrod&ev_campaign_id=15231253834&gclid=CjwKCAjwve2TBhByEiwAaktM1BZPQCaQsen2ST5bO99bwrP19TBrl2zupruwNVOIEVZB48EgV8T_5BoCDjoQAvD_BwE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi