Skocz do zawartości

Pogadajmy o TeRmIcE i KoRKociągU


malinn

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja zauważyłem że profil sd 7037 - jest strasznie odporny na przeciągnięcie co cieszy. Ciekawe jak się do tego będzie miał falcon , ale to juz niebawem sprawdzę.

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 47
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano
Że to symetryczne profile są :mrgreen:

zgadza sie. :mrgreen:

 

No więc w przypadku omawianym w tym wątku są bezużyteczne (pomijam stateczniki). Ot po prostu szybowiec sobie z nimi nie poszybuje. A w akrobatach dobór profilu nie jest już tak krytyczny jak w szybowcu (oczywiście ma znaczenie, ale już nie tak duże). :P

 

ps. Oczywiście nie przeczę, że są odporne na przeciągnięcie (musiałbym to sprawdzić) jestem po prostu zdania, że nie ma to związku z tym wątkiem.

Opublikowano
a gdyby zrobic krzyzowke szybowca i akrobata? :mrgreen:

To trzeba zastosować profil zupełnie inny (np. RG-15), ale to temat (swoją drogą bardzo ciekawy) do zupełnie innego wątku.

 

Koniec OT!

  • 1 rok później...
Opublikowano

moim skromnym zdaniem to czy model na V-tail'a czy inny typ usterzenia ma spory wpływ na to jak chętnie wpada w kora, jakiś czas latałem modelem f3f Acacia II, ten to dopiero kręcił kory :faja: zaciągnąć trochę ponad pół drążka i niezależnie od prędkości korkociąg murowany :twisted: teraz mam Trinity f3b i jest o wiele lepiej chociaż też lubi w ciasnym zakręcie "na bramki" dokręcić :P natomiast makieta ASW-20 o rozp. 3,8m oraz model o rozp. 2,5m nawet na w pełni zaciągniętym przez dłuższą chwilę drążku nie ma nawet zamiaru robić korkociągu, wiadomo że nie jest to potwierdzenie reguły :wink: natomiast może nim być to że większość lataczy f3f powie że motyl szybciej zrywa :jupi: ale wiadomo, nie każdy wierzy na słowo :P

 

a jeśli chodzi o model tom_tom'a to być może masz środek ciężkości za bardzo do tyłu - w lataniu f3f to czasem pomaga, szczególnie przy mocnym wietrze nie traci prędkości w zakrętach (najlepiej to widać w tym pod wiatr, jeśli nie wieje idealnie prosto do zbocza), ale w normalnych warunkach lepiej ustawić bardziej z przodu, tak bezpieczniej :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.