kaluzaaa Opublikowano 29 Grudnia 2008 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Witam szukam silniczka do napędu pchającego w przystępnej cenie Wpadł mi w oko silnik Tower Pro 2406-21 i chciałbym zapytać czy rzeczywiście potrafi on osiągnąć ciąg 1200g :roll: Opis tutaj Lub może znacie jakieś tanie silniczki o ciągu ok. 750g warte polecenia :?: ?
Norbert Opublikowano 29 Grudnia 2008 Opublikowano 29 Grudnia 2008 http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6524
f-150 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Po pierwsze ktoś pomylił ciąg z wagą modelu(wyżej jest ciąg),mam ten zestaw w 600g trenerze.Ze śmigłem 8X4 lub 8x6 idzie pod kątem 70 (lipo 11,1) stopni bez problemu.A poza tym cena z kosmosu taniej o 25%
kaluzaaa Opublikowano 29 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2008 A taki dzwoneczek http://www.rc-modele.pl/product_info.php?cPath=54_173&products_id=2361&osCsid=3e41a82dc6b9c27919809318ae327107 przy reglu 25a i pakiecie 3s 1200 mah rozpędzi delte do dużej prędkości??
hubert_tata Opublikowano 29 Grudnia 2008 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Kaluzaaa, temat konkretny, ale treść "zapytania" już zupełnie nie pasuje. Sam szukasz, ale nie pozostanie po tych poszukiwaniach nic konkretnego - a już na pewno jak ktoś tu wejdzie zwabiony tytułem. O tytułowym silniczku nic nie będzie, za to dużo różnych linków do zupełnie innych silniczków, najpewniej niedługo i tak prowadzących do nikąd. Super, to jest konkretny dowód na to, że używanie opcji SZUKAJ na forum nie ma sensu Edit: Dałem za mało literek "a" w nicku :rotfl:
cmwwa Opublikowano 30 Grudnia 2008 Opublikowano 30 Grudnia 2008 A taki dzwoneczek http://www.rc-modele.pl/product_info.php?cPath=54_173&products_id=2361&osCsid=3e41a82dc6b9c27919809318ae327107przy reglu 25a i pakiecie 3s 1200 mah rozpędzi delte do dużej prędkości?? Przy tej okazji TP 2409-12 waży 63 gramy, na regulatorze 25A, pakiecie 25C/3S/1300mAh i ze śmigłem 8x3.8 daje ciąg: - początek 890g, - po 5 sekundach 830g, - po 30 sekundach stabilizuje się na 750g i jest dosyć ciepły, ale się nie zmaży. Mogę pomierzyć mu coś tam jeszcze, może się komuś przyda.
kaluzaaa Opublikowano 31 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2008 A taki dzwoneczek http://www.rc-modele.pl/product_info.php?cPath=54_173&products_id=2361&osCsid=3e41a82dc6b9c27919809318ae327107przy reglu 25a i pakiecie 3s 1200 mah rozpędzi delte do dużej prędkości?? Przy tej okazji TP 2409-12 waży 63 gramy, na regulatorze 25A, pakiecie 25C/3S/1300mAh i ze śmigłem 8x3.8 daje ciąg: - początek 890g, - po 5 sekundach 830g, - po 30 sekundach stabilizuje się na 750g i jest dosyć ciepły, ale się nie zmaży. Mogę pomierzyć mu coś tam jeszcze, może się komuś przyda. Dzięki bardzo, czekałem właśnie o takie dane mi chodziło. Bardzo mi pomogłeś. Pozdrawiam
kojot Opublikowano 31 Grudnia 2008 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Fajnie sobie chłopaki piszecie o ciągu, tylko jakie to ma znaczenie w delcie? Ma na śmigle wisieć? Jakub coś pisał o rozpędzaniu delty AFAIR. W szybkim modelu przecież jest istotna prędkość strumienia zaśmigłowego, a ta dla śmigła o skoku 3,8" duża być nie może. To są takie durne fetysze młodziaków: - zasięg aparatury, ciąg silnika i czy się opłaca :x Może by jednak spróbować jakiegoś MotoCalca czy podstawowej arytmetyki.
cmwwa Opublikowano 31 Grudnia 2008 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Może sobie próbować założyć śmigło inne. Na przykład ze śmigłem APC9x6E będzie analogicznie 920g/820g/720g, ale zaczyna się już podsmażać.
kojot Opublikowano 31 Grudnia 2008 Opublikowano 31 Grudnia 2008 I 9x6 to według ciebie "szybkie" śmigło do delty? Ponawiam apel o MC i podstawową arytmetykę. Koledze chodziło o prędkość. A po co ci w delcie 700g ciągu?
cmwwa Opublikowano 31 Grudnia 2008 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Ja napisałem tylko to, co mogę szybko i łatwo zmierzyć. Żadna delta czy un alfa i beta mnie nie interesuje... :devil:
marcin133 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Kojot - a skąd wiesz że to delta? Moja rada jest jedna: Odpowiedź jest wynikiem pytania. Jeśli gość pyta o max. ciąg nie podając nic więcej to i niech takie odpowiedzi otrzymuje. A że okazać się może że to i tak wszystko o kant :ass: rozbić jedynie można... każdy najlepiej uczy się na swoich błędach.
kojot Opublikowano 31 Grudnia 2008 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Kojot - a skąd wiesz że to delta? qrde czytam posty - w miarę starannie przy reglu 25a i pakiecie 3s 1200 mah rozpędzi delte do dużej prędkości?? Żadna delta czy un alfa i beta mnie nie interesuje Jasne, w końcu jakie ma znaczenie o co pytał kolega. Jak się ma to w :ass: to łatwiej się pisze :mrgreen:
marcin133 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Opublikowano 31 Grudnia 2008 qrde czytam posty - w miarę starannie fak... a ja myślałem że to robię :oops: W takim razie cała paplanina zmienia sens bo rzeczywiście w modelach typu delta (a wiele z nich projektowanych było pod silniki szczotkowe klasy 400) priorytetem nie jest ciąg statyczny a prędkość strumienia zaśmigłowego. Należy szukać napędu który uzyskuje możliwie wysokie obroty na mniejszym śmigle zachowując zakładane obciążenie prądowe (bardzo skrótowo). Jak pisał wyżej Kojot najlepiej użyć do tego programu liczącego (MotoCalc lub podobny). Jeszcze raz sorry za moją nie uwagę
Raffik Opublikowano 31 Grudnia 2008 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Kojot po prostu zdał egzamin z "czytania ze zrozumieniem" :twisted:
kaluzaaa Opublikowano 31 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2008 No zdał zdał egzamin Wiem o tym ,iż do delt i modeli tylno napędowych szuka się silników z wysokim KV. Silnik który podałem posiada KV:1600 RPM/V myślę ,że na początek wystarczy, będzie to mój drugi model więc ogromnych prędkości nie chce :twisted:
kojot Opublikowano 31 Grudnia 2008 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Kojot, to jest już w takim wieku, że raczej "jeszcze czyta ze zrozumieniem". Nie chodzi o osiąganie ekstremalnych prędkości. Delty po prostu bez pewnej prędkości nie polecą, nie mówiąc o tym, że w niektórych nie ma miejsca na zbyt duże śmigło. Ja bym spróbował ze śmigiełkiem 7x6 max 8x4. Dla ciut szybszego silnika 6x4 i 5x5
cmwwa Opublikowano 31 Grudnia 2008 Opublikowano 31 Grudnia 2008 ... bo rzeczywiście w modelach typu delta (a wiele z nich projektowanych było pod silniki szczotkowe klasy 400) priorytetem nie jest ciąg statyczny a prędkość strumienia zaśmigłowego. A to się nie przełoży na ciąg? Przecież w końcu silnik trzyma się modelu i go pcha/ciągnie, a nie stoi na ziemi i w model dmucha. Mógłby mi to ktoś nieco rozjaśnić?
japim Opublikowano 2 Stycznia 2009 Opublikowano 2 Stycznia 2009 Delta zazwyczaj o dużym obciążeniu powierzchni lata albo na bardzo dużych kątach natarcia (teoria wirów itp) albo bardzo szybko. I teraz jest pies pogrzebany jak dobrać śmigło i silnik, aby w uproszczeniu ich krzywe sprawności były możliwie optymalne z krzywą biegunową oporów delty (zresztą ta zasada dotyczy każdego obiektu latającego). Każde śmigło ma tzw poślizg - i jego sprawność maleje z prędkością. Im mniejszy skok tym wolniej może lecieć śmigło - w uproszczeniu (bo można powiedzieć, że płytko się wgryza w powietrze i słabo je wyrzuca do tyłu). Mały skok tn 0.3 - 0.4 średnicy nadaje się do mielenia powietrza i uzyskiwania dużego ciągu statycznego (jak stacjonarny wentylator), ale gorzej z dużymi prędkościami. Tutaj masz przykład śmigiel do FF które mają wisieć na śmigle i latać powoli: APC 12.25 x 3.75). Z drugiej strony duży skok 0.6 - do nawet 1.0 średnicy (np takiej jak podał Ci kojot) pozwalają na mocniejsze wgryzanie się śmigła w powietrze. Wzór na moc dostarczaną do śmigła: P = D ^ 5 x n ^ 3 x ro x Cp(lambda) Gdzie: D - średnica w m n - obroty na sek ro - gęstość powietrza Cp - współczynnik mocy lambda - posuw względny śmigła Wzór na ciąg śmigła: T = D ^ 4 x n ^ 2 x ro x Ct (lambda) Gdzie: Ct - współczynnik mocy Posuw względny śmigła lambda: lambda = V / (n x D) Gdzie: V - prędkość lotu [m/s] n - obroty [1/sek] D - średnica [m] Przykładowy rozkład współczynników Ct i Cp dla śmigła o stosunku P/D (skok do średnicy) = 0.5 Jak widać moc zależna jest aż od piątej potęgi średnicy i aż trzeciej potęgi obrotów. Jeżeli masz silnik i pakiet o określonej mocy to po prostu nie możesz dać za dużego śmigła, bo albo a) silnik nie wydoli i będziesz latał z bardzo małą prędkością (pytanie czy starczy Ci siły nośnej), albo usmażysz silnik lub pakiet.... Można pokusić się o zrobienie przykładu obliczeniowego, ale brak wiedzy o modelu - profil, ewentualne opory. Jedno i drugie wiąże tzw biegunowa, z której można przejść do krzywej mocy - z której wiemy ile mocy musi oddawać śmigło aby samolot latał z konkretną prędkością... Jest taki fajny program Motocalc, który ma to wszystko w sobie i pozwoli Ci dobrać odpowiedni napęd, dla Twoich potrzeb. Bo zależnie od tego jak chcesz latać (szybko czy wolno, długo czy krótko) dobiera się odpowiedni silnik a do tego odpowiednie śmigło (albo vice - versa) Jeżeli powyższe jest za nudne, to można po prostu zrobić eksperyment - kupić jeden silnik i drugi, kilka różnych śmigieł i osobiście przekonać się jak to lata i do tego przekonać się, jaki styl latania najbardziej nam odpowiada. No i na koniec można jeszcze podzielić się z nami własnymi doświadczeniami
cmwwa Opublikowano 2 Stycznia 2009 Opublikowano 2 Stycznia 2009 Teraz chyba czuję. Co innego ciąg statyczny, a co innego faktyczny, zależny przecież od prędkości. Japim, ten Twój konspekt normalnie powieszę sobie tu na ścianie!
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.