Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A jakże. Fakt miał parę kretów ale jak mnie był super. Na niebie wyglądał bardzo fajnie za sprawą małej prędkości i pękatego sporego kadłuba. Na nim nauczyłem się latać. 

 

Opublikowano

I o to właśnie mi też chodzi. 

Nauczyć się latać, a kto wie, jak załapie bakcyla to będą kolejne. "Lepsiejsze" ?

Opublikowano

Widzę na zdjęciu że masz różne śmigła -stosuj na początek tylko te które zaleca producent do danego silnika -rozmiar/skok , za duże będą mieć większy pobór prądu (nie koniecznie to będzie w parze z większym ciągiem) co doprowadzi do  uszkodzenia silnika/regulatora a nawet pakietu  a za małe nie wykorzystają możliwości napędu  .

 

Lotki też zalecam ale nie jest to obowiązek -przy ich braku wystarczy zrobić wznios skrzydeł jaki jest planowany dla takiej wersji  (~ 6 stopni ? )  a serwo kierunku podpiąć pod kanał lotek --większość modeli i tak zakręca  na lotkach  a dzięki takiemu podłączeniu na starcie nabierzesz wstępnych  nawyków na przyszłość .

W wersji z lotkami zdaje się że wznios w planach jest zerowy -w takim przypadku jednak też zalecam wznios , mniejszy od wersji bez.. powiedzmy do 3" 

Zmniejszy się odrobinę  skuteczność lotek  ale model zachowa  auto stateczność  co chyba nie jest bez znaczenia przy pierwszym locie w życiu  :).

 

Nic nie stoi na przeszkodzie by wykonać też drugi zestaw skrzydeł -jedne z lotkami .drugie bez .itp  ..Dla uproszczenia budowy drugiego kompletu  można zrobić je np.  z profilem KFM . to bardzo łatwe  ,szybkie w budowie skrzydła 

 

łoże serw w kadłubie  -mam nadzieję ze te kloce to przynajmniej  balsa  . ..wystarczyła by sklejka do 3mm lub nawet  po skrzynkach owocówkach z warzywniaka  .

 

PS -rada praktyczna :

nie kupuj śmigieł "L" lewych bez potrzeby -nadają się właściwie tylko przy napędach pchających lub przy modelach dwusilnikowych .

Oś silnika w modelu musi mieć skłon i wykłon -  wykłon nie pozwoli ci na montaż śmigła z dowolnym kierunkiem .

Wykłon w prawo (patrząc od tyłu modelu ) jest dla prawoskrętnych śmigieł i służy do niwelowania efektu za śmigłowego -w uproszczeniu do usunięcia efektu zakręcania modelu  w lewo .

Skup się na śmigłach "tradycyjnie" prawych  gdzie zawsze jest ich wybór a zapas w szufladzie  pozwoli na awaryjną wymianę bez potrzeby modernizacji montażu silnika i zmiany  podłączenia regulatora .

 

 

 

 

Opublikowano (edytowane)

I kolejna porcja wskazówek i rad za co dzięki. 

Tak, balsa. Ale zmieniłem na dwie podpórki pod serwa też z balsy. 

Foto jutro w pracy. Tam trzymam model i go sklejam na przerwach. 

Edytowane przez SZYMONS
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.