Skocz do zawartości

Hurricane inspirowany Speedsterem


graziano

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zainspirowany Old Speedsterem od Flitetest postanowiłem na jego bazie zbudować Hurricane'a. Materiał - pianka pod panele 6mm. Podobają mi się proporcje Speedstera, więc i Hurri nie będzie miał podobne, trochę kreskówkowe.

 

Rozpiętość - około 110 cm. Napęd ze Speedstera, czyli Tower Pro 2410-9T, z czasem pewnie coś większego. Docelowo ma być FPV.

 

Plan jest taki żeby możliwie nie ingerować w elementy aerodynamiczne, natomiast pobawić się kształtem kadłuba i płatów, no i mocno wzmocnić konstrukcję. Speedstera (też z pianki) wzmacniałem połamanego w tylu miejscach, że myślę że poznałem już wszystkie słabe punkty konstrukcji :)

 

Plany tworzą się na bieżąco :)  Na razie wyglądają tak:

 

HBR0ZP.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Speedster jest akurat dolnopłatem  a skoro to ma być z zamierzenia  taki troche "cartoon" Hurricane  pierwowzór czyli Speedster jest jak najbardziej jest ok.

 

Co do "słabych punktów konstrukcji "  -są one raczej następstwem zastosowania podkładów  i tu Piotr dobrze radzi -pianki podobne do tych z Flitetest występują pod nazwą  np. X-FOAM, FOAM X....itp

Niezapominajmy też o normalnym białym depronie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, już sobie tą ich piankę wyklikałem w Polsce, ale przynajmniej na razie odpuszczę. Przerobiłem już projekt pod podkłady, latam też coraz bardziej przewidywalnie, więc tak zostanie.

 

Za to depron... widziałem Twoje drukowane Migi, niesamowite. To druk UV? Podoba mi się, i technologia, i możliwości jakie niesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że planujesz dźwigar w skrzydle -przy takiej rozpiętości jest to jak najbardziej dobre posunięcie ale może zamknij go dając dolne krycie płata od samego natarcia .

Będziesz miał natarcie bardziej wzmocnione i więcej "mięsa" do oszlifowania by nadać odpowiedni nosek profilu .

Aerodynamika płata się nie zmieni a może nawet poprawi .

Oczywiście zachowujesz brak krycia spływu tak jak zamierzałeś pierwotnie .

 

Zachować też chyba chcesz ten Flitetestowy układ z wysuwanym "modułem" napędowym -raczej niepotrzebnie .-ale to kwestia indywidualna .

 

Druk- tak to był UV ale też eksperymentowałem z drukowanym papierowym  kryciem na WIkol -pomysł się sprawdził bardzo dobrze tylko jakoś te modele nie miały szczęścia być dokończonymi...

 

Przykład  (jeden z wielu ) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mas na myśli takie rozwiązanie? A nie spowoduje że zmieni się profil i (efektywnie) zmniejszy kąt natarcia płata? Podoba mi się o tyle że wysokość dźwigara zwiększy się do 15mm.

HBNp0G.jpg

Ten wysuwany moduł podoba mi się dlatego, że pozwala trzymać wszystko w jednym pudełku, odchodzą tylko dwie przedłużki do serw. Przed speedsterem miałem trenerka ze styroduru, tam był wielki chaos w środku, i strasznie ciężki dostęp bo kadłub wysoki i wąski. Wymiary są kombatybilne z modułem od flite testu ale jest solidniejszy, może się to kiedyś przyda.

 

Myślałem (wciąż trochę myślę, ale zależy ile będzie ważył) o oklejeniu hurrika wydrukiem z folii reklamowej. Klej dobrze trzyma, zwłaszcza po podgrzaniu, jest mocna, tylko dość ciężka, na oko szacuję że dojdzie ze 150 gram.

 

Na jakim papierze (grubość) drukowałeś te "tekstury" pod wikol ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak -o tym myślałem , kąty zaklinowania zostawiasz jak w pierwowzorze .

 

Papierowe krycie rozrysowywałem na A3 -jako największy popularny format pod druk laserowy w większości punktów typu "ksero" (druk laserowy-tani, wodoodporny , dostępny ,same zalety :)  )

Gramatura- w zależności co mają : 60-80g czyli standard typu ksero

 

A efekt ..

-myślę że mniejsza waga jak folie samoprzylepne

-możliwość bardziej finezyjnego wykończenia (narysowania tekstury ) ,

-możliwość w razie potrzeby dodrukowania podczas napraw,

-zwiększenie sztywności modelu .... .itp 

to rekompensuje ciut większą wagę niż malowanie tradycyjne .

Jeśli nie planujesz do tego modelu pakietu cegły to można się zastanowić...

 

PS

FliteTest też używa taki "skinów"  

przykład 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem o oklejaniu papierem na wikol, i trochę mnie niepokoi "odwieszam na 10 godzin do wyschnięcia" :)

 

Zważyłem natomiast piankę samą, piankę z taśmą pakową i piankę z folią do druku wylewaną (do przetłoczeń, jest wiotka i cieniutka) i wyszło że folia waży tylko około 2x tyle co taśma. Nie spodziewałem się, ale pianka oklejona folią jest jednocześnie mocniejsza. Dlatego ten samolot będzie oklejony folią.

 

Tutaj próbny wydruk statecznika pionowego

 

HxqNO7.jpg

 

A tutaj statecznik oklejony i złożony, nadal na sucho

 

Hxq8ib.jpg

 

Jak na ilość włożonej pracy, efekt mnie zadowala. Inspiruje żeby włożyć więcej pracy i zrobić go jeszcze raz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.