Adam P. Opublikowano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2008 Postanowiłem zrobić sobie coś, na czym mógłbym potrenować zawis i kilka podobnych figur. Na początku miał to być troll, ale jak na złość moja drukarka nie działa, a najbliższy punkt ksero nie drukuje z formatu *.pdf ( :crazy: ) Skoro do planów nie mam dostępu, to spróbuje sam coś wyrzeźbić. Wymiary: 900x900mm Wyposażenie: -bateria 3S 1.3Ah(110g) -silnik emax fc2822(40g) -regulator mag8 18A(25g) -odbiornik corona 6kan.(10g) -serwa 3xhxt900(35g) Razem 220g Chce zmieścić się w 400g, więc na goły model mam 180g. Jakość zdjęć nie jest powalająca, ale słabe oświetlenie i forumowy album robiąc swoje: Wycięte części, gdyby nie poziome deski kadłuba, to całość zmieściła by sie na jednie desce depronu silnik, wręga balsowa 2x0.7mm Po kilku godzinach brakuje tylko zawiasów lotek, steru kierunku i zamontowanego wyposażenia To, co na ostatnim foto+bateria, odbiornik, serwa, regulator i trochę węgla(na skrzydła z góry i z dołu po pręcie 1.5mm) waży 360g, pow. skrzydeł(bez kadłuba) 22.5dm^2, więc obc. pow. 16g/dm^2. Jakiej wartości nie powinienem przekraczać, żeby latał jak przeciętny model tego typu? Jak uodpornić ogon na skręcanie? Wydaje mi się trochę wiotki. Przepraszam za być może głupie pytania, ale to mój pierwszy model tego typu :oops: ps Wesołych świąt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2008 Jak uodpornić ogon na skręcanie? Wydaje mi się trochę wiotki. Mozesz dac zastrzaly z wegla http://www.angelwingdesigns.org.uk/Afriel/afriel4.html Albo mozesz wkleic waskie paski z depronu pod katem 45 stopni pomiedzy pionowa i pozioma czesc kadluba. Jezeli masz plaskownik weglowy to mozesz wkleic na krawedziach od gory i od dolu - ja tak u siebie zrobilem i dziala - ale nie wiem jak przy ostrym lataniu bedzie - bo hali nie mam , a do "wiszenia w domu" to sztywnosc malo potrzebna jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 Ta wręga z balsy 2x0,7mm przeżyje co najwyżej wyrzut modelu,albo odpadnie w locie,albo przy lądowaniu.Zapodaj tam kawałeczek sklejki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cornel Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 Witam też się ostatnio za coś takiego wzięłem oglądałem w necie zdjęcia tego mocowania silnika (sam też tak zrobiłem) że najpierw była zrobiona ta "wrega silnikowa" z depromu 6mm a potem na to sklejka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam P. Opublikowano 22 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 Większość dnia spędziłem w sklepie modelarskim na pogawędce z innymi zarażonymi ( ), więc nie zrobiłem dużo. Zmontowałem cały ogon, zrobiłem zawiasy lotek. zrezygnowałem z 1mm dźwigarów na rzecz rurki 4x2mm. Aha, jak z wyważeniem? Takie modele powinny raczej być przeważone na tył, ale jak bardzo? Program obliczył mi 76mm czyli 30% średniej cięciwy. mammuth, Skoro tak twierdzisz, to narazie zrezygnuje z usztywnień- spokojne latanie i wiszenie to chwilowo mój jedyny cel Konrad, Myślałem, że to wystarczy. Trochę pomęczyłem tą wręgę i narazie trzyma się dobrze-wytrzymuje 2kg obciążenia i złamanie śmigła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MacFlyer Opublikowano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 "adam9034" na rzecz rurki 4x2mm. dobre :rotfl: jak będzie przeważony, to harrierem będzie cały czas leciał najpierw załóż całe wyposażenie i zobacz jak będzie na te 76mm i ewentualnie przesuń do tyłu do +- 80mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kylorc Opublikowano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 Ja w swoich modelach do 3d daję środek ciężkości w połowie płata (50% cięciwy skrzydła). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 Kylo - tylko ze nie w kazdym płacie 50% będzie OK. Zrób jeden płat prostokątny, jeden ze skosem do przodu, jeden ze skosem do tyłu i w każdym daj 50% cięciwy przykadłubowej, bo myśle że tą miałeś na myśli - otrzymasz zupełnie cos innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 jak będziesz miał środek ciężkości tam gdzie się zaczyna kabina to na 99% będzie dobrze do 3D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam P. Opublikowano 23 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 Prawie gotowy trochę szczegółów: i całość: Tera brakuje tylko dziury na baterię w kadłubie Krawędź natarcia jest prosta, a tam, gdzie zaczyna się kabina jest właśnie 33% średniej cięciwy Cytat:"adam9034" na rzecz rurki 4x2mm. dobre :rotfl: Nie wiem, czy o to chodzi, ale miałem na myśli rurkę 4mm x 2mm Waga do lotu bez podwozia: 370g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 wydaje mi się, że będą ci się mocno skrzydła gięły w powietrzu, bo masz tylko jeden dźwigar w skrzydłach. Na twoim miejscu jeśli ten model ma być do 3d dałbym płaskowniki na natarciu + zastrzały do skrzydeł. Jeśli to zrobisz skrzydła będą twardsze od marmuru :mrgreen: :ble: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czhomik Opublikowano 23 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 jedna rurka 4mm x 2mm spokojnie starcza bez żadnych płaskowników miałem Extre , Diablo z 3d batix w dokłądnie tych rozmiarach i nic sie nie gięło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam P. Opublikowano 23 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 Narazie mogę trzymać go za końcówkę skrzydła z ugięciem <15 stopni Baterię zamontowałem pod skrzydłami, wyważył się w trzech osiach tak, jak chciałem Zostaje opaska zabezpieczająca baterię i podwozie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 a nie lepiej do regulatora na uhu pora rzep przyczepić i dać go pod skrzydła ?? to samo radził bym zrobić z aku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam P. Opublikowano 26 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2008 Na rzepach przejechałem się w poprzednich modelach. Nie trzymają pewnie, a klej puszcza po kilkunastu odczepieniach. Pod skrzydła regulatora raczej nie dam bo przeszkadzałby w montażu podwozia i miałbym trochę za dużo luźnych kabli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Urban Opublikowano 27 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2008 Na rzepach przejechałem się w poprzednich modelach. Nie trzymają pewnie, a klej puszcza po kilkunastu odczepieniach. Pod skrzydła regulatora raczej nie dam bo przeszkadzałby w montażu podwozia i miałbym trochę za dużo luźnych kabli. To klej na grubą dwustronną taśmę, a miejsce klejenia przeczyść papierem. Jak mocniej klapniesz to Ci bateria kadłub rozwali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2009 a co powiedzieli byści na takie wyposazenie?miało by to sens, tzn. czy bu latał silnik:BM2410-12 Gold Mount(64g) odbiornik (18g) 3xserwa tower pro (razem okolo 40g) regulator 12a(16g) li-pol 2s 1600mah 20c(waga nieznana) śmigło 8x4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 29 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2009 Jeśli to jest odbiornik Corony z syntezą 4kanały ten taki mini to masz źle wpięte kable od serw Nie możesz pionowo tylko poziomo i wtyczki muszą wchodzić w 3 bolce a nie 2. Tam masz + i - i ten jeden żółty zaznaczony takim znaczkiem i musisz podpinać według tego ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barlu Opublikowano 29 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2009 Jak na moje oko, z silników TP, lepszy byłby: Tower Pro 2410-09 Red Mount O ile model ma latać akrobacje 3D, to będzie lepiej z wolnymi obrotami :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol p Opublikowano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 a nie lepiej do regulatora na uhu pora rzep przyczepić i dać go pod skrzydła ?? to samo radził bym zrobić z aku. Regulator i pakiet w 3D się czasem potrafi nieźle nagrzać, a w tedy klej na rzepach puszcza. Zrobisz pare pętli i pakiet odleci, a goldy go nie utrzymają. Sprawdzone na własnej skórze/modelu. Naszczęście model 3D staje się wtedy super-ultra lekki i nic mu się nie stało. Pozdrawiam karol p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.