Aeron1 Posted December 21, 2008 Share Posted December 21, 2008 Saphira w wersji spalinowej. Dlaczego? - bo nie Extra, Katana, Edeg, Cap itp. i atrakcyjna cena http://www.cyber-fly.pl/produkt-782.html -dobra jakość -lekko wykonany ( gotowy 2200g) -duże powierzchnie sterowe Planowane wyposażenie Napęd OS 46LA Serwa Hitec HS-322HD kierunek i wysokość Tower pro MG16r lotki GWS NARO HP STD przepustnica Proszę o sugestie do montażu, może ktoś składał ten model i ma jakieś uwagi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danielstol Posted December 28, 2008 Share Posted December 28, 2008 Witam i jak tam Saphira ?? Ma pan jakieś zastrzeżenia do konstrukcji ?? Pytam bo przymierzam się do kupna tego modelu Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariusz70 Posted December 28, 2008 Share Posted December 28, 2008 Witam Ja miałem ten model z silnikiem os46ax i jak szybko kupiłem tak szybko się pozbyłem nie byłem zadowolony z jego właściwości lotnych coś mi nie podchodził pozatym jak większość modeli Graupnera modl jest wykonany nienagannie . W moim silnik był zamicowany wydechem w dół i trzeba wzmocnić wręge na której mocujemy łoże silnika ja nakleiłem sklejke 3 mm . W sklepie Cybr-fly Pan Marek może ma zdięcia mojej Saphiry. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aeron1 Posted December 28, 2008 Author Share Posted December 28, 2008 prace związane ze składaniem po okresie świąteczno noworocznym. Ja miałem ten model z silnikiem os46ax Jak wagowo ci wyszedł i czy wyważenie silnikiem dało radę, bo jak analizowałem konstrukcję to oprócz wzmocnienia wręgi silnikowej to przymierzałem się do przeniesienia serw z ogona między skrzydła . Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariusz70 Posted December 29, 2008 Share Posted December 29, 2008 Witam Ja zamocowałem wszystko zgodnie z opisem serwa z tyłu a silnik pasowałem do owiewki i był ok bez zbędnych dociążeń i przeróbek. Szukałem zdięć mojej Saphiry alegdzieś je wcieło Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danielstol Posted December 29, 2008 Share Posted December 29, 2008 Witam mam pytanie odnośnie serw,czy miejsca na nie są pod standardy czy mini ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aeron1 Posted December 29, 2008 Author Share Posted December 29, 2008 czy miejsca na nie są pod standardy czy mini ? Miejsce a serwa średniej wielkości takie jak HS-225 ale ja beż przeróbek przykręciłam na lotki Tower pro MG16r a ponieważ kierunek i wysokość będzie na stadardach to pójdą między skrzydła. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aeron1 Posted January 4, 2009 Author Share Posted January 4, 2009 Miałem trochę wolnego i model dostał wyposażenie a wygląda to tak czeka na lepszą pogodę do oblotu Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariusz70 Posted January 5, 2009 Share Posted January 5, 2009 Witam nie będziesz zadowolony z tej konfiguracji czyli Saphira plus os 46la Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miki Posted January 5, 2009 Share Posted January 5, 2009 Patrze jak pan poprowadzil przewody paliwa za wrega sinikowa i nabralem obaw.na zdjeciu wygladaja jak byly sporo za dlugie i ostro sie zalamywaly tuz przy wredze. czy probowal pan motor w roznych polozeniach. nic sie nie dzieje z obrotami? czy probowal pan zasymulowac wyrzut z reki, nie przygasal? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kamyczek_RC Posted January 5, 2009 Share Posted January 5, 2009 Zmień napędy steru wysokości bo taki długi bowden bez koszulki wyboczy sie (podda sie pod naporem powietrza działającego na ster wysokości ...) i bedzie kret jak masz wątpliwość nacisnij ręką na statecznik i zobacz jak ładnie sie powyginają bowdeny ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ali1983 Posted January 5, 2009 Share Posted January 5, 2009 czytając posta Kamyczka_rc kichnąłem, czyli wyjdzie że "prawda". ja pamiętam jak dałem za cienki drewniany popychacz i tez były jajca!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted January 5, 2009 Share Posted January 5, 2009 Z tyłu kadłuba widzę dwa serwa; od każdego z nich prawadzi jeden popychacz dk każdej połówki steru wysokości? Dźwignie steru wysokości wydają się przesunięte do tyłu wzgl osi obrotu steru - to złudzenie czy faktycznie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aeron1 Posted January 6, 2009 Author Share Posted January 6, 2009 nabralem obaw.na zdjeciu wygladaja jak byly sporo za dlugie i ostro sie zalamywaly tuz przy wredze Przewody paliwowe na tym zdjęciu były jeszcze nie przycięte na odpowiednią długość . Ten długi jest ciśnieniowy od tłumika i trochę go skróciłem. Zmień napędy steru wysokości Popychacze są z węgla 2 mm podparte w kadłubie w trzech miejscach sztywności im nie brakuje. Wysokość ma dwa popychacze podpięte do jednego serwa, Dźwignie steru wysokości wydają się przesunięte do tyłu wzgl osi obrotu steru - to złudzenie czy faktycznie? Dzwignie są w osi zdjęcie robione z przodu. nie będziesz zadowolony z tej konfiguracji czyli Saphira plus os 46la powiedz więcej model w obecnej chwili waży 2050 bez paliwa , Silnik może nie zagwarantuje mocy żeby wisieć na pół gazu, ale latanie to nie tylko 3D super lekkimi modelami gdzie ciąg jest dwa razy większy niż masa modelu. Latam głównie rekreacyjnie i mam nadzieję że w niedługim czasie przekonam się czy zakup był trafny. Dzięki wszystkim za wskazówki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacek Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 Popychacze są z węgla 2 mm podparte w kadłubie w trzech miejscach sztywności im nie brakuje. Wysokość ma dwa popychacze podpięte do jednego serwa, podobny patent stosuje w kombatach działa bez zarzutu Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariusz70 Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 Ten model nie nadaje sie do latania rekreacyjnego nie będę się rozpisywał po oblocie sam stwierdzisz kto miał racje Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacek Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 ALE TY TAJEMNICZY JESTEŚ no i w tym momencie powinniśmy zacząć dyskusję co kto rozumie mówiąc "rekreacja" to tylko żart proszę nie ciągnąć tego wątku Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariusz70 Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 Ten model nie nadaje sie do latania rekreacyjnego nie będę się rozpisywał po oblocie sam stwierdzisz kto miał racje Link to comment Share on other sites More sharing options...
filip Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 Teraz tylko czekać na oblot, model prezentuje się oszałamiająco Ten model nie nadaje sie do latania rekreacyjnego nie będę się rozpisywał To może napisz jakie masz doświadczenia z tym modelem i dlaczego tak twierdzisz. Napisać że się nie nadaje jest łatwo, ale odpowiedzieć dlaczego już nie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aeron1 Posted January 6, 2009 Author Share Posted January 6, 2009 Filip myślę, że Ją ujarzmię w końcu to smoczyca http://pl.wikipedia.org/wiki/Saphira czyli płeć żeńska Musimy się umówić na oblot, bo potrzebny będzie operator Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.