Skocz do zawartości

rezonans do silniczka 1,14ccm


PAX

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 91
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Gość Anonymous

wiem bo użytkuję, i wydaje mi się, że owocnie :D ,

a kwestia wykonania własnych rur jest tylko kwestią czasu, śmiem twierdzić, że potrafię to zrobić i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Anonymous

no dobra namawiałaś namawiałaś i namówiłaś...

Stosunek objętości rury do pojemności skokowej silniczka przyjmowany jako baza to 40:1.

I tak dla silniczka 2,5 ccm (.15) pojemność rury wynosi ok 100 ccm.

Ale to dopiero początek, ważny jest kształt oraz materiał z którego rura jest wykonana, również jej kolor!!! może mieć wpływ na pracę motorka.

Na dzisiaj tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

"Temperatura (rury) 400 stopni celsjusza, którą wykazały pomiary na hamowni, była trudna do utrzymania w czasie lotu, gdzie przy dużych prędkościach rura znacznie się ochładza, w wyniku czego obniża się temperatura spalin i zmienia regulacja silnika. Niższa temperatura zmniejsza szybkość spalin i ich objętość, w wyniku czego rośnie ich ciężar właściwy. Następstwem tego jest między innymi obniżenie częstotliwości. Dzięki pokryciu rury bezbarwnym lakierem silikonowym prędkość z 225 km/h wzrosła do 240 km/h, gdy dodatkowo jeszcze poczerniono rurę, prędkość wzrosła do 257 km/h."

Cytat z mądrej książki wydanej w 1978 roku.

 

 

Kto zgadnie jakiej i czyjego autorstwa??

 

 

 

A Wy sobie róbcie różowe skoro takie się Wam podobają :D

 

A tak apropo's męskich nie było?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Moje gratulacje!!!

Najlepszą nagrodą jest zdobyta w trakcie czytania wiedza :D

Niedawno słyszałem, że polacy już przestali czytać książki - jak widać nieprawda!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Chodzi o radiację, widział kto kiedy czarny kaloryfer??

Bo ja nie.

Próby z izolacją były prowadzone, widziałem nawet rurę całkiem zabudowaną w modelu, ale wtedy się przegrzewała.

Trzeba znaleźć "ZŁOTY ŚRODEK" :D Ciągle go szukam...Jest jednak tyle zmiennych i tyle możliwych kombinacji, nie wiem czy życia starczy.

Jak już wspominałem cytat pochodzi sprzed ponad 30-stu lat... a od tej pory trochę więcej już wiemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej myślałem o czymś w stylu kolektora słonecznego, a nie kaloryfera.

 

Czarny pochłania więcej energii słonecznej od od innych kolorów, dlatego jest czarny :lol:

No i bardziej nagrzewa się wystawiony na działanie słońca.

 

Wydaje mi się że jeżeli mielibyśmy dwie takie same rury, jedną czarna a drugą srebrną

i obydwie używane były by w ciemności. nie było by między nimi różnicy.

 

Dopiero kiedy zaświeci słońce wyniki będą różne,

 

Ale w takim razie jak z wynikami podczas zmiennej pogody?

 

Mam nadzieję że to o to chodzi :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł, jeżeli już chcesz tego Twojego motorka wycisnąć siódme poty to pomyśl o zmianie rodzaju świecy. Ja bym zastosował głowiczkę taką mają silniki Rossi 15 albo ruskie CSTKAM. Można je dopasować do Twojej głowicy są robione do większych silników i jest z czego staczać. Czasem możne je kupić na Allegro. Jak nie znajdziesz to się odezwij mam kilka w zapasie.

Możesz także zastosować świecę "turbo" na pewno będzie lepsza od tej którą masz teraz. OS produkuje odpowiednie świece.Masz tokarkę to bez problemu sobie głowicę pod świecę turbo wytoczysz. Gwint 8x0,75 otwór po gwint 7,2 stożek na dole 60''. Myślę ,że taka zmiana bardzo pomoże w osiągach Twojego motorka. Można też pokombinować z kształtem komory spalania to też może pomóc. Trzeba tylko uważać ,żeby nie zmieniać stopnia sprężania. I to należy za każdym razem mierzyć. Jak mierzyć, Paweł, to zapewne wiesz. Jeżeli potrafisz podać kąty Twojego silnika to i z tym sobie poradzisz.

Bardzo podoba mi się to co robisz z tym motorkiem i śledzę ten temat z uwagą. Musisz tylko uważać, żeby Ci się ten silnik po tym wszystkim nie rozleciał przy odpaleniu bo będzie :ass: .przy tej pojemności już nie będzie czego naprawiać :ble:

Pozdrawiam

A.C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

bartek529 - jeśli chodzi o sposoby przekazywania ciepła to są zasadniczo trzy:

- konwekcja

- kondukcja

- radiacja

na pierwsze dwa kolor nie ma wpływu natomiast w przypadku radiacji inaczej wypromieniowywania ciepła kolor ma zasadniczy wpływ, właśnie dlatego napisałem o kaloryferze, przedmioty czarne słabiej oddają ciepło poprzez promieniowanie, więc nawet w nocy będzie lepiej bo chodzi o promieniowanie cieplne w zakresie podczerwieni (niewidoczne dla naszych oczu), co do przyjmowania ciepła to oczywiście masz rację lepiej również ciepło przyjmują. Dlatego kaloryfery robi się w kolorach jasnych żeby lepiej oddawały, również jednak w celu zabezpieczenia np. zbiorników z gazem wystawionych na oddziaływanie promieniowania słonecznego maluje się je na biało, żeby słabiej przyjmowały.

Ale namotałem :D

AndrzejuC

jeżeli chodzi o świece, poniższa fotka to efekt ok 15 minut latania,

 

album_pic.php?pic_id=1489

 

powyższe świece wykonywane są amatorsko (te jeszcze przez Andrzeja Rachwała) następne zamierzam robić sam. Gdyby kupować gotowe to pewnie już dawno poszedłbym z torbami :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł. Te świece nie są od Twojego silnika. To, że ś.p. Andrzej Rachwał je robił to jedno, a drugie to to ,że nie spalił ich Twój modyfikowany motorek. Tak czy inaczej widzę, że znasz się na tym co robisz :D . Ale przy takim Nauczycielu to i nie dziwi. Może FSRami bys się spróbował zająć? Rasowanie motorków to u nas normalka, a motory mamy mocne na dzień dobry.Jakby co to daj znać. W czerwcu w Tychach będziemy mieli zawody, chętnie się z tobą spotkam Będzie okazja pogadać.

Co do koloru rury rezonansowej, nomen omen akurat mialem kiedyś różową rurę w łodce.

Nie stwierdziłem różnicy w osiągach silnika. Do pomiarów używam radaru, i GPSa. Nie wiem jak to jest w małych pojemnościach , ale przy większych, z doswiadczeń moich, i moich kolegów wynika ,że kolor rury nie ma większego znaczenia. My dodatkowo chłodzimy wodą kolektor i przednią część rury i to chłodzenie nieco pomaga w osiągach. A najbardziej służy silikonowi uszczelniającemu :wink:

Co do Twojego motorka, może jeszcze z paliwem bys pokombinował? 30% nitro+ olej JP4 tak ze 12% . Ale tego Twój motor nie wytrzyma :cry:

A.C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przypadku radiacji inaczej wypromieniowywania ciepła kolor ma zasadniczy wpływ, właśnie dlatego napisałem o kaloryferze, przedmioty czarne słabiej oddają ciepło poprzez promieniowanie
Rzeczywiscie troche namieszales :D Jest akurat odwrotnie, co wynika z własności fizycznego modelu ciala doskonale czarnego :wink: Kaloryfer, to nie najlepszy przyklad, bo wiele z nich oddaje cieplo w wiekszosci przez konwekcję. Druga sprawa, to względy estetyczne. Ja nie zainstalowalbym u siebie w mieszkaniu czarnego kaloryfera.

 

edit: literowka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

AndrzejC, chyba pomyliłeś Pawłów, ten motorek 1,14 nie jest mój, jaa latam w F2A i świece z obrazka wykorzystuję właśnie w tej klasie.

MASK rzeczywiście ciepło tracone w wyniku konwekcji stanowi lwią część w porównaniu z tym oddawanym na wskutek radiacji. Ale co do modelu ciała doskonale czarnego to wydaje mi się, że mówimy zgodnym głosem: łyka dobrze, a oddawać to za bardzo nie chce, podobnie jak i czarne dziury :D te to nic nie oddają nawet światła połkniętego. Czyli chyba wszystko w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łyka dobrze, a oddawać to za bardzo nie chce, podobnie jak i czarne dziury :D te to nic nie oddają nawet światła połkniętego. Czyli chyba wszystko w porządku.

 

Perpetum mobile chciałbyś zrobić ? Nie - czarne dobrze przyjmuje i dobrze promieniuje - sorry, rasistą nie jestem ale dlaczego murzyni mają taki a nie inny kolor skóry ? Wot zagadka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.