Skocz do zawartości

Prosta analiza obciążeń skrzydła w zależności od położenia balastu (ładunku)


AKocjan

Rekomendowane odpowiedzi

Potwierdzam zachowanie. Jak zamontowałem zbiorniki podwieszane na końcach skrzydeł w Jak-17 to miałem bardzo dużą bezwładność. Model był gumowaty w sterowaniu i działał jakby z opóźnieniem.

A zbiorniki wcale ciężkie nie były, to wydmuszki z depronu.

IMGP5190.thumb.JPG.ad2aa0a170b5905aa620367f5fd3ebf0.JPG

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@robertus

Może nie jest to dość intuicyjne, ale zastosowanie podwieszeń na końcówkach zredukowało obciążenia  występujące na skrzydłach. Pomimo dodatkowego ciężaru mogę wykonywać ciasne zakręty bez strachu o przekroczenie wytrzymałości płata nośnego. Dopiero po głębszym zastanowieniu można sobie to wyobrazić. Jakowi pewnie chcieli zwiększyć zasięg bez konieczności ingerencji w konstrukcję płatowca. Stąd zbiorniki paliwa przymocowane na końcówkach. Ogranicza to trochę manewrowość - większa bezwładność w osi podłużnej +  zaburzenie przepływ powietrza wokół lotek - przynajmniej w jaczku gdzie zbiorniki zabudowano dość niefortunnie pod skrzydłami, tam niezłe wiry musiały się tworzyć xd. 
PS
Bardzo ładne prezentują się Twoje modele. Świetnie odwzorowane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.