Skocz do zawartości

Propozycja "nowej klasy" modeli szybowców


ertman_176

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 126
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

tak jak napisałem wcześniej postarałem się stworzyc podsumowanie tego co tutaj padło zeby jakos to nie było pisane palcem po wodzie tylko gdzies zebranie wiec o to do pobrania regulamin:

http://rapidshare.com/files/183878370/Regulamin.doc.html

wszystkie propozycje prosze odrazu zaopatrywac zapisami ktore mozna bezpośrednio wkleic w ten dokument - zeby nie było sytuacji: proponuje to i owo (bez jakiej kolwiek propozycji zapisu w regulaminie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brzydki Krzyś sobie grabi, mógłby czasami być poważny chociaż chwilami...

 

Ja też nie moge dzwigać [moge potwierdzić orzeczeniem lekarskim] ale potrzeba matką wynalazku i mam prase skręcaną na śruby a wiec można sobie poradzić bez VB. Tylko po co ?? Mnie osobiscie budowa pompy jest zbyteczna bo nie robie skrzydeł VB i nie zamierzam.

 

Nie pisze tego tylko dlatego że chce sobie popisać i żeby zawsze było na moje jak to niektórzy mi czasami zarzucają. Pisze dużo i podejmuje dyskusje, czasami dłuższe, czasami krótsze, komentuje co inni pisza ale nie w celu pokrzepienia siebie tylko aby było jasno wyjaśnione moje zdanie i co mysle o tym co napisali. Co ustalimy miedzy nami to nasze. Niestety już wiem że nie każdemu bedzie sie podobać i niektórzy beda z każdej strony podkładał kłody.

 

Jak znajdzie sie jeszcze 10 osób które powiedzą że uważają że VB powinno zostać dopuszczone a tylko 2 które sie nie zgadzają to najprawdopodobniej zostanie to ujete w "przepisach" jednak każda wypowiedz powinna sie podpierać minimalnym komentarzem do nie z własnej strony. jak bym chciał zrobić ankiete tak/nie to bym zrobił.

 

Chciałbym usłyszeć wiecej opinni nt. proponowanych założeń bo narazie to tylko pare osób dodało swoje, kilka dyskutuje nad tym co pisza inni a niektórzy sie tylko przyglądają ...

 

IMHO Matwe przepisy to takie które które nie spełniają założeń klasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież jestem poważny . Może ustalić ramy jakoweś bo inaczej poruszamy się po omacku a każdy klei co myśli - ten nie chce laminatów ten chce tamten chce samo drewno inny woli kompozytowe dźwigary i tak można pisać sto lat . moja propozycja skoro klasa ma być konkret określona to ustalić -

rozpietość min-max

pow. min-max

waga, min-max albo obc płata min/max

 

ale granice muszą być realne

bo dla mnie waga min 500gr a max 1500 to jak pięść do motylka

 

lekki poleci super w termice a grubas przy silnych wiatrach ... dlatego sprawy techniczne precyzował bym konkret

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Widzę w kolegach olbrzymi zapał do stworzenia nowej jakości, nowej klasy. Ok, tak trzymać. Teraz prosiłbym o jakieś konkrety. Model wzorcowy. Kto go zrobi( o ile dogadacie się co do warunków technicznych i regulaminu), gdzie pokaże, gdzie upubliczni plany? Z mojej strony, jeżeli wyjdzie wam ta burza mózgów,zgłaszam akces na sędziego prowadzącego, chętnie posędziuję pierwsze zawody. Mam II klasę sedziego Aeroklubu Polskiego. Powodzenia!

pozdrawiam papuga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model wzorcowy. Kto go zrobi( o ile dogadacie się co do warunków technicznych i regulaminu), gdzie pokaże, gdzie upubliczni plany?

 

Tutaj na tym forum, a jezeli znajdzie sie juz grupa organizujaca zawody to mysle ze powiadomi sie prase. Model wzorcowy już powstaje na desce kreslarskiej[monitorze] jednak nie jest on upubliczniony gdyż same założenia klasy są jeszcze w powijakach.

 

Za pare minut wstawie *.doc jak to miało by wyglądać według mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

Powiadomi prasę ?!? Model moich marzeń.. a jak ma się do tego średnia krajowa czytaj - naród będzie budował i latał na tym co ja wymyśliłem? Ćosik śmierdzi mi to amatorszczyzną. Jak nie ma się sensownych odpowiedzi to lepiej milczeć. Czy kolega organizował jakąkolwiek imprezę?

pozdrowienia papuga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli bedzie o czym powiadamiać to powiadomię. Najpierw wypadało by chociaż mini zawody zorganizować.

 

Ja chyba zbyt dużo imprez już przeżyłem i myśle że wiem jakie są problemy i z zorganizowaniem i z przepisami...

 

Co do konkretów to tak jak mówiłem, jeżeli ustabilizuje sie "regulamin" to pojawi sie i prosty model spełniający wymogi który bedzie można zbudować we własnym zakresie bez udziału większej technologi. Oczywiscie plany także zostaną udostępnione nieodpłatnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy kolega organizował imprezę? Rzadnych wykrętów i zamydlania oczu. Chcę wiedzieć czy mam do czynienia z inicjatywą typu "słomiany zapał" czyli dużo gadania i zero efektu... Ja także kiedyś będę miał słonie z cukrowej waty co będą latać lepiej niż Pike w F3J.

pozdrowienia papuga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj jest moja wersja "przepisów" wraz z zapożyczonymi rozwiązaniami z F3mini

 

http://rapidshare.com/files/183979306/Regulamin.html

 

Profesjonalnie zajmuje się startami tym [na ile tylko mam możliwość] od 10 lat:

 

http://www.f5leszno.p-net.pl/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

 

Koszty są podobne do zawodniczego F3J a ilość imprez to okolo 10 w roku. Trzeba zaliczyć conajmniej 3 z dobrym wynikiem żeby dostać sie na MP.

 

Czy kolega organizował imprezę? Rzadnych wykrętów i zamydlania oczu.

 

Zależy co kto rozumuje poprzez organizację zawodów bo są ludzie od papierów;sponsorów itd. i są ludzie od pracy wkoło. Ja zajmuje sie tym drugim jeśli już.

 

Czy gdybym miał słomiany zapał to bym się tak rozpisywał ??

 

BTW. mam dosyć LOKów i AP. Klasa ma powstać na wzór klasy Combat WWII albo ESA. Chodzi mi o dowolność przynależności, licencje itd. Nie bedzie to tak proste bo trzeba ustalić reguły i zapewnić pewne niezbędne akcesoria ale myśle że ma to sens i damy rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miło mi poznać, ale nie słyszałem o koledze. Od ponad 15 lat jestem organizatorem, sędzią, człowiekiem od "public relations", i czymś w rodzaju weź zanieś i pozamiataj..

Nie tylko na zawodach modelarskich. Chłopie, ty nie rozumiesz rzeczywistości. Czasy romantycznej działalności zostaw Mickiewiczowi. Teraz musisz mieć przepisy, zespół ludzi do pracy, sponsorów, wsparcie organizacji pozarządowych (np.AP) , posłów i innego tałatajstwa. Jeżeli nie, to zostaje zabawa we własnej piaskownicy. Podaj plan( już nie powiem "biznes plan") zaistnienia twojej inicjatywy. Jesteś młody ale masz jeszce ogrom czasu aby twoje pomysły stały się rzeczywistością. Jeżeli zdrowie pozwoli będę przyglądał się twojej pracy.

pozdrowienia papuga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym tutaj przypomnieć o tym że "klasa" ma powstać jako "podwórkowa".

 

Nie potrzebuje tysiecy złotych żeby napisać notke do gazety modelarskiej albo zostawic info na forach; nie potrzebuje tez tłumów kibiców; na kawałku pola/lotniska postawić prosiaki, rozstawic hole, wyznaczyc pole startowe i strefy lądowania. Nie musze tez wybierać specjalnie miejsca ponieważ takie zawody można spokojnie zorganizować podczas jakiegoś pikniku modelarskiego lub poprostu w zwykły dzień weekendu nawet na pastwisku. Duzo ludzi posiada modele spełniające założenia. Wystarczy ze zapoznają sie z przepisami, wyciągną model z bagażnika i są gotowi do startu.Potrzeba jeszcze sedziego głównego. Czy zrobie to sam czy mi pomoże ktoś z przyjezdnych zawodników czy tez ich rodziny. Nie jest też aż tak skomplikowane prowadzenie zawodów.

 

Ze strony organizacyjnej jakie to są koszty ?? 4 prosiaki po pare złotych, 4x hol po 120zł który każdy z modelarzy ma i moze przywieźć, 3-4 rolki taśmy biało-czerwonej do oznaczenia ladowiska i pare śledzi do mocowania taśmy. Przyjedzie 10 zawodników i każdy wrzuci po 10zł startowego. Na taśme napewno wystarczy i na kiełbaske na ognisko/grila zostanie ...

 

Najwiekszy problem widze w logistyce bo przecież zawody będą się odbywały w założeniu w różnych miastach. Ale jest sporo miejsc do których moge spokojnie dojechać i uczestniczyć w zawodach bez wiekszego nakładu finansowego i mam pewnośc że bedzie tam przynajmniej 3 zawodników.

 

Wiem że w tak przedstawionej wersji wydaję sie to być śmieszne ale taka prawda.

 

W mojej 'sekcji" żeglarskiej jest człowiek który organizuje zawody dla ~45 zawodników + rodziny i ma do dyspozycji 4 osoby wliczajac siebie i zawody trwają po pare dni samych startów a gdzie tu mówić o przygotowaniach, nagrodach itd. A LOK daje mu 1000-1500zł na zorganizowanie całości gdzie na same nagrody idzie wiecej, tez sie trafia gruba ryba czasami na otwarciu ale raczej kurtuazyjnie albo też przyjedzie na wyżerkę ...

 

Śmiech na sali tylko że zbyt cichy aby go właściwi ludzie usłyszeli albo śmiejemy się po kątach.

 

Wszedzie wszyscy wkoło widzą biznes ...

 

Nie ma sensu tego bardziej utrudniać. Rozumiem że jak przyjedzie 30osób to może być już jakieś wyzwanie organizacyjne.

 

Podstawą tej klasy ma być "chcieć". Dla tych którym nie chciało się przejrzeć mojej wersji "przepisów" przytaczam "wstęp":

 

REGULAMIN ZAWODÓW MODELI SZYBOWCÓW

 

CELE KONKURENCJI:

 

* Dobra zabawa w duchu rywalizacji

*Zoptymalizowanie kosztów jej uprawiania oraz zredukowanie wpływu posiadanego sprzętu na wynik zawodów.

 

Czy widzicie problem aby uzyskać modelem o obciążeniu 20,1g/dm2 czas lotu 240sek od wyczepienia z 100m holu w warunkach unormowanych ?? Potrzebujecie do tego skrzydeł laminatowych ?? To IMO mniej wiecej jak pchanie silnika o ciągu 2:1 wobec masy w oldtimera. A więc co nam szkodzi zbudować następny prosty model z balsy, pokryć go czym kto preferuje, wsadzic te 2 serwa 18g za 25zl/szt i włożyć akku i odbiornik który i tak macie??

 

Może mówie do siebie tylko ale czy ja nie mam w tym chociaż troche racji ?

 

Mnie sie aż tak nie pali żeby wszystko już miało być gotowe w dwa dni nowa lepsza klasa.

 

Lepsza od rasy i naszej klasy ... [tutaj właczyć poczucie humoru, i tak nie napisałem tego co pomyslałem bo mnie tu jeszcze zaczną posądzać o różne przestępstwa]

 

Ale prosze o minimum odzewu każdego kto ma jakiekolwiek konstruktywne zdanie na cały ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przejrzałem twoj regulamin -(w sumie mogłbym powiedziec ze nasz wspolny regulamin) no i ja na niego sie zgadzam. Mi nic wiecej do szczecia nie potrzebne. teraz tylko znalezienie chetnych i make show tak zeby reszcie szczena opadła - deklaruje sie ze jezeli nie bede miał zadnych pilnych obowiazkow to moge przyjechac i Ci pomodz w organizacji zawodow.

aha dzis wieczorem postaram sie powrzucac modele ktore by sie nadawały i ktore mozna kupic w wersji kit i w wersji arf/arc jak kto woli zeby nie było ze nie wiadomo o jaki model chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suma powierzchni sterowych płata nie może przekraczać 8% jego

powierzchni.

 

8% to mało. Skłaniałbym się ku 12%.

 

 

Dozwolone są skrzydła wykonane techniką: klasyczną (żeberkową), z

rdzeniem piankowym, rdzeniem piankowym oklejanym drewnem. Zabrania się

stosowania skrzydeł laminatowych [negatywowych], laminowania pianki [przekładka

między drewnem, pokrywania całości/części laminatem], D-box'u

 

Czyli w skrzydle ma być zero kompozytów?

 

 

Modelowi podczas zawodów nie wolno wymieniać zamiennych elementów

[skrzydeł, kadłubów, wingletów]

 

Podczas zawodów można używać tylko jednego modelu, model zapasowy może

zostać użyty tylko w sytuacji gdy model zgłoszony do zawodów nie może

brać dalszego udziału w rywalizacji. Sytuację taką należy bezwzględnie

zgłośić sędziemu głównemu.

 

Ja bym to zmienił. Podczas trwania kolejki lotów nie można zmieniać modelu, a tak to pomiędzy poszczególnymi konkurencjami można zmieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafał czytaj uwaznie cały regulamin tam jest napisane tak:

"

Dozwolone są skrzydła wykonane techniką: klasyczną (żeberkową), z rdzeniem piankowym, rdzeniem piankowym oklejanym drewnem. Zabrania się stosowania skrzydeł laminatowych [negatywowych], laminowania pianki [przekładka między drewnem, pokrywania całości/części laminatem], D-box'u

 

Dopuszcza się stosowania kompozytów poza wyżej wymienionymi obostrzeniami."

 

mam nadzieje ze wsyzstko jasne

8%powierzchni mysle ze wystarczy w zupełnosci - to nie akrobaty

a co do zmiany modeli/czesci jestem kategorycznie przeciw - 2 model - podwojne koszty a coniektorze naprawde robiac jeden model maja juz napiety budżet kategorycznie nie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 model to nie koniec zabawy w przypadku małej kraksy - też jestem za możliwością posiadania więcej niż 1 modelu, jak ktoś chciałby mieć 2 (choćby z jego doświadczeń ze startu w innych zawodach) to proszę bardzo - to nie stoi na przeszkodzie realizowania załozenia, iż:

"O wynikach mają głównie decydować umiejętności pilota a nie wyczynowe modele".

 

Zapis o procencie powierzchni skrzydła na jego mechanizację to wydaje mi się najbardziej sporna sprawa,

łatwiej by było poprostu ustalić że np w skrzydłach mogą być max2 serwa, które obsługują dowolną mechanizację i po problemie.

 

Co do reszty regulaminu - spoko, jak regulamin przyjmie kształt ostateczny, jakiś model sklecę i do zobaczenia na bezstresowym latanku. 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.