Skocz do zawartości

PZL P11C relacja z budowy.


Janusz123

Rekomendowane odpowiedzi

Witamy na forum!  

Jaka wielkość tego modelu? Rozpiętość?

Kleje i zaciski na fotkach sugerują że skleiłeś widoczne elementy. Według mnie trochę nie po kolei i niezbyt zgodnie z technologią budowy modeli. Wydaje mi się że najpierw należało skleic podłużnice a dopiero później osadzać na nich wręgi i inne elementy, półkę pod serwa itp. 

Łatwiej było by zachować prawidłową geometrie. Chodzi o to żeby wszystko było prosto i w osi symetrii, oraz żeby zachować przewidziane kąty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za uwagi, racja. Nie pomyślałem o tym. Jest to mój pierwszy tak duży model składany od przysłowiowego zera. Do tej pory (było to dość dawno temu) składałem modele o mniejszych rozmiarach. Ten ma mieć 2 metry rozpiętości. 

Model jest robiony na podstawie poniższego zestawu:

 

https://modelemax.pl/pl/wersja-kit/19816-aeromax-pzl-p-11-2000-mm-wersja-kit.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten model jest tak zrobiony, że na etapie klatki kadłuba trudno jest cokolwiek krzywo zrobić. Kadłub to można niemal na kolanie kleić i też będzie równo. 

Gorzej ze skrzydłami. Tu trzeba się nieźle nakombinować, by wyszły symetryczne. Pod tym kątem konstrukcja Suchockiego jest moim zdaniem niedopracowana. Jednak model o rozpiętość 1530 z zestawu Maska ma dodatkowe elementy, z których przygotowuje się "kopyto" do robienia skrzydeł czy centropłata i trudno jest coś skopać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Ten model jest tak zrobiony, że na etapie klatki kadłuba trudno jest cokolwiek krzywo zrobić. Kadłub to można niemal na kolanie kleić i też będzie równo. "

 

Oby to okazało się słuszne. Nie miałem do czynieniea z tym zestawem to nie wiem i życzę koledze żeby model wyszedł piękny i bez problemów. Gorzej jest gdy cos będzie nie tak. Trudno to później poprawić....

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Po przerwie wznowiłem pracę nad modelem. Pomimo obaw, sklejona przednia i tylna część kratownicy, jest symetryczna bez zwichrowań. Rozpocząłem wklejanie listewek i chciałem rozpocząć wklejać pozostałe fragmenty kratownicy. I tu napotkałem na problem. Otóż we wrędze bodajże "D" brak jest wcięcia na półkę pod montowanie skrzydeł. Czeka mnie wyfrezowanie otworu i dokładny przegląd pozostałem elementów zestawu pod kątem braków lub niedoróbek. Wkrótce dalsze efekty pracy, a tymczasem to co jest teraz. 

post-21838-0-82989500-1561134073_thumb.jpg

post-21838-0-13357200-1561134084_thumb.jpg

post-21838-0-38939900-1561134094_thumb.jpg

post-21838-0-72103200-1561134108_thumb.jpg

post-21838-0-13708900-1561134118_thumb.jpg

post-21838-0-59432900-1561134127_thumb.jpg

post-21838-0-88174400-1561134136_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodzenia przy budowie. Ten model bardzo fajnie lata. Niezbyt solidne są punkty mocowania podwozia. Przynajmniej mój egzemplarz tak ma, nie wiem czy Pan Suchocki to zmienił. W każdym razie na tym etapie możesz to jeszcze "dozbroić". Jaki silnik planujesz zamontować?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam właśnie tak jak pokazałeś. Pojawiły mi się pęknięcia w okolicy tych węzłów. Niestety nie mam już teraz dostępu i jedyne co moglem zrobić to podlaminować i dołożyć kleju. Gdybym robił raz jeszcze to bym wypełnił wręgę między węzłami żeby to usztywnić. Masz już silnik wybrany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No takie Saito jak planujesz to już lepiej być nie może???? - moje marzenie. Ja mam Saito Fa-125a. Model waży ok 6,5kg bez paliwa. Ster kierunku mam na linkach a wysokość za pomocą tradycyjnego popychacza z okrągłej listwy chyba bukowej. Mój silnik jest lekki więc co mogłem to wpakowałem pod maskę. Pod maskę powędrowały dwa pakiety Nimh, serwo gazu i 300g ołowiu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.