Skocz do zawartości

Jako silnik do Cularisa Multilplexa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam pytanie i prośbę o pomoc w doborze silnika i pakietu oraz rygla i śmigła  do Cularisa z multiplexa posiadam dwa silniki  pierwszy to Emax GT 2826  a drugi to Emax GT 2820 mam też oryginalne śmigło MPX 12x6.Dzieki za każdą podpowiedz.

Opublikowano

Masz silniki Emaxa GT 2820 i 2826 ale konkretnie które? Pytam, bo różnią się obrotami i prądem maksymalnym.

Generalnie do Cularisa wystarczy silnik 2820 (miałem podobny). Jeżeli Masz na tyle funduszy to plecam regulator Dualsky xc 65 lite http://www.nastik.pl/dualsky-xc65lite-p-4526.html  ponieważ może być zasilany pakietami do 6cel LiPo, ma UBEC 4A co w przypadku zasilania 6 serw ma znaczenie, obsłuży też oba wymienione przez Ciebie silniki. Jeżeli podasz dokładne modele silników to będzie można lepiej dopasować regulator ale taniej chyba nie będzie bo przy mniejszym regulatorze UBES daje mniejszy prąd i wtedy trzeba się wspomagać zewnętrznym układem UBEC. Pakiet będzie zależał od silnika i śmigła. Ja miałem pakiet LiPo 3s, 2600mAh ale teraz dałbym 4s 2200mAh np. ten https://modelemax.pl/pl/li-pol-gens-ace-tattu/27475-gens-ace-14-8v-2300-mah-45c-tattu.html(mój silnik Dualsky obsługiwał pakiety 3 i 4s). A gdybym musiał oszczędzać to pakiet 3 celowy 2200mAh wydajności minimum 30C bo jest spory wybór w dobrych cenach oraz ten silnik, który pożera Ci mniej prądu na śmigle 12x6 lub 11x6/7 + wspomniany regulator Dualsky

Opublikowano

Zrobiłem fotki tego co posiadam dwa silnik jeden opis na pudełku a drugi fotki z dwóch stron i dwa regulatory który zakładać?16a1bf955cc580530996c1c92acf2c8d.jpgdcd21d7db81e91f6f95855807248dcda.jpgf0afb10c4293aa3b3f5b4fd5264e2065.jpg8ccb7b7dbe3e1647cfd7bde3fa495da9.jpg

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Co do wyposażenia to ja osobiście bardzo sobie chwalę regulatory Plush 60A latałem na nich bardzo długo i nigdy nie miałem z nimi problemu, tak więc polecam właśnie ten do Cularisa. Co do silnika to nie znam tych silników ale gdybym miał wybierać to pewnie ten z większym Kv choć odrobinę mnie dziwi tak małe śmigło przy tylko 985Kv.

Dał bym 3s i łopatki 13x6,5 węglowe z HK. Są świetne.  

Opublikowano

 

28 minut temu, lech-j napisał:

Dlaczego przez 1,5 roku Cularisa dopiero kupiłem 2 tygodnie temu.

A tak, z ciekawości pytam.

 

Opublikowano
42 minuty temu, Jerzy_R napisał:

 

A tak, z ciekawości pytam.

a oto chodzi to było do innego modelu ale można spróbować przełożyć

 

Opublikowano

Silnik 2820/06 + pakiet Lipo 3 celowy o wydajności minimum 30C + śmigło 12x6  -  konfiguracja do normalnego latania "jak szybowcem". Waga pakietu jak zobaczysz ile będziesz musiał dołożyć ciężaru aby model się wyważył.

Cularis ma słabe chłodzenie silnika, nie jest też przeznaczony do zapierniczania po niebie. Według producenta regulator Plush 60A obsłuży do 5 serw na pakiecie 3-4 celowym Li-Po więc do Cularisa wystaczy jeżeli nie będzie machał na raz wszystkimi serwami https://hobbyking.com/media/file/407056493X1759697X24.pdf

Opublikowano

Hej
Tak jak Piotr napisał. 
Natomiast mój wybór padłby na to co posiadasz czyli silnik GT 2826 710KV / śmigło 13x8 ( skok mógłby być mniejszy )

Powiedzmy z dostępnych na rynku  13x7 Graupnerp lub 13x6,5 Areonaut + pakiet  4S ( 2300 - 2600 mAh )

Przy tym tym zestawie  będziesz miał żwawo w górę bez zbytniego katowania.

Wszystko zależy czego oczekujesz i jakie masz preferencje co do startu i późniejszego lotu, w sensie model na lekko lub nieco więcej wagi.
Wszystkie trzy śmigła spokojnie dadzą radę, jednak najbardziej optymalny rozmiar to 13 x 7 

Zakładam że finalnie wagowo brutto wyjdzie w okolicy 1700g.


Wracając do samego silnika i jego wagi, wg specyfikacji wychodzi 175 g,

W tym przypadku przy małym pakiecie model może słabo się wyważać.
więc lepiej zastosować pojemniejszy pakiet niż doważać tył. 
Jeśli chodzi o ESC to ja preferuje wyroby Dualskiego a w tym przypadku Dualski 65 Lite - to co wcześniej linkował Piotr.
Niemniej ten który posiadasz Hobby...powinien dać radę. 

Piotr wcześniej wspominał o słabym chłodzeniu silnik, dla polepszenia tego mankamentu można w prosty sposób udrożnić

przepływ powietrza, wystarczy odrobina wkładu manualnego we wręgę oraz kołpak i rezultat jest zadowalający.
Sprawdzone w boju, polecam ...

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.