Skocz do zawartości

Spitfire 1:10 z gazety DeAGOSTINI - relacja z budowy


Ładziak

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 489
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

W sklepach modelarskich dostaniesz kleje cyjanoakrylowe o 3 podstawowych rodzajach gęstości: rzadki, średni i gęsty. Pewnie ty używasz rzadkiego. Dodatkowo dostępne są tzw. aktywatory/akceleratory/przyśpieszacze, które powodują że klej cyjanoakrylowy reaguje i zasycha w ciągu kilku sekund.

Opublikowano
Acha, jeszcze jedna uwaga do wszystkich modelarzy, statecznik pionowy może po wklejeniu nieco być nie w osi samolotu. Trzeba na to zwrócić uwagę. Nie wiem, czy to wynik mojego jakiegoś błędu, czy też krzywych elementów.

I na koniec, propozycja dla wszystkic mieszkających na mazowszu, może gdzieś kiedyś bysmy się spotkali na jakimś polu. Może dołaczył by do nas jakiś doświadczony modelarz i pokazał by jak się lata

 

Obrazek [/code]

 

No raczej powinien być w osi, znaczy że i Ciebie nie ominął temat ze skrzywionym ogonem, należy to naprawić ale widzę że już balsą okleiłeś to ciężko będzie. Wielu miało z tym problem, poczytaj tu: www.rcspitfire.mojeforum.net

tam znajdziesz w dziale Jak to złożyć?? temat Skrzywienie ogona

Opublikowano

Problem ogona nie w osi, da się naprawić. Mieszkam w Warszawie i mam mozliwość kupienia balsy. Usuwam stare poszycie (już raz to robiłm więc wiem, co mówię) i kleję nowe, pamietająć o wyprostowaniu ogona

A nawiasem mówiąć, właśnie zrezygnowałem z dalszej edycji tego modelu po 29 numerach. Zacząłem liczyć pieniążki i okazało się, że musze na niego wydać w sumie 1700 zł. Gdy w tym sklepie http://nastik.pl/spitfire-brak-p-1473.html kosztuje on 3,5 razy mniej. Być może, ktoś powie, że ten ze sklepu jest juz złozony, a cała atrakcja naszego SpitFire polega na jego sklejaniu, ale większość z nas to poczatkujący modelarze i wiem, że pierwszy lot skończy się rozbiciem przez 1,5 roku składanego samolotu. Więc może zacząć od gotowego i tańszego. Rozbicie jego bedzie mniej kosztowało.

Opublikowano

Zbedne posty zostaly usuniete (niedotyczace budowy) za kolejne OT beda nagrody.

EDIT: Kolejne odznaczenia zostaly przyznane i zadnych wyjatkow robic nie bede - chetnych do dyskusji na temat zasadnosci lub jej braku odnosnie budowy tego modelu zapraszam TUTAJ

  • 4 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wszystkim budującym Spitfire'a, życzę powodzenia w dotarciu do celu. Nie przejmujcie się wywodami "logików" i "ekonomistów" :crazy: :crazy: :crazy:

Gość slawekmod
Opublikowano

Proszę kolegów NIE BUDUJĄCYCH Spita z DeA o ograniczenie pisania w tym temacie do absolutnego minimum.My nie budujący mamy temat Spita w innym dziale :wink: Natomiast BUDUJĄCLYCH Spita z DeA proszę o dokładniejszą relację z budowy oraz recenzję z oblotów tego modelu a także o nie pisanie postów w tym temacie http://pfmrc.eu/viewtopic.php?p=190320#190320 .Więc Panowie modelarze od Spitów macie swój temat my mamy swój i to chyba wszystko co mam tu do powiedzenia.

 

PS. zapomniałeś chyba dopisać do ekonomistów ważnego słowa "zdroworozsądkowców" że tak się wyrażę.

 

Nawiązując do postu niżej:czego mam zazdrościć?jak bym chciał to takiego spita sam bym zrobił, od podstaw .Mammuth mnie uprzedził bo ja bym Ci dał za to "puknięcie" ze 4pkt albo miesiąc bez pisania.

Gość slawekmod
Opublikowano

Na tym etapie montażu skrzydeł zrobiłbym serwa tuż przy lotkach, druty na takiej długości działają jak drążki skrętne.Skręcanie lotki względem nieruchomego ramienia serwa może wynieść kilka stopni podczas różnych faz lotu i sił na lotce.No chyba że DeA zrobiło to celowo zaoszczędzając na jednym serwie.

  • 4 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Proszę bardzo zdjęcia z dalszych prac, tylko proszę się nie wypowiadać na temat zasadności budowy modelu, taką decyzje podjęliśmy więc budujemy, zresztą jest na to oddzielny temat gdzie się z tego modelu wyśmiewacie:

Mój model będzie miał kilka przeróbek od kosmetyki takich jak kabina, po mechaniczne, takich jak składane podwozie, przerabiane też będzie sterowanie lotkami czyli nie jedno a dwa serwa. Tak to wygląda teraz:

zdjęcia z przymiarki chowanego podwozia

29997a030d02.jpg

 

abc8e71f49c3.jpg

 

i obecny stan modelu

6fb0b9919fe8.jpg

 

e929f7fbd0b3.jpg

 

kupiłem dziś silnik, a pytanie co do niego tutaj http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=19674

Opublikowano

Nie zamierzam dyskutować o zasadności ;) Od tego mamy inny temat, w którym się nie wypowiadam. :wink:

Interesuje mnie tylko czemu na 2 miesiące zapadła cisza.

Nie zdecydowałeś się na dodanie klap?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.