Jump to content

Serwa HV. Jak to z nimi jest naprawdę?


Granacik
 Share

Recommended Posts

W międzyczasie powoli reanimuje mojego Savage'a i kompletuje jeszcze inne dwa autka spalinowe. Wpadłem na pomysł, że założę do nich serwa na wyższe napięcia. Za jednym zamachem pozbyłbym się problemów z akumulatorami NIxx oraz zewnętrznymi UBEC'ami. Dał bym dwie celki lijon murata 3100mAh. Mam już ich trochę. Robią robotę z dużymi prądami, tak na 3/4 swoich możliwości. Nic się nie dzieje mimo, że tu trochę straszą. Ale do rzeczy.

Czytam dane techniczne tanich chińczyków i niby markowych i w zasadzie wszędzie podają napięcie maksymalnie 7,4V. Trochę dla mnie to niezrozumiałe gdyż pakiet lijon/lipo nabity pod dekielek prosto z ładowarki ma 8,2V. Mam obawy bo kiedyś straciłem bieg finałowy przez sfajczenie serwa. Miałem na skręcie hitec'a HS645MG. Było niby na 6V. Stosowałem pakiety 5-cio celowe. Jako, że finał trwa godzinę to założyłem taki pakiet nimh prosto z ładowarki i poszedł dymek. Maksymalne napięcie jednej celi nimh to 1,45V razy 5 to już nie 6V a 7,25V! Tego serwo nie wytrzymało. Zazwyczaj pakiety ładowałem w domu i jak się dojeżdżało na tor to już napięcie im spadało i serwa przeżywały. Więc jak to z tymi serwami HV jest? Wytrzymują napięcie pakietu zdjętego z ładowarki?

Może ktoś takich używa i mógłby coś polecić? Szukam z metalowymi zębatkami minimum 6kg na gaz/hamulec i min. 10kg na skręt. Raczej tańsze niż droższe. Na starty w zawodach obecnie zbytnio nie liczę (klasy IC8-MT już nie ma), chcę dziecko zaznajomić z porządnym modelarstwem. Młoda elektrykami to już wymiata. :) A nóż polubi zapach palonego nitro. ;)

Inna opcja to pójście w LiFePo ale to kolejne zakupy, większe wymiary i waga. Z tym, że maksymalne napięcie pakietu 2S to 7,2V. Chciałbym uniknąć niepotrzebnych wydatków. 

 

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, Granacik napisał:

Czytam dane techniczne tanich chińczyków i niby markowych i w zasadzie wszędzie podają napięcie maksymalnie 7,4V. Trochę dla mnie to niezrozumiałe gdyż pakiet lijon/lipo nabity pod dekielek prosto z ładowarki ma 8,2V.

Ja tego też nie rozumiem ale mam 18 serw w 3 modelach HV i zasilam je 8,2V

Tak prosto po ładowaniu na lotnisku podpinam do modelu i nie mam żadnych problemów tyle że latam elektrykami i zasilam je przez regulator w którym BEC jest ustawiony na 8,2V ale miałem jeden model w którym miałem BEC na 8,4V i latałem absolutnie bezproblemowo..

Link to comment
Share on other sites

Ciekawy temat nad którym sam się ostatnio zastanawiałem.
Zamówiłem serwa Corona DS339HV i zależało mi na zasileniu ich napięciem 7.4V (co ciekawe na stronie producent podaje maksymalne napięcie 7.4V, a na opakowaniu jest napisane 8.4V). Żeby nie bawić się w dodatkowe baterie, chciałem dodać zewnętrzny UBEC, ale firmowe są drogie (i często dają na wyjściu tylko 6V), a z tymi chińskimi nie wiadomo ile popracują.
Ostatecznie zdecydowałem się na regulator, który ma wybieralne napięcie na BECu.
https://hobbyking.com/en_us/assembly-win-dragon-esc-80a.html?queryID=310c4e0d5d1384ad6135b0cd4ef81817&objectID=78598&indexName=hbk_live_magento_en_us_products
Z minusów takiego rozwiązania: cena i waga w porównaniu do zwykłego ESC.
Nie miałem jeszcze czasu tego wszystkiego przetestować. Jedyne co zauważyłem, to drgania serw w pewnym zakresie ruchu, gdy do testera serw podpięty był koszyczek z czterema już trochę zużytymi bateriami (czyli napięcie poniżej 6V), które ustępowały przy podaniu stabilnego zasilania 6V.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Granacik napisał:

Czytam dane techniczne tanich chińczyków i niby markowych i w zasadzie wszędzie podają napięcie maksymalnie 7,4V. Trochę dla mnie to niezrozumiałe gdyż pakiet lijon/lipo nabity pod dekielek prosto z ładowarki ma 8,2V.

Producenci serw raczej zdają sobie sprawę że napięcie pakietów często przekracza to nominalne. Ponadto szczytowe napięcie pakietów spada zaraz po odłączeniu od ładowarki no i rzecz jasna pod obciążeniem.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.