Skocz do zawartości

[nowicjusz] - pytanie o silnik i aparature do modelu


smootny

Rekomendowane odpowiedzi

A w jakim celu chcesz rozładowywać ? Dla sprawdzenia pakietu, formowania czy regeneracji ?

 

pakiet ma już z 2 lata - został się w odkupionym nadajniku - chciałbym go troszeczkę zregenerować..

a z tego co pamiętam pakiety NI-MH zawsze trzeba było do końca rozładowywać by ponownie naładować ... co innego było z li-pol..

Jeżeli jestem w błędzie prosze o sprostowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 92
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
z tego co pamiętam pakiety NI-MH zawsze trzeba było do końca rozładowywać by ponownie naładować

 

Sorry, ale to przesąd - co kilka - kilkanaście ładowań - tak

Do końca należało rozładowywać NiCd.

 

W celu regeneracji rozładuj prądem około 1/2 C ( np. 1 A przy pakiecie 2000 mAh ) do poziomu 0,9 V na celę a potem rozładuj pradem 0,1 A ( 100mA ) do poziomu 0,6V na celę(ogniwo). Nastepnie ładujesz prądem 1/10 C ( 12-14 godzin lub do wyłączenia ładowania przez ładowarkę ). Procedurę powtarzasz jeszcze raz lub dwa sprawdzając czy wzrasta pojemność pakietu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustaw ładowanie NIMH na 0.2A a rozładowywanie na 0.4A. Napięcie dla ładowania 9.6 i dla rozładowania 9V. Przejdz w cycle i ustaw dsc->chg i wartość 5 "obok". Przytrzymaj start ...

 

Ładowarka rozładuje i naładuje pakiet 5 razy - na koniec dostaniesz pakiet uformowany i naładowany. Kazdy cykl po zakończeniu wszystkich będziesz mógł podejrzeć [ile wyszło i wesżło mah w pakiet]. Wykonując podliczenie w pamięci [ sume cykli chg - sume cykli dsc] policzysz ile faktycznie mah weszło w pakiet ... Jeżeli pakiet bedzie miał poniżej 50% pojemności po takim cyklu akku nadają się już tylko do zegarków ...

 

Ładowanie potrwa raczej długo a więc proponuje zrobić to wieczorem i zostawić na noc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Extra 300 poskładana do kupy, wszystko poustawiane - lecz powstał znów problem...

 

Oryginalnie w tym ARF'ie miał być silnik : Hyperion Z2213o wadze 75 gram

i niewiem jaki miał być dedykowany pakiet do tego silnika.

 

Po zapakowaniu silnika : TR 35-42D 1000kv Brushless Outrunner o wadze 145gram

i pakietu : Rhino 2350mAh 3S1P 25C Lipoly Pack o wadze 198gram

 

powstał problem z wyważeniem samolotu - przód jest za ciężki.

Niemam pomysłu na to aby to poprzesówać ponieważ wszystko w nim jest bardzo upchane :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Model: SK28-30 750
Kv: 750rpm/v
Turns: 14
Resistance: 334mOhm
Idle Current: .4A
Shaft: 3.17mm
Weight: 59g
Rated Power: 245W
ESC: 25A
Cell count: 3-4S
Suggested Prop: 11x5~10x7
Power equivalent :  A good motor for small 3D of around .25 size.

 

czy ten silniczek nie będzie za mały ??

moja extra 300 to rozmiar około 47' i to nie jest wcale malutki samolocik :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.