Skocz do zawartości

rezonans do silniczka 1,14ccm


PAX

Rekomendowane odpowiedzi

No rzeczywiście trudno wypracować kompromis w tym przypadku - jeżeli to ma tak wolno latać to przekładnia wydaje się sensownym rozwiązaniem.

 

Z ciekawości się spytam jakie ma być przełożenie, czy raczej jakie obroty na wyjściu przekładni są spodziewane?

 

W akcie desperacji wpadł mi jeszcze tylko taki pomysł aby znaleźć silnik o tej samej pojemności ale o większym skoku tłoka - ale to raczej wiele nie da(o ile by się taki znalazł).

 

P.S.

Czy ma ktoś może pomysł jaki silnik 1ccm kupić z tylnym wydechem(dobrze jakby to była jakaś wyczynówka)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 91
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

>MASK

Dzięki wielkie za informację - silnik wygląda na taki co się nada :jupi:

 

>Modelmaniac

Tak wygląda na to że stosuję się przekładnie do takich silników i w dodatku do napędu śmigłowego - przyznam szczerzę że nie spodziewałem się tego.

 

Przepraszam za zaśmiecanie wątku.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z teoretycznych obliczeń wyszło tak:

 

ŚMIGŁO 6x4

Ciąg [N] | Obroty | Moc [KM] | Mt

10 | 23,3 | 0,374 | 0,55

12 | 25,5 | 0,49 | 0,6

14 | 27,5 | 0,615 | 0,64

16 | 25,1 | 0,58 | 0,69

18 | 31,2 | 0,751 | 0,73

 

ŚMIGŁO 7x3

Ciąg [N] | Obroty | Moc [KM] | Mt

10 | 19,8 | 0,285 | 0,54

12 | 21,7 | 0,375 | 0,59

14 | 23,4 | 0,47 | 0,64

16 | 25,1 | 0,58 | 0,69

18 | 26,6 | 0,69 | 0,73

20 | 28 | 0,805 | 0,77

 

ŚMIGŁO 7x4

Ciąg [N] | Obroty | Moc [KM] | Mt

10 | 18 | 0,304 | 0,49

12 | 19,7 | 0,398 | 0,54

14 | 21,3 | 0,503 | 0,58

16 | 22,8 | 0,618 | 0,62

18 | 24,2 | 0,738 | 0,66

20 | 25,5 | 0,864 | 0,7

 

Projekt płatowca już jest gotowy i zakłada napęd ciągnący.

W obecnej sytuacji potrzebuję około 1200g ciągu. Zaraz po nowym roku planuję pierwsze testy bez modyfikacji kątów rozrządu (jutro zamieszczę obecne kąty). Jeśli parametry zamieszczone na stronie producenta silnika nie są sfałszowane odpowiedni ciąg powinienem uzyskać na śmigle 7x3 próbując osiągnąć ~25tyś. obrotów.

Dopiero po pierwszym uruchomieniu będzie można stwierdzić w którym kierunku podążać.

Z przekładnią czy bez a może napęd elektryczny... :roll:

 

Co do tworzenia śmigła pomysł jest jak najbardziej trafiony i daje szersze pole manewru niestety nie posiadam aż tyle czasu żeby podjąć się jeszcze jednego przedsięwzięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie udało mi się uzyskać dostęp do tokarki i oto rezultaty:

 

-6 min staczania radiatora głowicy:

radiatorgowicy1ro7.th.jpg radiatorgowicy2ez1.th.jpg

 

-1 godzina poświęcona na zrobienie denka skrzyni korbowej

toczenietu1.th.jpg lustroap2.th.jpg lewatd6.th.jpg srodekaa5.th.jpg prawakv2.th.jpg

 

Bardzo przepraszam przez pośpiech znowu zapomniałem z modelarni zabrać rozpiski kątów. :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piroman -juz pisalem o silniku 1 ccm Firmy CS - wyglada jak malenkie ROSSI 15 - no i napewno ma niezle osiagi ...kiedys te Chinskie silniki rozprowadzala /sprzedawala niemiecka Firma A-M-Z ...tej firmy juz nie ma, ale napewno silniki CS sa gdzies jeszcze sprzedawane ...i trzeba zobaczyc czy sa tam tez te male Speed motorki ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długo zapowiadane wymiary kątów rozrządu:

 

pomiarktwmz2.th.jpg nowymicrosoftvisiodrawiok8.th.jpg

 

>Piroman rura pochodzi z tego zestawu:

 

silnikplusruragc5.th.jpg

 

>Modelmaniak posiadam także komplet śrub imbusowych ze stali nierdzewnej jednak są one ciut cięższe i do tego za bardzo odstają. Te „przestarzałe krzyżaki” wystarczająco przecinają płaszczyznę ścianki okalającej otwór skrzyni korbowej. Denko oczywiście posiada zfazowanie na o-ring.

 

Zmieniłem koncepcję mocowania śmigła, teraz będzie przebiegało w sposób standardowy. W tym celu wytoczyłem odpowiedni kołpak oraz tulejkę zaciskową. Pierścień na którym opiera się śmigło zaadaptowałem z silnika zaprezentowanego na powyższym zdjęciu.

 

toczeniekopakapy9.th.jpg zestawdomocowaniamigajw9.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana sposobu mocowania śmigła wymusiła kolejną modyfikację. Najbardziej wystający element gaźnika (iglica dozownika paliwa) uniemożliwiał pełny obrót śmigła. Pokusiłem się o przeniesienie jego poza gaźnik, w tym celu stworzyłem niezbędne przejściówki umożliwiające takie działanie. Przy okazji zmieniłem charakter wlotu gaźnika oraz odchudziłem go z niepotrzebnych nadlewek przewidzianych do innych konfiguracji.

 

elementywr4.th.jpg staczanieganikash0.th.jpg

 

Okres noworoczny to czas inwentaryzacji…

 

img2545hv4.th.jpg

 

 

Waga poszczególnych elementów silnika:

 

-blok + łożyska 26,15g

-dekiel 3,4g

-tuleja cylindra 6,9g

-wał korbowy 11,3g

-głowica 3g

-kołpak 4,85g

-radiator głowicy 4,95g

-iglica 6,65g

-mocowanie wężyka do gaźnika 2,25g

-świeca 3,2g

-korpus gaźnika 7,2g

-korbowód 0,8g

-tłok 1,25g

-oś tłoka 0,35g

-przesłona gaźnika 6,6g

-śruby (8szt.) 3,15g

-elementy mocowania śmigła 3,1g

 

Łącznie: 95,75g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

duzy ma przelozenie 1:3 wykreca na smigle 13x6 MA 9 tys, na 14x7 3 lopaty 7,5tys. Z dalszych prob wyszlo ze silnik ma ok 1,4kM wiec duzo mniej niz deklaruje producent. Calosc wazy 800g, wiec sporo, dalszy proby zostaly czasowo wstrzymane.

 

o malego trzeba pytac Pawla, ja juz dokladnie nie pamietam. Ale jakos bez rewelacji, NORVEL po tuningu wykrecal sporo wiecej.

 

Ten CS osiaga duza moc przy duzych obrotach. Ale jest kompletnie nieprzydatny gdy zalezy nam na maksymalnie duzym ciagu w zakresie predkosci od 0 -15m/s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

o jaką prędkość chodzi?

jeśli codzi o prędkość modelu to mnie uczyli, że,można to regulować parametrami

śmigła chyba ze teraz jest inaczej!

Chyba że nie i tu koledzy sami się przechytrzyli!

Dobra mędrkowania byłoby na tyle.

Czy Koledzy wiedzą jaki jest średni stosunek objętości wnętrza dobrze dobranej rury rezonansowej do pojemności skokowej silnika?

Bo z tego co zauważyłem to do siniczka 1,14 zastosowaliście rurę (raczej niezbyt dobrą) z silniczka 1,5 ccm.

Co do rur to może jeszcze nie zrobiłem żadnej sam, ale byłem świadkiem powstawania wielu - twórcą był ś.p. Andrzej Rachwał, uczestniczyłem również w testach. Wiec ośmielę się powiedzieć, że coś na ten temat wiem. I tak w trakcie testu na 40 badanych egzemplarzy wybieraliśmy 1 (słownie jeden), który do danego egzemplarza silniczka najlepiej pasował. Rury niby takie same były, zrobione na tym samym kopycie przez tą samą osobę..........

Więc jak widać temat nie do końca jest taki prosty jak by się wydawać niektórym Kolegom mogło...........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.