Skocz do zawartości

"Prawie" łódź z elektrycznym napędem strugowodnym.


Robert WM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

 

Zawitałem na Wasze forum,bo mam kilka pytań do kompetentnych modelarzy,którzy zajmują się elektroniką RC.

Z modelarstwem stricte RC mam nie za wiele wspólnego,nie licząc Cravlera WLtoys mojego syna ? i za młodu kleiłem modele z Małego Modelarza ( mieliśmy nawet kółko modelarskie w "podstawówce" ). Jednakże mój projekt deski surfingowej z napędem elektrycznym jest w sumie ,ściśle związany z modelarstwem,ponieważ sam zrobiłem projekt i wykonałem go z laminatu poliestrowo-szklanego. W kwestiach kompozytów służę pomocą,bo zajmuję się budową jachtów ( takie 12-sto metrowe modele RC ? )

Szukam porad na temat napędu do mojej deski. Chciał bym kupić do niej silnik bezszczotkowy o mocy około 8000W do tego sterownik i całą elektronikę. Chłodzenie będzie wodne,pozyskane poprzez nurt z napędu strugowodnego. Prototyp oparłem na silniku DC szczotkowym 1000W 48V (4xAGM 12V) i sterowniku do rowerów elektrycznych. Ale moc była stanowczo za mała i deska poruszała się zbyt wolno. Próbowałem z różnymi śrubami napędowymi,bo mam drukarkę 3D i sam je sobie projektuję z różnym skokiem,ale i tak silnik okazywał się zbyt słaby.

Co sądzicie o takim silniku: https://pl.aliexpress.com/item/4000127447150.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.541c1183F2dQAE&algo_pvid=f1c47dbd-fdc0-4a10-aa6c-483d99ab74b8&algo_expid=f1c47dbd-fdc0-4a10-aa6c-483d99ab74b8-2&btsid=54185523-6cce-4cba-a461-9cba9724aac0&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_8,searchweb201603_55

Lub takim:https://flipsky.net/collections/e-skateboard/products/brushless-dc-motor-80100-130kv-7000w-for-electric-bike-electric-skateboard-go-cart

 

I takim sterowniku: https://pl.aliexpress.com/item/32807750691.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.2a6b297ba5Y0EA&algo_pvid=a1a85059-5fa4-4a3b-b7d7-e7e36183a875&algo_expid=a1a85059-5fa4-4a3b-b7d7-e7e36183a875-34&btsid=85c0458b-4133-4e1d-9919-c5ba06417ebb&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_8,searchweb201603_55

 

A do tego jaką elektronikę mógł bym dobrać do sterowania bezprzewodowego? ( o wodoszczelność zadbam bez problemu).

 

 

.

Dołączam kilka fotek mojej dechy:

9cbab0a1792d8d53.jpg

15a08c5545d4de02.jpg

f49f1b67589d0d9c.jpg

 

Z góry dziękuję za podpowiedzi i mam nadzieję że będę mógł się odwdzięczyć doradztwem z dziedzin w których jestem obeznany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elektronika prawdopodobnie znajdzie się bez problemu -inna rzecz ile będzie kosztować. najpierw trzeba dobrać silnik -potem do niego elektronikę -regulator obrotów.

Troszkę gorsza sprawa z silnikiem -większość typowo modelarskich przeznaczona jest do krótkotrwałej pracy  i prawdopodobnie będzie się grzać z ryzykiem szybkiej awarii. I zazwyczaj wyjdą duże -prawdopodobnie za duże obroty. szczęśliwie waga i wymiary mało Cię limitują...

Od czegoś trzeba wyjść -więc pierwsza rzecz jakich obrotów potrzebujesz   ?   potem warto dobrać silnik który zapewni te obroty i wymaganą moc przy około 25-30% max dopuszczalnego przez producenta prądu -i przy względnie dużym napięciu  -najlepiej max dopuszczalnym dla danego silnika. Może znajdziesz jakiś modelarski -jednak przy potrzebnych mocach będzie drogo.

 

Prawdopodobnie wrócisz na forum rowerowe - taniej wyjdzie jakiś silnik rowerowy  bezszczotkowy direct i przekładnia zwalniająca + dużo wyższe napięcie niż zalecał producent.   przy dostępie do tokarki można "poczarować". może z przekładniowego rowerowego  wyrwać sam silnik wywalić przekładnie i obudowę i troszkę poprzerabiać ?

 

podrzuć  więcej info jakich parametrów potrzebujesz... wymagana  prędkość deski, wymagany ciąg napędu, obroty ?  ile masz miejsca i jaka max waga silnika, jaka waga aku ?

 

pewnie masz jakieś pomiary z prób na tym zbyt słabym silniku.    

śruba? - prąd ? napięcie ? obroty ? orientacyjna prędkość ? Twoja opinia o zestawie ?     -i kolejny komplet  inna śruba prąd napięcie... itd   mając kilka kompletów danych może coś da się wymodelować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź na mój post.

Odnośnie parametrów silnika który był zastosowany,to mam problem,bo zgubiłem zeszyt z danymi ( i wieloma innymi ważnymi zapisami) i niestety zapowiada się że go nie odnajdę,bo szukałem go dosłownie wszędzie. Ale jedynym pomiarem jaki robiłem to obroty silnika nominalne,bez obciążenia,jak i pod pełnym obciążeniem. Wynosiły one 5300RPM ,a w wodzie spadały do 5080.Fachowiec od silników w jachtach powiedział mi że najlepiej pracują układy gdzie maksymalna strata obrotów pod obciążeniem to 3do 5 %. Pomiar robiłem miernikiem laserowym na wale napędowym. Przy pierwszej śrubie napędowej obroty z obciążeniem ,jak i bez były takie same,więc w kolejnej zwiększyłem skok,aby bardziej obciążyć układ. Nurt się zwiększył i prędkość deski trochę wzrosła,ale to zaledwie 7km/h. Innych pomiarów nie robiłem.

Odnośnie obrotów,to sam już nie jestem pewien,bo są różne projekty takich desek DIY ,w których są różne silniki. Jednak jak to bywa przy napędach wodnych im większe obroty,tym większe ryzyko kawitacji,co nie jest wskazane. Sądzę więc że obroty rzędu 6000 były by optymalne,ale to tylko moja teoria.

Podrzucam link do wglądu na inne projekty tego typu:

https://efoil.builders/t/pacificmeister-build-info-and-cad-sources/21

https://www.youtube.com/watch?v=6GRExuEdd5A

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6000 to dość małe obroty -jak na napędy modelarskie większych mocy to nawet bardzo małe.  powiedzmy  silnik KV  około 200-300obr/V

sensowne 40V to 8000obr/min do 12000 obr/min  Potrzebny do zapewnienia mocy około 8kW prąd wyjdzie 200A. silnik który wytrzyma 200A będzie albo bardzo duży i drogi  -albo będzie miał wyższe kV...-wiec obroty wyjdą "modelarskie" bliżej 20 000 i kółko się zapętla....

 

jak wygląda Twój pędnik ? klasyczna śruba (ile łopat?) pracująca w obudowie tunelu ?  średnica skok / śruby ?    tych co już stosowałeś (pewnie pamiętasz)

czy może wirnik odśrodkowy i coś w rodzaju pompy wody ? lub zespół kilku śrub pracujących w tunelu oddzielonych łopatkami kierownic ?

wrzuć jakieś zdjęcia.

Jakim napięciem zamierzasz zasilać ? z punktu widzenie silnika korzystnie byłoby około 72V lub wyżej -jednak zwłaszcza w wodzie robi się niebezpiecznie.

Moim zdaniem przy 48V jeszcze nie ma ryzyka...

ile masz miejsca na silnik ? max średnica max długość lub wymiary przestrzeni.

Kilka zasad -prawd objawionych.

Prawie każdy silnik modelarski i rowerowy też można bezkarnie zasilać wyższym napięciem. Nawijane są typowymi drutami z typową izolacją na co najmniej 350V.W modelarskich po podniesieniu napięcia obroty moga być tak duze, że rozlecą się łozyska lub wirnik -i to jest limit.

Wszystkie silniki boją się dużego prądu.  duży prąd -to za duże śmigło, za duża śruba -lub zbyt wysokie obroty -np po podniesieniu napięcia...   trzeba bardzo dokładnie zgrać obciążenie (rozmiar śruby, śmigła) z możliwościami silnika.

Generalnie silniki modelarskie są małe i maja duża moc -ale się grzeją -nawet jeśli będziesz chłodził obudowę wodą pewnie zagotujesz uzwojenia -przepływ ciepła od uzwojeń do obudowy jest kiepski.  Modelarskie napędy zazwyczaj pracują wg schematu kilka -kilkanaście sekund na max  potem trochę mniej gazu - i znowu max lub kilkadziesiąt s max i minuta dwa postoju i stygnięcia. są wyjątki -np łódki, pylony ale tam praca trwa max kilka minut. W twojej desce pewnie będziesz chciał z godzinę popływać -więc zagotujesz napęd -chyba, ze zapewnisz duży zapas  wytrzymałości prądowej.   

Silniki rowerowe z założenia pracują długotrwale pod obciążeniem -są masywniejsze i mniej się grzeją.  daj zdjęcia swoich pędników i wymiary  jak duży silnik  się zmieści -oraz  jaką prędkość ma mieć Twoja decha.

I podaj orientacyjny budżet.  czy można "poszaleć"  czy jak najmniejsze koszty ale dużo kombinowania i pracy własnej ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie, jakiego nie mogę przekraczać to 60V,bo w środowisku wodnym było by to niebezpieczne dla użytkownika . Ale obstawał bym przy 48V lub 44,4 bo latwiej o akumulatory.  Budżet ? Hmmmmm ? no raczej nie za wielki,jednak wiem że kilka tysięcy muszę wydać na pewno. Mam spore możliwości w dostępie do maszyn - cnc,druk 3d,laserowe cięcie, tokarki itp. Więc jeżeli trzeba będzie coś przerobić, to problemu nie ma. A pracy się nie boję,więc poradzi się że wszystkim.

Miejsca na silnik jest sporo,bo głębokość to około 22 cm (piszę około,bo dno jest owalne) a długość to nawer 45-50 cm.

Przesyłam kilka zdjęć pędnika i rysunków z wymiarami:

 

20191227_140950.jpg

20191227_140959.jpg

Screenshot_20191227-143326_File Viewer.jpg

Screenshot_20191227-143354_File Viewer.jpg

20190612_185829.jpg

20190609_194423.jpg

Screenshot_20191227-144420_Fusion 360.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filmik który  znalazłem.

gdzieś  z filmów z tego samego kanału wynika, że to  pędniki 53mm -zasilanie 6s -czyli w praktyce 19-22V    silniki max 135A -nie wierzę, że w sposób ciągły wytrzymają więcej niż 70A.  Więc mocy ma ciągłej około 1500W na każdy pędnik (są 2) a chwilowej  ponad 3kW.

U Ciebie jest jeden pędnik o średnicy jeśli dobrze patrzę to około 80mm   -wiec pole przepływu 2x większe -żeby osiągnąć podobne wyniki co na filmie potrzebujesz ponad 3kW mocy ciągłej (raczej nawet więcej) i ze 7kW chwilowej)

obroty -wg opisu tu jest bliżej 20 000 /min  ale wg filmu silniki mają stałą 620 -więc byłoby jakieś 12 000/min wg mnie dla pędników strugowodnych to nie jest źle....  

pytanie -czy masz szanse wykonać przekładnię i włożyć mocniejszy silnik ale z obrotami rzedu 20 000/min -czy napęd musi być bezpośredni wtedy silnik będzie wiekszy i cięższy i bardziej się grzejący ? niestety mniejsze kV  silnika  to więcej zwoji cieńszym drutem i wyższe straty na silniku -więc więcej ciepła się wydziela. 

 

Ps Twój silnik szczotkowy zasilany z 4sztuk agm 12V jeśli dawał z 500W to byłoby i tak dobrze.   agm dociążone ponad 10A pewnie zaraz zdechły a i silnik miał za małe obroty żeby ten system go obciążył do nominalnej.

 

|PS 2 -ja kombinuję mniejszy napęd -coś do trzymania w reku i holowania pływaka -lub do zaczepienia na sznurku do kajaka i ciągnięcia...    na razie bardziej teoretycznie -bo brak czasu a do maszyn dostępu nie mam...  mam mieć 2 pędniki  fi 100mm i silniki zrobione samodzielnie z wykorzystaniem materiałów z  malutkich uszkodzonych modelarskich -ciekawostka u mnie ma być bez uszczelnień silniki pracujące jako zalane bezpośrednio w wodzie... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przekładnię może i by się miejsce znalazło,ale to kolejny element ,który może ulec awarii,bo przy tak dużych obrotach łożyska za długo nie wytrzymają zapewne. Ale rozważę to. A mój silnik 1000W może tak jak zauważyłeś miał mniej mocy na tych akumulatorach,chociaż teraz wstawiłem go do hulajnogi elektrycznej własnej konstrukcji i bez problemu rozpędza mnie (110 kg) do 36km/h i zasięg to około 20 kilometrów. Ciężko mi jest podjąć decyzję z tymi KV bo nie chciał bym kupić silnika za 600-700 zł i okazał by się nieodpowiedni. Ale cóż-taki los konstruktora prototypów ?

 

PS widzę że też masz ciekawy pomysł na napęd wodny. Na alliexpres są gotowe napędy strugowodne różnej średnicy,może coś dobierzesz :

https://pl.aliexpress.com/item/4000219017160.html?spm=a2g0o.detail.1000014.7.6e5aec9diZp1s2&gps-id=pcDetailBottomMoreOtherSeller&scm=1007.13338.128125.0&scm_id=1007.13338.128125.0&scm-url=1007.13338.128125.0&pvid=f9320324-d61e-4cef-acfa-25f89aa31dd9

 

Ciekawe czy taki silnik dał by radę? http://www.revolt.org.il/sale/rv-120-regular-clone/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamieszczone przez Ciebie w pierwszym poście linki.

    weź dla silnika dopuszczalne napięcie -i to takie dla którego i będzie  w bezpiecznym zakresie oraz obroty (czyli stała kv x napięcie) będą akceptowalne -czyli w tym przypadku około 20V (dla pakietu 6s)

wtedy obroty 500x20 =10 000obr/min

i max prąd dla ciągłej pracy około połowy (no może 70%)   dopuszczalnego przez producenta da Ci moc pobieraną -czyli    20Vx60A=1200W    no może 20Vx80A =1600W.   Sprawność rzędu 70%-80%   to jakieś 1100 może1200W mocy użytecznej na wale

 

drugi problem obroty

Twoja śruba -dla dużych prędkości optimum to skok około 1,2 -1,5 x średnica... ostatecznie skok =średnicy...

policzmy 8cm x 1,5=12cm  = 0,12m      10 000obr/min=166,6obr/s       0,12m  x 166,6/s  =20m/s -czyli 72km/h               skok  0,08m x 166,6/s=13,3m/s czyli   48km/h

obie prędkości są z kosmosu -duzo wyższe niż realna prędkość deski  -napęd będzie pracował  "w poślizgu" z minimalną sprawnością...   a realna potrzebna moc dla tych obrotów to około 3-4kW minimum

wniosek - obroty  -prędkość -moc nie zgrywają się ze sobą...   potrzebny większy mocniejszy silnik    -lub większy  o podobnej mocy ale z niższym KV żeby zasilić wyższym napięciem.  

Ewentualnie przeciążasz taki -i po każdych 30s jazdy dajesz 3 minuty na wystygniecie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wyświetlają  się pełne  parametry tego revolt.   -chyba kv podawane jest dla całej rodziny bo powinna to być jedna liczba a nie zakres.

trzeba poszukać pełniejszych danych -natomiast któryś z revolt powinien pasować.  może i jakieś inne da się znaleźć.  podałem Ci metodologie przybliżonych obliczeń /szacowania

 

co do hulajnogi -mam z silnikiem 250W   -troszkę podniesione parametry zasilania  - przy pobieranej ciągłej mocy  280-300W goniła  35km/h a ja ważyłem 124kg.

Hulajnoga na dobrze napompowanych kołach potrzebuje mocy do ostrego startu i jazdy pod górę.   Po poziomym to pędzi na naprawdę skromnym poborze...

Woda stawia opór -więc moc musi być ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za słuszne sugestie.

Planowany czas pracy na jednym akumulatorze to około 30 minut. Na dłużej trzeba by mieć sporej pojemności akumulator,który długo też by się ładował zapewne. Prędkość rzędu 30-35 km/h była by w zupełności wystarczająca.

Do obliczenia prędkości deski względem prędkości śruby napędowej w relacji do jej skoku posłużyłeś się wzorem jak by śruba poruszała się w ciele stałym,jednak kinetyka cieczy jest dużo inna i aby to wyliczyć chociaż w przybliżeniu to trzeba zastosować kilka skomplikowanych wzorów,a do tego są to napędy bez tunelu,co jeszcze bardziej komplikuje sprawę.

Link do doboru śruby napędowej ( tak dla rozeznania że to jest dość skomplikowane) . http://skotboats.blogspot.com/2011/03/jak-dobrac-srube-napedowa-jachtu-w-5.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o przekładnię pytałem -ponieważ z modelarskich z sensem wychodzi dla obrotów ponad 20 000 -więc  trzeba by zwolnić

 

druga opcja tania -to rozebrać rowerowy -wyciągnąć silnik z silnika i dorobić nowy wał i łożyskowanie.   -ewentualnie także przewinąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w praktyce przy przepływie  powietrza przyjmuje się strumień zaśmigłowy na poziomie 20% wyżej niż przewidywana prędkość modelu lub samolotu -dla wody przy mniejszych prędkościach i dobrej sprawności około 5% a dla dużych prędkości gdy ekonomia pracy jest mało ważna do 50%.   przy napędach elektrycznych mocy i energii jest mało -wiec sprawność należy szanować.

 

I nie ma sensu dokładnie liczyć  wg wzorów -bo błędy  są duże (trzeba przyjmować wiele współczynników)   ktoś to już liczył a co ważniejsze próbowano tysiące napędów w praktyce -i szacunkowe dane nieźle się sprawdzają... więc dokładne wzory pozostawmy projektantom kontenerowców...   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro tak piszesz,to zapewne tak właśnie jest. Ten facet z linka na Youtube ma silniki które kręcą dość duże obroty,ale deska całkiem przyzwoicie się rozpędza. Może więc nie ma potrzeby zmniejszać obrotów,wtedy silnik będzie mógł mieć większe KV i mniej się nagrzewać. Jest jeszcze jeden gość,który roobił deskę z napędem elektrycznym,tyle że hydrofoil i zastosował silnik SSS 13000W ( nie wierzę w jego moc) który ma 500KV ale dodał przekładnię 5:1 więc chyba mu obroty tak wielkie przeszkadzały.

 

Link:

https://docs.google.com/presentation/d/1R-xGHFiE4-W5xvgtcqZwK6GiXNNgidkO9K7Q_OYXZUo/edit#slide=id.p

 

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1p73yGtFM8bUFiof60RLO8QIiZL7ysE6a1psNe1EE8yE/edit#gid=1773210219

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie obroty 6 000 -10 000  są ok do 12 000 jeszcze akceptowalne.  potem straty rosną....  

czyli albo kv 200 -300  i  akumulator (pakiet) 6 lub 12s   

albo wyżej kv i napęd z przekładnią.   Choć przekładnia z 5% energii   zmarnuje...  to sprawność systemu wzrośnie a i łatwiej dopasować elementy.  

 

silnik rowerowy siedzący w typowym przekładniowym hubie ma zazwyczaj kv około 40 czasem  60

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie znam tych silników -więc  jak się sprawują nie wiem.

po parametrach z linku...

małe przyjazne kv. ale i mały dopuszczalny prąd... silnik gabarytowo dość mały poniżej 1kg relatywnie duża oporność wewnętrzna  0.05ohm  -to przy dopuszczalnym prądzie 95A będzie 450W strat na ciepło -toż to piecyk -zagotuje się. jeśli w sposób ciągły wytrzyma 50A to będzie dobrze...  napęd deskorolki -duża moc na start i przyspieszenie -po kilku sekundach rozpędzania toczy się przy już małej mocy...  -co potwierdza/uprawdopodabnia powyższe rozważania. nie sądzę żeby potrzebowało dużo więcej niż hulajnoga...  hulajnoga na 300W toczy się 35km/h -powiedzmy, że deskorolka z racji małych kółek i większych oporów będzie potrzebować 600-800W

 

powinno działać -ale nie licz na więcej niż 1500 -2000W ciągłego 

 

generalnie z modelarskich najbardziej sensowne wydaja mi  się inrunery z kv na poziomie 600-800/v dopuszczalnym prądem 200A i na napięcie pakietu 12s.  tyle że potrzebować będziesz 2 sztuk -2 regli -i przekładni która to sprzęga zwalając obroty 4:1 lub 5:1

do tego regle 12s 180 lub 200A -i każdy zespół strojony na 100A poboru  .  przy tak dużych kv zaczyna się zgrywać moc strat temperatura prąd -tylko obroty się strasznie rozjeżdżają -więc przekładnia.

 

ewentualnie jeden silnik i troszkę mniejsza moc.  małe kv -to duża oporność i się grzeje...    duże kv -i przy podobnej wielkości z silnika mozesz duzo wiecej wydusić -jednak obroty ida w kosmos i trzeba obnizać przekładnią.

Najlepiej planetarną.  ewentualnie zwykła zębata lub na paski -ale gorsza sprawność i obciąża łożyska silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa silniki  niestety odpadają, bo konstrukcja deski ma tunel na jeden pędnik. Przykre jest ze te moce silników są wyssane z palca,bo jak silniczek o średnicy 56mm może generować 8000W. Spodziewałem się że to może nie być prawdziwe. Chyba więc wezmę silnik SSS 500kV i dobiorę przekładnie, wtedy zyskam moment obrotowy i sprawność.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrad -podane moce są prawdziwe przy eksploatacji w modelach samolotów kilkanaście/kilkadziesiąt  sekund max mocy  i odpoczynek na mniejszej mocy.   i wytrzymałość liczona w setkach lotów po 3 lub 5  min pracy...

wsadź to w dechę do pływania i pałuj non stop 30min.   potem ładowanie albo podmiana pakietu i znowu.  w  miesiąc decha wyrobi resusrs silnika.  w jeden dzień po troszku go usmaży. 

bawię się w modele ale i w rowery, hulajnogi elektryczne...  tam jest inny charakter obciążenia.

 

    Robert -dwa silniki z małymi kołami  zębatymi/pasowymi  -pomiędzy nimi jeden grubszy wał z większym kołem. i napęd na jeden pędnik.  w modelach łodzi kiedyś często to się stosowało -gdy silniki były słabe. Teraz jak na model łodzi to silniki są potężne. -niestety typowe  nie dość potężne jak na 3 metrowa dechę i 100kg pasażera.  a troszkę nietypowe to trudno znaleźć i cena będzie wysoka. 

moce silników nie są wyssane z palca -tylko to moce max -na kilkanaście sekund -albo moce ciągłe na typowy  lot modelu lub wyścig łódki -czyli kilka minut. po prostu tak są użytkowane typowe  modele i ich napędy. 

np. mój motoszybowiec ma silnik z przekładnią ważące razem 125 gram. daje 300W mocy. po 30 sekundach model jest wysoko -i przez 3 minuty lata ze zgaszonym silnikiem. potem kolejny strzał na 15-20sekund. 

  robiłem sam silniki mające nawet 200W mocy i 24g wagi. latały po 4 minuty i kolejną minute na 10% mocy żeby wystudzić przed lądowaniem. lądowanie z gorącym silnikiem niszczyło go.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Konrad_P napisał:

Patrzyłeś na te silniki. Niestety do tanich nie należą ale podane moce na pewno są prawdziwe.

https://www.hacker-motor-shop.com/e-vendo.php?shop=hacker_e&SessionId=

No ceny zacne. 1700 Euro za silnik to deska mnie wyjdzie tyle co oryginalna ? Ale dzięki za dobre chęci.

 

Witku pomysł dobry i chyba go rozważę ,ale muszę skalkulować czy dwa silniki i dwa sterowniki będą uzasadnionym zakupem. Mam jeszcze alternatywę na silnik BLDC 3kW chłodzony cieczą:https://ekonapedy.com/bldc-3kw-48v-72v-chlodzony-ciecza/

 

Albo taki

Maksymalna moc: 8kw i 4.5kw ciągła

https://pl.aliexpress.com/item/4000467745146.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.237b1dd9miMl4z&algo_pvid=2a594f01-87b1-4376-9adb-7c17f1fb7f8c&algo_expid=2a594f01-87b1-4376-9adb-7c17f1fb7f8c-0&btsid=15a80729-1475-4fb9-8e63-8a60eed702ac&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_8,searchweb201603_55

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.