mayster8405 Opublikowano 6 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2021 Od sierpnia ubiegłego roku choruję , praktycznie siedzę w domu i nieraz zanudzam się albo czytam. Przeglądając moje szpargały materiałowe, natrafilem na materiały czyli tkaniny pozostałe z szytych kiedyś latawcach pociągowych. Spadochrony mnie specjalnie nie pociągają z racji bogatego wyposażenia wynoszącego skoczka ale dopiero teraz pokusilem się na wykonanie motoparalotni która jest dla mnie "strawniejsza'.Plany skrzydeł i wózków miałem już wcześniej i teraz zostało dopasować do nich co mam. Wybór padł na skrzydełko Lutefisk 1.09m2 oto jego dane i plany;Lutefisk-Plans-Rev-2.pdf -rozpiętość 2.36m, cel 23/jednopowłokowo/ ,A/R 5.1 ,waga do lotu 1.5 - 3kg do tego dwa rodzaje wózków; lutefisk_cart_dimensions.pdf RC Paramotor Simple Cart Plans.pdf Wybór padł na drugi wariant wózka. Napęd na początek to silnik E-max GF2215/15 , regiel 30A i dwa serwa hitec HS-325 HB Nie będę opisywał dokładnie wykonania skrzydła, gdyż temu konkretnemu skrzydłu na yu tube poświęcono kilka odcinków Materiał jaki użyłem to Icarex o gramaturze ok 28g/m2, oraz usztywnienie nosków ze sztywnych obwolót na dokumenty które od razu zostały wszyte w profile, nie jak na filmach/ ułatwiałem sobie szycie/. Niektóre miejsca wzmacniałem tkaniną na kleju jak punkty mocowania linek.Dodam też, że autor wzmocnienia natarcia poszczególnych brytów zaginał jednokrotnie a naddatek odcinał, ja to podwijałem dwukrotnie prze co miejsce to jest o wiele mocniejsze na rozciąganie. skrzydło; szycie oraz uszka; Olinowanie ; linka to dyneema o średnicy 0.4m/m wózek; wykonalem z 3x50 m/m blachy aluminiowej oraz jażma uprzęży skrzydła z 2x15m/m, koła to 2x 54m/m średnicy oraz przednie 35m/m pod tym wyposażeniem wózek się ładnie wyważył. i motoparalotnia jest gotowa do regulacji i oblotu, a kiedy to nastąpi zależy od mojego stanu zdrowia. Pytanie do tych co latają takimi sprzętami; czy napęd jest wystarczający, jak rozwiązano sterowanie lotkami na aparaturze. Przepraszam za haos w moim pisaniu ale chyba i tak przy pomocy filmów wszystko będzie jasne. Jeśli będą pytania co do techniki szycia wykonania olinowania jestem w stanie pomóc. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbjanik Opublikowano 6 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2021 Henryk- super sprawa! Piękne połączenie: krawiectwo RC?. Bardzo jestem ciekaw rezultatu w powietrzu. W razie jakiej kraksy na pewno czeka cię mniej klejenia niż zwykle! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mayster8405 Opublikowano 30 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2021 Zbyszku!, dzięki za pochwałę? Skrzydło już wstępnie wyregulowane. Co prawda nie były to dobre warunki bo był zmienny wiatr i uprzęż trzymałem w rękach / podobnie wstępnie reguluję latawce komorowe/. Dla ułatwienia dla stałego ustawienia hamulca, linka hamulcowa jest rozdzielona i zaopatrzona w odcinek linki łączącej ją z tylną taśmą uprzęży która ma możliwość regulacji.Przed tym odcinkiem odchodzi dopiero linka właściwa do ramienia serwa. To wygląda tak; czerwona jest linką hamulcową biegnącą od spływu skrzydła do pierścienia zbiorczego linek z regulacją, niebieska już do serwa. Niestety, nie będę się bawił już dalej i chyba oddam ten sprzęt do ulotnienia komuś innemu /jak się oczywiście znajdzie chętny/ bo mnie chętka opuściła i robiłem ten model z ciekawości i szkoda mi było super materiału. Do wykonania większego skrzydła podaję plany innego o pow. 3m , waga gotowca 3.5 - 6kg Vindaloo-Plans-Rev-1.pdf PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mayster8405 Opublikowano 7 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2021 Jak pisałem, motoparalotnia poszła w fachowe ręce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi