malinn Opublikowano 21 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 Ja zauważyłem że profil sd 7037 - jest strasznie odporny na przeciągnięcie co cieszy. Ciekawe jak się do tego będzie miał falcon , ale to juz niebawem sprawdzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam P. Opublikowano 31 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2007 slyszalem ze na przeciagniecia bardzo odporny jest NACA00XX. co wy o tym sadzicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 31 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2007 slyszalem ze na przeciagniecia bardzo odporny jest NACA00XX. co wy o tym sadzicie? Że to symetryczne profile są :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam P. Opublikowano 31 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2007 Że to symetryczne profile są :mrgreen: zgadza sie. :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 31 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2007 Że to symetryczne profile są :mrgreen: zgadza sie. :mrgreen: No więc w przypadku omawianym w tym wątku są bezużyteczne (pomijam stateczniki). Ot po prostu szybowiec sobie z nimi nie poszybuje. A w akrobatach dobór profilu nie jest już tak krytyczny jak w szybowcu (oczywiście ma znaczenie, ale już nie tak duże). ps. Oczywiście nie przeczę, że są odporne na przeciągnięcie (musiałbym to sprawdzić) jestem po prostu zdania, że nie ma to związku z tym wątkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam P. Opublikowano 31 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2007 a gdyby zrobic krzyzowke szybowca i akrobata? :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 31 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2007 a gdyby zrobic krzyzowke szybowca i akrobata? :mrgreen: To trzeba zastosować profil zupełnie inny (np. RG-15), ale to temat (swoją drogą bardzo ciekawy) do zupełnie innego wątku. Koniec OT! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba r. Opublikowano 11 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2008 moim skromnym zdaniem to czy model na V-tail'a czy inny typ usterzenia ma spory wpływ na to jak chętnie wpada w kora, jakiś czas latałem modelem f3f Acacia II, ten to dopiero kręcił kory :faja: zaciągnąć trochę ponad pół drążka i niezależnie od prędkości korkociąg murowany :twisted: teraz mam Trinity f3b i jest o wiele lepiej chociaż też lubi w ciasnym zakręcie "na bramki" dokręcić natomiast makieta ASW-20 o rozp. 3,8m oraz model o rozp. 2,5m nawet na w pełni zaciągniętym przez dłuższą chwilę drążku nie ma nawet zamiaru robić korkociągu, wiadomo że nie jest to potwierdzenie reguły :wink: natomiast może nim być to że większość lataczy f3f powie że motyl szybciej zrywa :jupi: ale wiadomo, nie każdy wierzy na słowo a jeśli chodzi o model tom_tom'a to być może masz środek ciężkości za bardzo do tyłu - w lataniu f3f to czasem pomaga, szczególnie przy mocnym wietrze nie traci prędkości w zakrętach (najlepiej to widać w tym pod wiatr, jeśli nie wieje idealnie prosto do zbocza), ale w normalnych warunkach lepiej ustawić bardziej z przodu, tak bezpieczniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.