Skocz do zawartości

Elektro Junior S


Dj.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w zasadzie ktos zapyta po co przerabiac tego "elaporowego gotowca"? W zasadzie to dla własnej przyjemności i tylko dla niej...ale jest jeszcze coś. Jak wiecie lubie robic filmy z powietrza. Do tej pory robiłem tylko ruchome obrazy, cho zdarzały sie tzw. "stop klatki" - po jakimś czasie okazały sie nie wystarczające. Zainspirowany pomysłem jednego z Kolegów (nie jest zarejestrowany na tym forum, ale czyta je), na umieszczenie aparatu na pokładzie EG, ze zdalnym wyzwalaniem i robienie fotek z powietrza - postanowiłem zrobic cos w tym kierunku. Wybór padł na electro juniora S... Mam jeden taki już zmontowany, ale kupiłem drugi i postanowiłem go przebudowac nieco pod kątem nosiciela aparatu cyfrowego z możliwościa filmowania i robienia zdjec. Aparat to Olympus Miu 1040, mały ,lekki (125g) zmiesci sie idealnie w obrysie kabiny wraz z serwem wyzwalającym.Jeszcze jedna zaletą w/w jest układ optyczny obiektywu całkowicie schowany w korpusie, nic sie nie wysuwa, no i oczywiscie zdjecia seryjne. Kadłub poddałem pewnym zabiegom mającym na celu przemieszczenu wyposazenia tak aby wszystko weszło do kabiny...Mysle że zdjecia są na tyle czytelne,że nie wymagają komentarza. Z innych modyfikacji które zamierzam przeprowadzic to: wszystkie pow. sterowe zawieszone na zawiasach, doposazenie modelu w klapy... Bede starał sie przedstawiac kolejne fazy budowy modelu. Moze ktos z tego skorzysta, może nie.

 

 

dscf1766us2.jpg

 

dscf1768rw5.jpg

 

dscf1759qs6.jpg

 

dscf1760gm4.jpg

 

dscf1761ms0.jpg

 

cdn.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 200
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Witam

Widzę Jarku, że święta spędzasz pracowicie :wink: . A nie lepiej byłoby od razu zbudować jakiegoś Predatora jak bawić się w udoskonalanie Juniora? :wink: Żartuję. Pomysł sam w sobie dość ciekawy. Póki co czeka mnie przetestowanie mojego Juniora z FCO2. Gdyby nie ta temperatura to miałbym to już za sobą. Chyba przyjdzie poczekać do wiosny (jak ja to wytrzymam?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby nie ta temperatura to miałbym to już za sobą.

 

Witaj, a czemu przeszkoda jest temperatura? We Wrocławiu dziś był do 12-tej -5stopni C... polatałem juniorem z FCO2 na pokładzie, ale z zasilaniem pokładowym.

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Jarku :)

Podoba mi się twój pomysł bo sam mam juniora i chciałbym zamieścić w nim aparat (ewentualnie jak mnie będzie "kiedyś" stać to zestaw FPV). fajnie rozwiązałeś umieszczenie pakietu (twój KOKAM Ci tam wejdzie :?: :) )

No i aparacik masz super... nie boisz się takiego DROGIEGO SPRZĘTU wstawić to czegoś z czego wylatują pakiety :lol::P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja sie tutaj zapisze ciekaw pierwszych zdjec z powietrza :) AP z tego aparatu jeszcze nie mialem okazji podziwiac.

 

...ja tez, mam fotki z casio exilima, choc jeszcze raz tak ciezki jak ten olympus i wiekszy to EG z chinskim silnikiem dawał sobie rade.

 

nie boisz się takiego DROGIEGO SPRZĘTU wstawić to czegoś z czego wylatują pakiety

 

Nie kosztował mnie nic - znalazłem ten aparat na parkingu Auchan-a , na jednej z fotografi widac że jest poobdzierany :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace posuwaja sie powolutku, dziś zamknąłem regulator (spin33) we wnece, oraz skleiłem połówki kadłuba:

 

dscf1878aq4.jpg

 

dscf1879an8.jpg

 

Klapka zakrywająca regulator zawiera pewne dane (nr telefonu i zachęte do oddania modelu :mrgreen: )

 

Dzieki temu że udało sie upchnąc regulator we wnece i pakiet umiescic w wycietym uprzednio gniezdzie pod skrzydłem , a także znalezc miejsce na odbiornik u góry (foto) - pozostało dużo miejsca na aparat wraz z mechanizmem wyzwalającym(serwo)...

 

dscf1880uq0.jpg

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś znowu prace popchnąłem do przodu. Tym razem skrzydło. Zamontowałem serwa, napęd lotek i klap. Klapy nie zostały jeszcze wyciete, ale bedą miedzy lotką a kadłubem na całej długości. Szerokośc taka jak lotki.

 

dscf1881yo5.jpg

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, własnie ostatnio zrobiłem przymiarke i okazało sie że SC wypada w okolicy 62mm od krawedzi natarcia - instrukcja juniora mówi o odległosci 60-75mmm - nic nie musze dodawac w ogon. Klapy powiadasz - no nie bede sie wypowiadał czy są potrzebne czy nie, już raz rozpetała sie burza na forum o to - robie bo mi sie podobaja :mrgreen: A tak powaznie mysle że pozwolą na bardziej precyzyjne przyziemienie. Z aparatem zamierzam latac w jeszcze bardziej niedostepnych miejscach, gdzie na lądowanie zostaje "mało pasa". Do staryu nie są potrzebne. Ostatnio w SC poprzedniego juniora (mam dwa) pod skrzydłem podczepiłem dodatkowy pakiet o wadze 247g - dodatkowy ale jako balast - chciałem zobaczyc co potrafi silnik... Dużo potrafi, na pułap dzwigał sie tak samo szybko ja bez dodatkowego balastu. Jedyna różnica to oddziałowanie aerodynamiczne - trzeba było bardziej zaciągnąc wysokoscia ze wzgl na dodatkowy opór. Aparat o którym mowa na początku post zwiększy wage szybowca o ok 160g Da sobie rade.

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.