Grzesiek Opublikowano 31 Lipca 2019 Opublikowano 31 Lipca 2019 240 km w trzy tygodnie, ale dotarło. Jest paliwo, więc pozostaje już tylko zaczekać na pogodę... ... i uruchomić wcześniej silnik, czy zadziała. Witam gdzie zakupiles paliwo i w jakiej cenie?
AndyCopter Opublikowano 31 Lipca 2019 Autor Opublikowano 31 Lipca 2019 Witam gdzie zakupiles paliwo i w jakiej cenie? przed zakupem warto sprawdzić dostępność, do kupienia w MODELECENTRUM, a do Polski dowozi InPost i PP. Cena nie jest aż tak atrakcyjna jak podobna mieszanka do zrobienia samodzielnie np. kupując składniki z allegro, ale za to jest już w małych opakowaniach co jest bardzo wygodne, a do tego butelki są z miękkiego tworzywa, co pozwala użyć ich jako butelek do tankowania (po włożeniu odpowiedniego korka z rurką).
Paweł Prauss Opublikowano 31 Lipca 2019 Opublikowano 31 Lipca 2019 Andrzeju Twój silnik wygląda na używany, dlaczego więc zakupiłeś paliwo do "docierania" - zabehowe?
AndyCopter Opublikowano 1 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2019 Pawle, tylko takie było dostępne w tym sklepie. Skład to po 30% eter-nafta-olej rycynowy i pewnie jakieś dodatki. Przekonany jestem, że na początek powinno wystarczyć, tzn do nauki latania A silniki jakie mam dostępne, to używane były i owszem - kiedyś. Tylko że nikt nie wie kiedy i czy na pewno. Jeśli silniki okażą się sprawne, a modele przetrwają obloty do następnego tankowania, to zaopatrzę się w "mocniejsze" paliwo.
kaszalu Opublikowano 1 Sierpnia 2019 Opublikowano 1 Sierpnia 2019 (edytowane) Udało się już uruchomić silnik ? Typ Silwer Swallow który posiadasz jak pamiętam ze swoich doświadczeń był dość oporny przy odpalaniu ! "Z palucha" możesz się trochę na początku namęczyć - rozrusznik może pomóc ... Byle wtedy delikatnie z kompresją na przeciwtłoku aby nie połamać korbowodu - te silniki ( przynajmniej mój) miały za długą śrubę kompresyjną co powodowało przy zbyt mocnym wkręceniu kontakt tłoka z przeciwtłokiem i blokowanie układu korbowego - SPRAWDŹ TO zanim użyjesz rozrusznika ! Edytowane 1 Sierpnia 2019 przez kaszalu
AndyCopter Opublikowano 16 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2019 Udało się już uruchomić silnik ? Typ Silwer Swallow który posiadasz jak pamiętam ze swoich doświadczeń był dość oporny przy odpalaniu ! "Z palucha" możesz się trochę na początku namęczyć - rozrusznik może pomóc ... Byle wtedy delikatnie z kompresją na przeciwtłoku aby nie połamać korbowodu - te silniki ( przynajmniej mój) miały za długą śrubę kompresyjną co powodowało przy zbyt mocnym wkręceniu kontakt tłoka z przeciwtłokiem i blokowanie układu korbowego - SPRAWDŹ TO zanim użyjesz rozrusznika ! Poległem na pierwszych próbach uruchomienia. Problemem dla mnie jest nieznojomość regulacji silnika aby go uruchomić albo aby stwierdzić że to tylko złom. Ale nie poddaję się, i silnik pójdzie do innego modelu tej klasy. Tu niezbędna będzie wiedza osób obeznanych z tematem. Tym czasem, dzięki uprzejmości Andrzej68IX, do modelu założyłem silnik OS Max 2.0 FP. Waga wzrosła o ponad 100 gr, ale silnik działa, więc i model poleci - przynajmniej tak zakładam bo przesunął się środek ciężkości do przodu do dodatkowo trzeba będzie równoważyć ołowiem na ogonie, bo zdjęcie tłumika nie wchodzi w grę. https://www.youtube.com/watch?v=QcJTTW4G3cM Niestety, od czasu gdy w miejscu dawnego toru kartingowego gdzie znajdował się również i tor dla modeli na uwięzi, ktoś rozumny inaczej zdecydował, że teraz będzie tam lidl i biedronka, znalezienie miejsca do latania takimi modelami nie jest tu łatwe. Ale dość narzekania, następny film powinien być już z oblotu
Paweł Prauss Opublikowano 14 Maja 2020 Opublikowano 14 Maja 2020 W dniu 22.07.2019 o 19:59, AndyCopter napisał: Dość oryginalny kształt dźwigni wycięty ze sklejki 3mm, wkleiłem cyjanoakrylem po usunięciu folii. Andrzej, jeśli chcesz pocieszyć się tym modelem więcej niż jeden lot to przyklej dźwignię na żywicę i zabezpiecz przed wnikaniem oleju w gołą sklejkę. W dniu 16.08.2019 o 16:02, AndyCopter napisał: Tym czasem, dzięki uprzejmości Andrzej68IX, do modelu założyłem silnik OS Max 2.0 FP. Waga wzrosła o ponad 100 gr, ale silnik działa, więc i model poleci - przynajmniej tak zakładam bo przesunął się środek ciężkości do przodu do dodatkowo trzeba będzie równoważyć ołowiem na ogonie, bo zdjęcie tłumika nie wchodzi w grę. Jeśli jesteś początkującym uwięziarzem to na razie nie doważaj ogona, model będzie póki co spokojniejszy...Po nabyciu doświadczenia możesz to uczynić aby był bardziej zwrotny :-)) Czekamy na relację z lotów :-))
Rekomendowane odpowiedzi