Skocz do zawartości

Szukam schematu samolotu RC i porad odnośnie tego


Scislov
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem początkującym modelarzem i zaawansowanym elektronikiem. na początku tego roku zbudowałem swój pierwszy latający model, w całości na własnej konstrukcji i elektronice. Jedyne na co zwracałem uwagę, to poprawny profil skrzydła, reszta była improwizowana, ponieważ całość traktowałem jako taki test i zbieranie doświadczenia do budowy finalnego samolotu. A jeżeli ktoś jest ciekaw, to tutaj jest link do filmu z mojego pierwszego modelu:

Przez taką, a nie inną konstrukcję, opory były bardzo duże, parametry lotu niezadowalające, stosunek masy do rozpiętości tragiczny i trzeba było latać prawie cały czas na maksymalnej mocy.

 

W tym momencie już prawie skończyłem pisanie programu do samolotu, stabilizację, sterowanie itp. i mógłbym powoli budować model. Mam jednak trudność ze znalezieniem schematów i rzutów oraz nie wiem do końca, w jaki sposób przenieść model z papieru/monitora do rzeczywistości. Chcę ograniczyć teraz masę i opory ruchu. Planowałem zrobić teraz coś ciekawego, np. delta w kaczce. Samolot planuję zrobić ze styroduru i czymś go wzmocnić, na balsę jeszcze nie będę się porywał. Macie coś do polecenia?

Dodam, że sterowanie będzie odbywać się za pośrednictwem fly by wire, więc sterowanie jakiegokolwiek modelu nie będzie dla mnie trudnością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego zdecydowałeś się na rzeźbienie (siekierą :D) w styropianie,  zamiast znaleźć w sieci jakieś plany?
Podpowiedź - wpisać w google: "RC plane foam plans", "samolot RC plany depron".

A jako bonus: http://www.motylasty.pl/warszt_4.html 

Motylasty zadał sobie dużo trudu i zamieścił poradniki na temat budowy piankolotów (łącznie z planami), zaoszczędź więc nam tego trudu i się z tym zapoznaj.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Scislov napisał:

Macie coś do polecenia?

Mamy,