Skocz do zawartości

Elektro Junior S


Dj.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Co do lotek to sprawdźcie połączenia. Czesto zdarza się (przynajmniej mnie), że jak włożę skrzydła i potem pociągnę kabel Y od strony kabiny, to lubi lotka się wypiąć. Ostatnio po podpięciu lotki do kabla Y oklejam złącze plastrem.

Co do reguglatora, to... hmm... Latam na Mag8 30A z pakietem 2S 1800mAh 25C i raczej problemów nie mam ale gaz na max. daje na kilkanaście sekund, potem szukanie termiki. Do fabrycznego silnika Graupner poleca regulator 40A. Może za długo lataliście na max. gazie :roll: Wygląda na to jakby regulator nie miał wydolności prądowej. Prawdą jest, że chłodzenie w Juniorze pozostawia wiele do życzenia ale nic nie stoi na przeszkodzie aby po bokach kadłuba zrobić "skrzela" :D

P.S. Diem mnie trochę wyprzedził. Faktycznie może być w tym ziarnko prawdy; śnieg, wilgoć, niska temperatura nie wpływa dodatnio na osprzęt RC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 200
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Dobrze, że się tylko regiel spalił a BEC nadal działał :)

 

Lekki OT: Ja z ulotnieniem juniora poczekam chyba na lepszą pogodę.. Dzisiaj zauważyłem mocne zakłócenia latając na Czyżynach w Krakowie już kilkanaście metrów od modelu (odbiornik R16-scan). Wcześniej latałem na mrozie i było ok, a dzisiaj kopało serwami jak nigdy. Sprawdzałem zasięg przed startem i wydawał się być w porządku.. a później praktyczna utrata kontroli. Skanerem sprawdzałem też czy kanał zajęty.. i był wolny. Na szczęście udało się go sprowadzić na ziemię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się wydaje że to chłodzenie 1 po prawej stronie przy takim silniku to trochę przegięcie ja w EG to mogę powiedzieć że jest konkretne 2 wloty z przodu i 2 wyloty z tyłu no i kołpak mam z dodatkowym chłodzeniem :0

 

Patrząc na rozwiązanie graupnera wydaje sie ono (chłodzenie)słabe, multiplex lepiej rozwiazał te kwestie. Jeden z moich juniorów lata na regulatorze Ray25A - nic sie z nim nie dzieje. Miałem pewne obiekcje co do jego wydajnosci prądowej, zwłaszcza że latam tylko na pakietach 3S. Jeden z pierwszych lotów w ykonałem na silniku, non stop włączony - do wyczerpania energii. Regulator był umieszczony poniżej pakietu (oddzielony na wszelki wypadek przegrodą ze sklejki, ale był w strumieniu powietrza... Po wylądowaniu można go było dotknąc, no był lekko gorący... Uznałem,że nie ma niebezpieczeństwa i tak jest do dzis. Zimą wogóle nie ma sprawy, ale w/w lot odbył sie w koncówce sierpnia.., było ciepło, lato :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne modyfikacjektóre poczyniłem w juniorku to: 'wsadziłem" regulator w bok kabiny i w środku(kabiny) nagle zrobiło sie pusto:

 

dscf2372.jpg

 

i widok środka:

dscf2373.jpg

 

Po drugiej stronie wis awis regulatora jest "wkomponowany" również w bok BEC:

http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=3285

dscf2371d.jpg

 

Dał mi stabilne zasilanie serw i FlyCamOne2, regulator i zasadniczy pakiet obsługuje tylko silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dj. nie spoci ci się ten regulator ?

 

Zanim umieszcze zdjecie poprzedzone jest to próbami, wykonałem już kilkadziesiąt lotów w takim ustawieniu(konfiguracji wyposażenia) i nic sie nie dzieje. Wydłużył sie natomiast znacząco czas lotu. Pakiet silnika zasila go tylko przez chwile(znając wydajnosc orginalnego napedu juniora - to naprawde krótko trwa), potem jest wyłączony(naped). Dodatkowy pakiet 7,4VLiPo 450mAh - starcza na ok 8 lotów, potem trzeba go naładowac. Otwory chłodzące regulator i Bec-a spełniają swoje zadanie, no i w kabinie modelu jest luz... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rewelacyjne rozwiązanie

 

To żadna tam rewelacja Wojtek, poprostu kombinuje co zrobic aby jeszcze zmodyfikowac te udaną - konstrukcje..., mam jeszcze jeden pomysł na dodatkowy hamulec aerodynamiczny działający z klapami coś w rodzaju "motyla", ale taki co nie absorbuje do pracy lotek..., musze to jeszcze przemyslec. Jak zrobie i oblatam to sie tu podziele sugestiami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dj. ile waży Twój model gotowy do lotu ?

 

Jutro zważe i podam... Dzis nie chce mi sie już po ciemku leciec do samochodu(woże go w aucie bo nie znasz dnia ani godziny...) i kombinowac z wagą. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój jeszcze nieoblatany gotowy do lotu z pakietem 3S 1600mAh waży odrobinę ponad kilogram. Waga kuchenna analogowa, więc bardzo dokładnie nie mogę podać. Przy budowie dodałem kilka prętów węglowych w miejscach gdzie inne modele miały uszkodzenia, ale raczej na wagę to one wpływu nie mają specjalnego.

 

W instrukcji niby jest napisane, że maksymalna waga przy jakiej gwarantują poprawność lotu to 1kg ale jakoś specjalnie się tym nie przejmuję. Też jestem ciekaw ile ważą Wasze oblatane egzemplarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.