Piroman1024 Opublikowano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2008 No rzeczywiście trudno wypracować kompromis w tym przypadku - jeżeli to ma tak wolno latać to przekładnia wydaje się sensownym rozwiązaniem. Z ciekawości się spytam jakie ma być przełożenie, czy raczej jakie obroty na wyjściu przekładni są spodziewane? W akcie desperacji wpadł mi jeszcze tylko taki pomysł aby znaleźć silnik o tej samej pojemności ale o większym skoku tłoka - ale to raczej wiele nie da(o ile by się taki znalazł). P.S. Czy ma ktoś może pomysł jaki silnik 1ccm kupić z tylnym wydechem(dobrze jakby to była jakaś wyczynówka)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2008 Mialem juz nie zasmiecac tego watku, ale niech tam: http://www.rusengines.ru/?content=f1c/f1c15top_en.htm&lang=en Aha, zakladka F1J (F1P) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelmaniak Opublikowano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2008 Czyli jednak przekładnia opłaca sie także w takich liliputach... http://www.rusengines.ru/?content=f1c/f1c15top_en.htm&lang=en Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piroman1024 Opublikowano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2008 >MASK Dzięki wielkie za informację - silnik wygląda na taki co się nada :jupi: >Modelmaniac Tak wygląda na to że stosuję się przekładnie do takich silników i w dodatku do napędu śmigłowego - przyznam szczerzę że nie spodziewałem się tego. Przepraszam za zaśmiecanie wątku. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PAX Opublikowano 28 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2008 Z teoretycznych obliczeń wyszło tak: ŚMIGŁO 6x4 Ciąg [N] | Obroty | Moc [KM] | Mt 10 | 23,3 | 0,374 | 0,55 12 | 25,5 | 0,49 | 0,6 14 | 27,5 | 0,615 | 0,64 16 | 25,1 | 0,58 | 0,69 18 | 31,2 | 0,751 | 0,73 ŚMIGŁO 7x3 Ciąg [N] | Obroty | Moc [KM] | Mt 10 | 19,8 | 0,285 | 0,54 12 | 21,7 | 0,375 | 0,59 14 | 23,4 | 0,47 | 0,64 16 | 25,1 | 0,58 | 0,69 18 | 26,6 | 0,69 | 0,73 20 | 28 | 0,805 | 0,77 ŚMIGŁO 7x4 Ciąg [N] | Obroty | Moc [KM] | Mt 10 | 18 | 0,304 | 0,49 12 | 19,7 | 0,398 | 0,54 14 | 21,3 | 0,503 | 0,58 16 | 22,8 | 0,618 | 0,62 18 | 24,2 | 0,738 | 0,66 20 | 25,5 | 0,864 | 0,7 Projekt płatowca już jest gotowy i zakłada napęd ciągnący. W obecnej sytuacji potrzebuję około 1200g ciągu. Zaraz po nowym roku planuję pierwsze testy bez modyfikacji kątów rozrządu (jutro zamieszczę obecne kąty). Jeśli parametry zamieszczone na stronie producenta silnika nie są sfałszowane odpowiedni ciąg powinienem uzyskać na śmigle 7x3 próbując osiągnąć ~25tyś. obrotów. Dopiero po pierwszym uruchomieniu będzie można stwierdzić w którym kierunku podążać. Z przekładnią czy bez a może napęd elektryczny... :roll: Co do tworzenia śmigła pomysł jest jak najbardziej trafiony i daje szersze pole manewru niestety nie posiadam aż tyle czasu żeby podjąć się jeszcze jednego przedsięwzięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PAX Opublikowano 29 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2008 Wreszcie udało mi się uzyskać dostęp do tokarki i oto rezultaty: -6 min staczania radiatora głowicy: -1 godzina poświęcona na zrobienie denka skrzyni korbowej Bardzo przepraszam przez pośpiech znowu zapomniałem z modelarni zabrać rozpiski kątów. :oops: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piroman1024 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 Czołem Ta rura na zdjęciach to oryginalna rura do tego silnika? Trochę przypomina rurę do 1,5 ccm CSTKAM. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janeczek Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 Piroman -juz pisalem o silniku 1 ccm Firmy CS - wyglada jak malenkie ROSSI 15 - no i napewno ma niezle osiagi ...kiedys te Chinskie silniki rozprowadzala /sprzedawala niemiecka Firma A-M-Z ...tej firmy juz nie ma, ale napewno silniki CS sa gdzies jeszcze sprzedawane ...i trzeba zobaczyc czy sa tam tez te male Speed motorki ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piroman1024 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 Zdecydowałem się na tem motorek "Nowosibiskij" o wdzięcznej nazwie Cyclon. Słyszałem dobre opinie na temat tych silników, tylko problem był z dostępnością - ruscy czasem je na zawodach podobno mają. Dzięki za zainteresowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelmaniak Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 Dekiel cacy - chociaż mocowanie chyba za cieniutkie, znaczy mało sztywne no i nie widzę nacięcia pod uszczelniający o-ring. A... i wymień te ordynarne śrubki na porządne imbusy 12.9. A rura ewidentnie od cstkm 1,5ccm - swoją drogą chętnie kupiłbym takową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PAX Opublikowano 31 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2008 Długo zapowiadane wymiary kątów rozrządu: >Piroman rura pochodzi z tego zestawu: >Modelmaniak posiadam także komplet śrub imbusowych ze stali nierdzewnej jednak są one ciut cięższe i do tego za bardzo odstają. Te „przestarzałe krzyżaki” wystarczająco przecinają płaszczyznę ścianki okalającej otwór skrzyni korbowej. Denko oczywiście posiada zfazowanie na o-ring. Zmieniłem koncepcję mocowania śmigła, teraz będzie przebiegało w sposób standardowy. W tym celu wytoczyłem odpowiedni kołpak oraz tulejkę zaciskową. Pierścień na którym opiera się śmigło zaadaptowałem z silnika zaprezentowanego na powyższym zdjęciu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PAX Opublikowano 31 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2008 Zmiana sposobu mocowania śmigła wymusiła kolejną modyfikację. Najbardziej wystający element gaźnika (iglica dozownika paliwa) uniemożliwiał pełny obrót śmigła. Pokusiłem się o przeniesienie jego poza gaźnik, w tym celu stworzyłem niezbędne przejściówki umożliwiające takie działanie. Przy okazji zmieniłem charakter wlotu gaźnika oraz odchudziłem go z niepotrzebnych nadlewek przewidzianych do innych konfiguracji. Okres noworoczny to czas inwentaryzacji… Waga poszczególnych elementów silnika: -blok + łożyska 26,15g -dekiel 3,4g -tuleja cylindra 6,9g -wał korbowy 11,3g -głowica 3g -kołpak 4,85g -radiator głowicy 4,95g -iglica 6,65g -mocowanie wężyka do gaźnika 2,25g -świeca 3,2g -korpus gaźnika 7,2g -korbowód 0,8g -tłok 1,25g -oś tłoka 0,35g -przesłona gaźnika 6,6g -śruby (8szt.) 3,15g -elementy mocowania śmigła 3,1g Łącznie: 95,75g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tikicaca Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 kilka fotek z pierwszego uruchomienia i docierania: a tutaj mala ciekawostka, silnik klasy .26 z reduktorem: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janek Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 no i jak kręci ten maluch? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piroman1024 Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 A ta rura coś dała, czy tylko tłumi hałas (w sensie czy wpadała w rezonans, jeżeli tak to ile to dało)? Ciekaw jestem jakie obroty osiąga ten silnik przy danych śmigłach. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekSz Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 Napisalibyście po ile rpm te silnki wykręciły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 Witajcie nie zauważyłem wcześniej, a tu ktoś wszedł na znajomy mi temat http://img179.imageshack.us/my.php?image=60757208tm1.jpg pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 może tak będzie lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tikicaca Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 duzy ma przelozenie 1:3 wykreca na smigle 13x6 MA 9 tys, na 14x7 3 lopaty 7,5tys. Z dalszych prob wyszlo ze silnik ma ok 1,4kM wiec duzo mniej niz deklaruje producent. Calosc wazy 800g, wiec sporo, dalszy proby zostaly czasowo wstrzymane. o malego trzeba pytac Pawla, ja juz dokladnie nie pamietam. Ale jakos bez rewelacji, NORVEL po tuningu wykrecal sporo wiecej. Ten CS osiaga duza moc przy duzych obrotach. Ale jest kompletnie nieprzydatny gdy zalezy nam na maksymalnie duzym ciagu w zakresie predkosci od 0 -15m/s. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 o jaką prędkość chodzi? jeśli codzi o prędkość modelu to mnie uczyli, że,można to regulować parametrami śmigła chyba ze teraz jest inaczej! Chyba że nie i tu koledzy sami się przechytrzyli! Dobra mędrkowania byłoby na tyle. Czy Koledzy wiedzą jaki jest średni stosunek objętości wnętrza dobrze dobranej rury rezonansowej do pojemności skokowej silnika? Bo z tego co zauważyłem to do siniczka 1,14 zastosowaliście rurę (raczej niezbyt dobrą) z silniczka 1,5 ccm. Co do rur to może jeszcze nie zrobiłem żadnej sam, ale byłem świadkiem powstawania wielu - twórcą był ś.p. Andrzej Rachwał, uczestniczyłem również w testach. Wiec ośmielę się powiedzieć, że coś na ten temat wiem. I tak w trakcie testu na 40 badanych egzemplarzy wybieraliśmy 1 (słownie jeden), który do danego egzemplarza silniczka najlepiej pasował. Rury niby takie same były, zrobione na tym samym kopycie przez tą samą osobę.......... Więc jak widać temat nie do końca jest taki prosty jak by się wydawać niektórym Kolegom mogło........... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.