Skocz do zawartości

Saito FA91s problem.


Deem
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik przed zabudowaniem w modelu wstępnie dotarty, trzy lub cztery zbiorniki, w każdym razie przeprowadzony bez problemu. Ostatecznie w modelu znalazł się inny a ten podlany afterrunem przeleżał ponad pięć lat. Znalazł się model pod niego i postanowiłem go ulotnić. Przed próbą odpalenia „wymoczyłem” w paliwie sprawdziłem zawory (czy chodzą), przekręciłem i tu pierwszy objaw choć nie miałem wcześniej pewności, silna kompresja. Przy próbach uruchomienia silnie odbija (zwykły rozrusznik sobie nie radzi), chodzi głośno i nierówno. Z regulacją gaźnika sobie radzę natomiast z regulacją zaworów, a domyślam się że w tym problem, jeszcze się nie bawiłem. Nie wiem który ruszyć i czy docisnąć go czy poluzować. Proszę o poradę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisywac to ciezko , ale wrzuc sobie to : https://www.youtube.com/watch?v=Q2qS_tAvXUU

Duzo latwiejsze jak sie zdaje ...

 

W TZW gornych polozeniach zaworow , powinienies moc wlozyc szczelinomierz (http://saito-engines.info/maintenance.html ) okolo - 0.002 to 0.004 inches (or 0.03 to 0.10 mm) . Potrzebny Ci bedzie kluczyk ( ja w ENYA mam 5,5 mm ) do nakretki kontrujacej i cienki dobry srubokrecik do samej sruby.  Dociagaj delikatnie , bo urwac dosyc latwo ....  

 

https://www.youtube.com/watch?v=94lAgRIoBjc

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz kompendium wiedzy w kwestii Saito:

http://saito-engines.info/index.html

 

A tu obsługa, m.in zawory:

http://saito-engines.info/maintenance.html

 

Nie chcę mi się wierzyć, że od leżenia coś się z zaworami rozregulowało.... i nie po 4 zbiornikach....

 

W jakiej pozycji masz go w modelu?

 

Na jakiej wysokości jest środek zbiornika względem gaźnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Dzięki za odzew i linki. Teraz wiem do czego ta blaszka dostarczona z silnikiem :blush:.

Do rzeczy; silnik jeszcze poza modelem, próby z cylindrem do góry, paliwo w zbiorniku, poziom nieco powyżej gaźnika, klasycznie. Śmigło MA 13x8. Sprawdziłem luz a właściwie jego brak, na ssącym blaszkę z trudem można wcisnąć, na wydechowym nie wejdzie. Szczelinomierza nie mam więc na tej blaszce się oprę. 

I rzeczywiście nie zakładałem nawet że od leżenia coś się z zaworami porobiło.

 

Edyta; o ile dobrze doczytałem (google translate) to blaszka ma nie wchodzić. Bez szczelinomierza się nie obejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze odczytałeś - szczelinomierz.

 

Spróbuj obniżyć zbiornik do zalecanego poziomu.

 

Rurki dobrej średnicy, nie za długie, prawidło (sorry) zapięte?

Rurka odpowietrzająca w zbiorniku zagięta do góry, nie obróciła Ci się, nie pieni paliwa? Do niej wchodzi z tłumik. Dwie dolne - jedna do tankowania, druga do gaźnika.

 

Jak masz oryginalną świecę to zmień ją na O.S.-F. 

 

Dla mnie to coś z kwestią instalacji paliwowej i regulacji gaźnika. 

 

Dzięki radom kolegi MASKa jedyna moja spalina - FA 125a chodzi idealnie, bez żadnego podżarzania itp. To naprawdę wspaniałe silniki!

https://pfmrc.eu/index.php/user/351-mask/

 

Nie przejmuj się - Twój też będzie super działał, tylko cierpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadając; Tak, rurki dobrej średnicy, zbiornik tuż przy silniku, rurki w zbiorniku jak opisałeś. Świeca również.

To nie jest mój jedyny silnik i nie jedyne saito,  mam jeszcze fa65 i przytoczony fa125. Jak pisałem z regulacją sobie radzę chociaż 125 chodzi bez żadnej dotąd regulacji. Wspomniałem też że silnie odbija, używam takiego rozrusznika https://sklep.modelarnia.pl/p3904,rozrusznik-silnikow-spalinowych-airplane-align.html i przy próbach rozruchu odbija tak silnie że rozwaliłem dwa plastikowe kołpaki, FA125 zakręci bez problemu i podobnych efektów. Stąd domniemanie że problem tkwi w zaworach.

Ale oczywiście skorzystam z sugestii i wezmę się ponownie za regulację gaźnika, może coś pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik od nowości, jak pisałem świeca OS-F, paliwo Contest 10%.

Podsumowując; zakupiłem szczelinomierz i przeregulowałem zawory, tj. ustawiłem tak że 0.04 przesuwa się swobodnie, 0.05 z oporem, 0.06 nie wchodzi. Silnik odpala łatwo bez odbić czy większego oporu. Nie obyło się bez drobnej regulacji gaźnika. Dobrze pracuje w wysokich i niskich obrotach gorzej w średnich (około 1/3 – 1/2 otwarcia przepustnicy) ale myślę że to już kwestia precyzyjniejszej regulacji.

Dziękuję wszystkim za pomoc i sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.