Irek M Opublikowano 18 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2020 Mam pytanie, czy jest coś takiego jak silnik do drona i silnik do tradycyjnego płatowca? Chodzi mi oto czy ten silnika z tematu mogę zastosować do modelu tradycyjnego płatowca? Akurat ten bo; śmigło chyba maks 8cali, pobór dla 4s 13A (?) ciąg statyczny 940g przy 318W. Tabela podaje, że nawet 5s mogę zastosować oczywiście zwiększając osiągi i pobór do 17,2A. Model to Carisma gdzie silniki mocowane są do kadłuba tuż za skrzydłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiiii Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2020 12 godzin temu, Irek M napisał: Chodzi mi oto czy ten silnika z tematu mogę zastosować do modelu tradycyjnego płatowca? Wszystkie moje modele do ok 1,2 kg mają tego typu silniki. Albo 2212, albo 2216. To bardzo wdzięczny silnik a ze względu na jego budowę bardzo trudno do mechanicznego uszkodzenia czy skrzywienia osi. Oprócz tego niezliczona ilość dostępnych tanich śmigieł czyni z niego "dobrą partię.":) Śmigła stosuje się trochę większe: przy 3S 1045 a przy 4S 9450 dwu lub trzy ramienne oraz tanie węglowe 3 ramienne zamozaciskowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Dzięki Marek za odpowiedź. 9" lub większego niestety nie zmieszczę. Z trudem 8" a jaki skok mają te śmigła? Próba ciągu na śmigle 3x7x3 dały mizerny efekt w porównaniu z 8x4 GWS. W latającym skrzydle Mako, mam silnik LT-2212 KV2200, śmigło 6x. Z pakietem 3s 3000 model o masie do lotu 780g idzie pionowo w górę nawet z dodatkową masą 120g kamery gopro 8 black.. Niestety nigdy nie odkręcałem go od modelu wiec nie wiem jaki ma ciag ale spisuje się baaaardzo dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiiii Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2020 To masz problem bo z zasady te silniki z kv920 mają śmigła 9 i więcej. 8cali to tylko dla 4S i będziesz miał niecały kilogram ciągu. Daj 8x4 8x5. Sprawdzę czy mam jakieś śmigło 8 cali i sprawdzę ciąg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Ale tabela dla tych silników z tematu pokazuje parametry tylko dla śmigieł 8''. https://allegro.pl/oferta/silnik-bezszczotkowy-cx20-phantom-2212-ccw-920kv-6599288822 Teraz troszkę poszperałem w necie i wyszło, że ten modelik Mako ma silnik o ciągu rzędu > 700g. Śmigło 6" odpowiadałoby mi najbardziej. Więc czy możecie polecić silnik rzędu 22 ,,,o kv 2200 plus minus dający ten ciąg rzędu 700 g? Przypomnę, że układ modelu jest taki jak na focie; Producent przewidział masę modelu do lotu 2000g ale z silnikami szczotkowymi 600, 540. W tej chwili na próbę z dwoma dzwonkami 24... i pakietem 3s 5000 to jakieś 1.2kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiiii Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Rozłożyłem sprzęt i sprawdziłem ciąg. 2216 920kv śmigło tower pro 8x6 3S - nawet nie warto sprawdzać - 0,6kg ciągu 4s - ciąg 0,92kg moc ok 220W prąd ok 14A. Ze względu na słońce mój obrotomierz nie odczytał obrotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2020 To jeśli na 4s ciąg 920 na śmigle 8x6 to jest szansa, że na 7" te mniej więcej 700g uzyskać? Test dla tego CX20 Phantom czy silnika serii 2212? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi