Patryk Sokol Opublikowano 9 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2021 Bo iNAV do takich rzeczy służy Jeśli nie chcesz tym akrobacji latać, to iNav jest lepszy od BFa. Ale też polecam dwukierunkowego DSHOTa A i Matrix filter jest fajny w iNavie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artem85 Opublikowano 10 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2021 W dniu 9.01.2021 o 01:47, Patryk Sokol napisał: Bo iNAV do takich rzeczy służy Jeśli nie chcesz tym akrobacji latać, to iNav jest lepszy od BFa. Ale też polecam dwukierunkowego DSHOTa A i Matrix filter jest fajny w iNavie Skonfigurowałem wstępnie iNava, jednak nadal mi spokoju nie dają te obroty. Tak jak wcześniej wspominałem, w Inavie nie ma tego samoistnego zwiększania obrotów jednak tylko w przypadku braku jakichkolwiek trybów. Podczas gdy włącze tryb Angle (który jest chyba wskazany w moim przypadku) to dzieje się tak samo - obroty same rosną. I nie było by w tym nic dziwnego bo już wytłumaczyłeś mi dlaczego tak się dzieje "na stole", tylko teraz sprawdziłem w jaki sposób one rosną - i nie jest to zwiększanie obrotów proporcjonalnie na wszystkich silnikach a tylko na dwóch przednich - moim zdaniem pierwsze co zrobi dron to przechyli się od razu do tyłu zamiast wystartować. (chyba, że w przypadku gdy zacznie się delikatnie unosić przód drona to żyroskop to wykryje i odrazu doda obroty na tył, ale chyba tak nie będzie - to musiałaby być reakcja milisekundach) Na filmie wrzucam zachowanie drona i już wyjaśniam o co tam chodzi: 1. Na początku jest uzbrojenie drona i silniki wchodzą w tryb IDDLE na obroty 15%, brak jakichkolwiek trybów. Ruch drążkiem przepustnicy jak widać skutkuje zwiększeniem obrotów wszystkich czterech silników równomiernie w zależności od wychylenia drążka. 2. Następnie przełączam w tryb ANGLE i po wychyleniu drążka przepustnicy obroty rosną nieproporcjonalnie - tylko na dwóch przednich silnikach. Mało tego - jak zapewne widać na filmie po odjęciu trochę "gazu" drążkiem silniki od razu się "wyłączają" - w sensie, że przechodzą w tryb IDDLE, co też mnie bardzo niepokoi https://drive.google.com/file/d/1NxXe_vtlNHhUNCFwIPesDVHBiZmP3Q-z/view?usp=sharing Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 10 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2021 A kalibrowałeś akcelerometr? Przyśpieszające dwa silniki w trybie angle świadczą, że quad myśli,ze jest przechylony. Zobacz sobie czy jak quad jest w poziomie na stole, czy jest też w poziomie w konfiguratorze iNava/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artem85 Opublikowano 10 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2021 31 minut temu, Patryk Sokol napisał: A kalibrowałeś akcelerometr? Przyśpieszające dwa silniki w trybie angle świadczą, że quad myśli,ze jest przechylony. Zobacz sobie czy jak quad jest w poziomie na stole, czy jest też w poziomie w konfiguratorze iNava/ Jest w poziomie, animacja w iNavie wyświetla się poprawnie względem faktycznego położenia, kalibracja oczywiście zrobiona. Niestety bez zmian. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 10 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2021 Ale podaje Ci liczbowo 0st pochylenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artem85 Opublikowano 10 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2021 4 godziny temu, Patryk Sokol napisał: Ale podaje Ci liczbowo 0st pochylenia? Trafiłeś w dychę miałem różnicę 3,3 stopnia. Mało tego, dzięki temu mamy już jasność skąd to rzekome, samoistne zwiększanie obrotów. Z samego dźwięku wydaje się faktycznie jak by zwiększały się obroty a faktycznie jednak to jest właśnie to zjawisko, o którym wspominałem - on zwyczajnie zwiększa obroty ale tylko na dwóch silnikach a spowodowane jest to właśnie tym, że wartość pitch nie jest równa 0. Teraz pytanie co zrobić w tej sytuacji ? Nie sądzę aby była to kwestia kalibracji bo zarówno w betaflight jak i w inavie występuje to zjawisko a za każdym razem po wgraniu oprogramowanie kalibrowałem żyroskop. Testowo dokonałem poprawek w samym oprogramowaniu w tym miejscu: I problem wydaje się być rozwiązany, ale czy faktycznie to jest jedyne rozwiązanie czy masz jakiś inny pomysł ? Dodam jeszcze, że zwróciłem uwagę na montaż samego MPU w kontrolerze kakute F7. Jest on zamocowany na piance i podłączony tasiemką - on zwyczajnie napiera na MPU i to jest właśnie odchylone. Kierunek odchylenia MPU wydaje się pokrywać właśnie z moim problemem - jest pochylony do przodu i dlatego kontroler od razu zwiększa obroty na przednich śmigłach aby to wyrównać. Dziwi mnie tylko, że kalibracja nie uwzględnia tego położenia. Czy sama kalibracja nie powinna właśnie działać w taki sposób aby uwzględnić położenie IMU i wyzerować wszystko w takim położeniu w jakim się znajduje ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi