Skocz do zawartości

Ringmaster projektu Matt Kania's 1950


AndyCopter

Rekomendowane odpowiedzi

Witam gdzie zakupiles paliwo i w jakiej cenie?

przed zakupem warto sprawdzić dostępność, do kupienia w MODELECENTRUM, a do Polski dowozi InPost i PP.

Cena nie jest aż tak atrakcyjna jak podobna mieszanka do zrobienia samodzielnie np. kupując składniki z allegro, ale za to jest już w małych opakowaniach co jest bardzo wygodne, a do tego butelki są z miękkiego tworzywa, co pozwala użyć ich jako butelek do tankowania (po włożeniu odpowiedniego korka z rurką).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawle, tylko takie było dostępne w tym sklepie. Skład to po 30% eter-nafta-olej rycynowy i pewnie jakieś dodatki. Przekonany jestem, że na początek powinno wystarczyć, tzn do nauki latania :)  A silniki jakie mam dostępne, to używane były i owszem - kiedyś. Tylko że nikt nie wie kiedy i czy na pewno.

Jeśli silniki okażą się sprawne, a modele przetrwają obloty do następnego tankowania, to zaopatrzę się w "mocniejsze" paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się już uruchomić silnik ? 

Typ  Silwer Swallow który posiadasz jak pamiętam ze swoich doświadczeń był dość oporny przy odpalaniu ! 

"Z palucha" możesz się trochę na początku namęczyć - rozrusznik może pomóc  ... :)

Byle wtedy delikatnie z kompresją na przeciwtłoku aby nie połamać korbowodu - te silniki ( przynajmniej mój) miały za długą śrubę kompresyjną co powodowało przy zbyt mocnym wkręceniu kontakt tłoka  z przeciwtłokiem i blokowanie układu korbowego - SPRAWDŹ TO zanim użyjesz rozrusznika !

Edytowane przez kaszalu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Udało się już uruchomić silnik ? 

Typ  Silwer Swallow który posiadasz jak pamiętam ze swoich doświadczeń był dość oporny przy odpalaniu ! 

"Z palucha" możesz się trochę na początku namęczyć - rozrusznik może pomóc  ... :)

Byle wtedy delikatnie z kompresją na przeciwtłoku aby nie połamać korbowodu - te silniki ( przynajmniej mój) miały za długą śrubę kompresyjną co powodowało przy zbyt mocnym wkręceniu kontakt tłoka  z przeciwtłokiem i blokowanie układu korbowego - SPRAWDŹ TO zanim użyjesz rozrusznika !

Poległem na pierwszych próbach uruchomienia. Problemem dla mnie jest nieznojomość regulacji silnika aby go uruchomić albo aby stwierdzić że to tylko złom. Ale nie poddaję się, i silnik pójdzie do innego modelu tej klasy. Tu niezbędna będzie wiedza osób obeznanych z tematem.

Tym czasem, dzięki uprzejmości Andrzej68IX, do modelu założyłem silnik OS Max 2.0 FP. Waga wzrosła o ponad 100 gr, ale silnik działa, więc i model poleci - przynajmniej tak zakładam  :) bo przesunął się środek ciężkości do przodu do dodatkowo trzeba będzie równoważyć ołowiem na ogonie, bo zdjęcie tłumika nie wchodzi w grę.

 

https://www.youtube.com/watch?v=QcJTTW4G3cM

 

Niestety, od czasu gdy w miejscu dawnego toru kartingowego gdzie znajdował się również i tor dla modeli na uwięzi, ktoś rozumny inaczej zdecydował, że teraz będzie tam lidl i biedronka, znalezienie miejsca do latania takimi modelami nie jest tu łatwe.

Ale dość narzekania, następny film powinien być już z oblotu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
W dniu 22.07.2019 o 19:59, AndyCopter napisał:

Dość oryginalny kształt dźwigni wycięty ze sklejki 3mm, wkleiłem cyjanoakrylem po usunięciu folii.

Andrzej, jeśli chcesz pocieszyć się tym modelem więcej niż jeden lot to przyklej dźwignię na żywicę i zabezpiecz przed wnikaniem oleju w gołą sklejkę.

 

W dniu 16.08.2019 o 16:02, AndyCopter napisał:

Tym czasem, dzięki uprzejmości Andrzej68IX, do modelu założyłem silnik OS Max 2.0 FP. Waga wzrosła o ponad 100 gr, ale silnik działa, więc i model poleci - przynajmniej tak zakładam  :) bo przesunął się środek ciężkości do przodu do dodatkowo trzeba będzie równoważyć ołowiem na ogonie, bo zdjęcie tłumika nie wchodzi w grę.

Jeśli jesteś początkującym uwięziarzem to na razie nie doważaj ogona, model będzie póki co spokojniejszy...Po nabyciu doświadczenia możesz to uczynić aby był bardziej zwrotny :-))

 

Czekamy na relację z lotów :-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.