malinn Opublikowano 21 Lutego 2007 Autor Opublikowano 21 Lutego 2007 Ja zauważyłem że profil sd 7037 - jest strasznie odporny na przeciągnięcie co cieszy. Ciekawe jak się do tego będzie miał falcon , ale to juz niebawem sprawdzę.
Adam P. Opublikowano 31 Marca 2007 Opublikowano 31 Marca 2007 slyszalem ze na przeciagniecia bardzo odporny jest NACA00XX. co wy o tym sadzicie?
Patryk Sokol Opublikowano 31 Marca 2007 Opublikowano 31 Marca 2007 slyszalem ze na przeciagniecia bardzo odporny jest NACA00XX. co wy o tym sadzicie? Że to symetryczne profile są :mrgreen:
Adam P. Opublikowano 31 Marca 2007 Opublikowano 31 Marca 2007 Że to symetryczne profile są :mrgreen: zgadza sie. :mrgreen:
Patryk Sokol Opublikowano 31 Marca 2007 Opublikowano 31 Marca 2007 Że to symetryczne profile są :mrgreen: zgadza sie. :mrgreen: No więc w przypadku omawianym w tym wątku są bezużyteczne (pomijam stateczniki). Ot po prostu szybowiec sobie z nimi nie poszybuje. A w akrobatach dobór profilu nie jest już tak krytyczny jak w szybowcu (oczywiście ma znaczenie, ale już nie tak duże). ps. Oczywiście nie przeczę, że są odporne na przeciągnięcie (musiałbym to sprawdzić) jestem po prostu zdania, że nie ma to związku z tym wątkiem.
Adam P. Opublikowano 31 Marca 2007 Opublikowano 31 Marca 2007 a gdyby zrobic krzyzowke szybowca i akrobata? :mrgreen:
Patryk Sokol Opublikowano 31 Marca 2007 Opublikowano 31 Marca 2007 a gdyby zrobic krzyzowke szybowca i akrobata? :mrgreen: To trzeba zastosować profil zupełnie inny (np. RG-15), ale to temat (swoją drogą bardzo ciekawy) do zupełnie innego wątku. Koniec OT!
kuba r. Opublikowano 11 Listopada 2008 Opublikowano 11 Listopada 2008 moim skromnym zdaniem to czy model na V-tail'a czy inny typ usterzenia ma spory wpływ na to jak chętnie wpada w kora, jakiś czas latałem modelem f3f Acacia II, ten to dopiero kręcił kory :faja: zaciągnąć trochę ponad pół drążka i niezależnie od prędkości korkociąg murowany :twisted: teraz mam Trinity f3b i jest o wiele lepiej chociaż też lubi w ciasnym zakręcie "na bramki" dokręcić natomiast makieta ASW-20 o rozp. 3,8m oraz model o rozp. 2,5m nawet na w pełni zaciągniętym przez dłuższą chwilę drążku nie ma nawet zamiaru robić korkociągu, wiadomo że nie jest to potwierdzenie reguły :wink: natomiast może nim być to że większość lataczy f3f powie że motyl szybciej zrywa :jupi: ale wiadomo, nie każdy wierzy na słowo a jeśli chodzi o model tom_tom'a to być może masz środek ciężkości za bardzo do tyłu - w lataniu f3f to czasem pomaga, szczególnie przy mocnym wietrze nie traci prędkości w zakrętach (najlepiej to widać w tym pod wiatr, jeśli nie wieje idealnie prosto do zbocza), ale w normalnych warunkach lepiej ustawić bardziej z przodu, tak bezpieczniej
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.