Skocz do zawartości

Os max 46AX vs. ASP FS61AR->Zlin 50


Konrad

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 44
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Radek872 - czemu mącisz w głowie modemu pisząc takie głupoty :?: Miałeś w ręku 4suwa ASP czy tylko czytałeś o kłopotach :?: Oczywiście masz rację OS to OS :!: Mam 3 4suwy: ASP FS 61 i 80 oraz OS FS 91. Najwięcej problemów z regulacją miał...OS. I wśród OS trafiały się "buble" dotyczyło to FS 70 ( jakieś kopoty były) i 2suwa - nie pamiętam czy to nie było coś najnowszego z serii 46. W dobie gdy prawie wszystko pochodzi z Chin (nie zdziwiłbym się gdyby i OS tam składano) pisząc takie przemyslenia - mówię o twoich to nonsens. Dlatego jesli nie stać młodego na OS to jak najbardziej polecam ASP ale tylko 4suwa.

 

Chinskie 4 takty to juz bez porównania do 2 taktów miałem Magnuma nie tylko w ręku ale i w modelu 4 takta 15ccm w funtanie 90 i byłem bardzo zadowolony silnik razem z modelem kupił kolega z tego forum i ożadnych problemach nie pisał także silnik na pewno spisuje sie dobrze i jak coś tanszego to tylko 4 takt i tu Fokker masz racje jednak os max np FS 90 kolegi chodził o niebo lepiej od mojego Magnuma znacznie niższe wolne obrty dało sie ustawic chyba bardziej dopracowany gaznik.

 

gdyż jak Fokker(mogę się zwracać bez "Panowania" na forum?)słusznie zauważył nie stać mnie na 4-suwowego os maxa.

 

Przy obecnych cenach to i ASP są bardzo drogie.

Generalnie nienajlepszą opinię maja ASP ale 2suwy. 4suwy to juz inna historia, chociaz pewnie i one ustępują OS'om ale czy rzeczywiście ustepują? W temacie ASP FS 80 masz na filmie jego pierwsze odpalenie.

Jeśli ktoś co dwa miesiące rozkręca silnik i szliwuje go wewnątrz to nie dziwię się, że z niego coś "wylata" :rotfl:

 

Pierwsze odpalenie o niczym nie swiadczy mój 4 takt chodził znakomicie mimo,że Chinski.Kolega z lotniska kupił identyczny silnik i od samego początku były problemy tu jest dowód na to, że raz im wyjdzie raz nie straszny rozrzut nawet w 4 taktach.Pytanie czy OS ustępuje ASP hmm myslę, że gdybys zadał takie pytanie na zagranicznym forum wiele osób uznało by to za dobry żart i ja tez to tak odebrałem:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod
Jeżeli ktoś nie ma odpowiednich funduszy na O.S 4t lub Saito, to dla świetego spokoju radzę O.S 2t

 

A ja dla świętego spokoju radziłbym nie słuchać takich rad.

 

A mi wydaje się, że ta Twoja odpowiedź nie ma sensu.

 

Sebarc, do rzeczy, o co chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod
Już o nic, nie chcę robić zamieszania bo widzę ze zapewne do tego dojdzie.

 

No widzisz, jednak do tego nie dojdzie.Jakoś miałem takie przeczucie że zaraz będzie kłótnia lecz jej tu nie będzie :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy ma swoje zdanie i swoje dosiwadczenia problem polega na tym, że nie wszyscy wierzą w to co ktos mówi .Problemy, które opisał Sebastian faktycznie miały miejsce w jednakowym czasie kupilismy 4 takty i mój chodził swietne Sebastiana kaprysił od początku a to czy Fokker w to wierzy czy nie to już jest jego brocha.Jesli pisze,że Seba nie ma racji i zle radzi powinien to uzasadnić.

 

PS pachnie tutaj prowokacja ze strony Fokkera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radek - w którym miejscu napisałem( zapytałem), że OS ustepuje ASP. Proponuję czytać uważniej. Napisałem czy faktycznie ASP 4suwy ustepują - czytaj są az tak denne - w porównaniu z OS. Mój FS 61 AR wykonał kilkanascie ( lub więcej) lotów kilkunasto minutowych ani razu nie gasnąc w powietrzu. Raz tylko zgasł ale to za sprawą wyczerpania paliwa w zbiorniku. Czy to, że posiadając aż dwa FS ASP działające bez zarzutu świadczy o tym, że miałem szczęście? Może poprostu umiem dbać o swoje ciężko zarobione dobra :!:

Oczywiście nonsensem byłoby twierdzenie, że OS jest gorszy lub równorzędny jakościowo z ASP. Oprócz wspomnianych ASP i OS FS 91 posiadam jeszcze dwa LA 46 i jeden FP 20. Żadnego nie oddałbym, każdy z nich sprawował się super w modelu. ASP ma jednak taką przewagę nad innymi, że jest znaaaaaacznieeeee tańszy, a to w obecnej sytuacji tym bardziej dla młodego (i nie tylko) modelarza jest kryterium podstawowym.

 

EDIT: Jaką prowokacją :?: Przedstawiłem tylko moje zdanie oraz spostrzeżenia z użytkowania każdego z tych silników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod

Koniec OT, Sebarc, Radek jak chcecie ze mną porozmawiać to zapraszam na GG lub PW ,każdy post nie związany z tematem lub związany z SAITO lub OS 4 T będzie kasowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok nie bedziemy psuc tematu sam wiem jak to jest bo załozyłem swój z relacja z budowy

 

:( :? No to teraz sam już nie wiem co robić :( :?

 

Jesli nie chcesz się zrazic do modelarstwa nie kupuj 2 takta ASP tak jak Fokker mówi jak chcesz juz cos taniego to tylko 4 takt ASP/Magnum jesli uparłes sie na 2 suwa bo wkoncu w temacie są przedstawione 2 takty to o ASP lepiej zapomnij wg mniej lepiej kupic uzywanego AX-a po sezonie niz nowego ASP decyzja i tak nalezy do Ciebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radek972-w tym momencie się załamałem-temat jest o 4 a nie 2T,i jeśli przeczytałbyś choć jeden mój post to wiedziałbyś że 2T ASP miałem i mam nadal i opisałem dość obszernie w tym poście walkę z nim.Mowa w zasadzie cały czas od bodajże 4 lub 5 postu przede wszystkim o silniku ASP FS61AR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

80% jego wypowiedzi dotyczyło 2 takta a porównywanie 2 suwa z 4 suwem juz było na tym,to dwa rózne silniki do innych zastosowan musisz sam wiedziec czego oczekujesz

Przyznaje, ze nie zauwazyłem z początku AR seria 4 suwowa przepraszam nie strzelajcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy pomóżcie :!: :lol: .Teraz już mam taki mętlik w głowie jak mało kto.Modelarze z okolicy stwierdzili że jeśli półmakieta Zlina to nie w tej skali....im model wiekszy tym lepsze właściwości lotne i ogólnie same plusy jeśli chodzi o wykonanie...i zacząłem się zastanawiać czy to przez przypadek właśnie nie ma sensu....bo zaczynam przypuszczac że ma.Plany mam pod rozpiętość 1600mm,czyli skala bodajże 1:5,35.Plany mam przepiękne,czeskie,nie musiałbym nic skalować,w zasadzie gdyby nie koszty materiałów(które i tak będą kosmiczne) wychodzi do dla mnie dość korzystnie i na model 1,6m mogę sobie jeszcze pozwolić.No ale własnie kwestia silnika....na 4 suwa 10cc pod mniejsza skale przy obecnych cenach i tak mnie nie stać,na większego 4 suwa 91FS nawet po spadku cen raczej nie będzie mnie stać....tak więc zostaje chyba jedynie 2T 10cc(tak jak w planach).Mam jeden rewelacyjny silnik 10cc(Fox Eagle America,jeden z silników Śp.Jerzego Ostrowskiego!),lecz wymaga on paliwa z jednocześnie z nitro i na oleju rycynowym ze względu na stalową tuleję,dlatego też koszty paliwa są takie sobie.Dlatego pomyślałem że mógłbym sprzedać ten silnik i kupić coś pokroju Super Tigre G-61 ABC-co myślicie jednocześnie o samym silniku jak i moim zamyśle?Mam nadzieje że jasno napisałem o co mi chodzi i niczego nie pokręciłem ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wymagaj by ktoś za ciebie myślał. Skoro jesteś tak niezdecydowany to może zajmij się jakims innym hobby :?: :!: Po co przez tyle czasu prowokujesz do udzielenia odpowiedzi, a potem oswiadczasz, że jakis kolega coś tam powiedział co zaburzyło tok myślenia nakierowany przez odpowiadających na tym forum :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fokker-wiem że bardzo trudno Ci to zrozumieć,ale zdaj sobie sprawę z tego,że bedzie to jeden z moich najpoważniejszych projektów i na pewno poświęcę mu sporo czasu i pieniędzy,dlatego też chciałbym dokonać właściwego wyboru.Być moze popełniłem błąd zbyt wcześnie zakładając ten temat,nie mając jeszcze z góry przyjętej skali.Ale proszę nie strzelajcie,naprawdę trudno jest mi dokonać wyboru.Może najwłaściwszą decyzją będzie usunięcie tego tematu i założenie nowego już odnośnie samego modelu,nie wiem,może nich zostanie dla potomnych gdyż zostało tu zawarte troszkę istotnych informacji odnośnie silników ASP FS.Wiem,przepraszam,narobiłem trochę zamieszania,ale kalkulując to różnica pomiedzy silnikiem 10cc 2T a 4T pokryje mi większe zapotrzebowanie na materiały.No nie wiem,w każdym bądź razie jakiejkolwiek ankiety boje się założyć :| .Ostro zboczyłem z tematu silników ale ciężko mi wybrać pomiędzy niewielkim modelem na czterosuwie a sporą półmakietą na co prawda wyjącym dwusuwie.....

 

PS.Nie myślcie przypadkiem że wasz czas poświęcony na odpowiadanie w temacie poszedł na marne,dzięki wam mam już ustalone wszystkie wytyczne odnośnie silnika i rozpiętości w przypadku mniejszego modelu,terz jedynie muszę podjąć tą właściwą decyzję.Jak się nad tym głębiej zastanowiłem to w wypadku mniejszego modelu przyrost masy przy montażu oświetlenia i instalacji dymnej może byc zbyt duży

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są plany makiety robionej pod stare przepisy F4C gdzie max. pojemność silnika mogła w modelu jednosilnikowym wynosić 10 ccm i pewnie gdyby nie to to sam autor tych planów wstawił by mocniejszy silnik.

W tej chwili nie stać Cię na ten minimalny silnik więc chyba plany w tubę i czekają na lepsze czasy? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.