Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kiedy Marek Rokowski zaproponował mi wykonanie He-100 - który okazał się doskonałym kombatem- , zainteresowały mnie samoloty wyprodukowane w Niemczech w latach 30-tych. Okazało się, że w tych latach to właśnie Niemcy nakreślali nowe kierunki rozwoju w lotnictwie, wyprzedzając znacznie pozostałe kraje. Natrafiłem na  taki samolot, który stał się prekursorem nowinek technicznych wykorzystywanych przez konstruktorów innych państw. Heinkel He-70 F2  lekki bombowiec, wyprodukowany pierwotnie jako samolot kuriersko rozpoznawczy.

2-1-300x154@2x.jpg.41710f67e66fc3182967ea1551b515d8.jpg

 

3-1-300x169@2x.jpg.630afc7799e95e010d2ac814bc073113.jpg

 

W 1932 roku 1 grudnia odbył się oblot. He-70 stał się najszybszym samolotem na świecie przewyższając wszystkie ówczesne myśliwce. Stał się rekordzistą 8 światowych rekordów prędkości. Zawdzięczał  to nowinkom technicznym, które potem przywłaszczyli sobie, a raczej wykorzystali inni konstruktorzy. Japończycy zainspirowani samolotem skonstruowali Aichi D3a.

D3A1_Akagi.jpg.e8354aa7d3293a80f624a21c98ba68c5.jpg

 

W He-70 zainstalowano profil odwróconego skrzydła mewy, wykorzystanego  potem w kilku samolotach takich jak F4U-2,

 

F4U-2_VFN-101_on_USS_Intrepid_(CV-11)_in_1944.jpg.1e9b0cdb4721c5bf726f8c322de67cb9.jpg

czy Jermołajewie Jer-2.

pobrane.jpg.9530d6e9d37fe0e4eb6dd2db25a359fc.jpg

 

Brytyjczycy zakupili jeden egzemplarz He-70 w 1933r. w wyniku tego "wymyślili" piękne ekliptyczne skrzydło swojego Spita.

 

Reccon-Spit-normandy1944.jpg.4d5764f2e7ab7a88c59071009bc3645c.jpg

 

Ostatecznie zaprzeczali temu tłumacząc, ze inny profil, nity, grubość itp... ale faktem jest, że  koncepcje takiego skrzydła wymyślili w 1932 roku bracia Gunther i zastosowali w He-70. Ponieważ nie było tego samolotu wśród kombatów, więc dlaczego nie, a jeżeli będzie tak doskonały jak zbudowany He-100, to tylko czekać na nowy sezon, ale czy w obecnym czasie będą jakieś  zawody?

Marek przysłał pianki ESA. 

Szczerze, to bardziej podobają mi się  modele w formie EPA, zobaczymy może ten typ samolotu nie koniecznie można wyciąć inaczej.

IMG_20210216_204908350.thumb.jpg.6cfc0b8cec3b468401fe89dc4d8e150a.jpg

 

Ponieważ jest to dolnopłat i ESA szybko będzie poskładany. 

Pozdrawiam 

Marek

Opublikowano

Bardzo się cieszę, że nie zakończyłeś swojej pięknej serii :-))

Ten samolot już gdzieś widziałem i coś o nim czytałem ale po Twoim wprowadzeniu nabrałem wielkiej ochoty aby go bliżej poznać. Był używany w czasie wwII?

Okres lat 30-ych to mój ulubiony w lotnictwie, konstrukcje już okrzepły, samolot jednopłatowy stał się powtarzalnym standardem a poszukiwania nowych rozwiązań i nowych silników pozwalały projektować coraz śmielej - to bardzo inspirujący okres w lotnictwie dla modelarzy.

 

Pianki wyglądają zachęcająco prosto ....pewnie jutro model będzie gotowy - powodzenia ?

 

ms

Opublikowano

Mirek, ja też uważałem, że to prosty esiak i wystarczy 10 godzin i będzie ok. Myliłem się. Kadłub

IMG_20210217_083958.thumb.jpg.7e23f7152f338160e595d42e98b97e2a.jpg

 

należało poprawić , nadać mu obły kształt i dorobić /dokleić/ na przodzie atrapę silnika dwurzędowego, co było cechą charakterystyczna dla tego samolotu.

IMG_20210218_110013.thumb.jpg.7bad0b335a3cc5acd98ad72041e73839.jpg

 

IMG_20210221_200627.thumb.jpg.d3719d929284100a3a5279d4206fe941.jpg

 

Zamocowałem silnik, wzmocniłem cały kadłub prętem węglowym wszak jest bardzo długi.

IMG_20210220_090343.thumb.jpg.3a6902de09ccb04b950b3a3f15e7dc52.jpg

 

Wyciąłem w nim miejsce na elektronikę, a ponieważ to esiak więc za dużo tam miejsca nie ma.

IMG_20210220_090354.thumb.jpg.581dd49da0ab6636e4686d2fc6d76b63.jpg

 

Jak zwykle skrzydła w wykonaniu Marka są perfekcyjne, a zwłaszcza te, bo wyglądają naprawdę super i w najgrubszym miejscu maja 14mm , oj będzie bardzo szybko latał ten model.

IMG_20210218_143543.thumb.jpg.66d3882a94e644cf8a983e54456153b8.jpg

 

Skrzydła o niesamowicie piękniej linii .

IMG_20210218_143503.thumb.jpg.ef52b6699859d0d599e8946ce837aeac.jpg

 

Duże trudności były z wklejeniem węgli w skrzydło o takim kształcie.

Wkleiłem serwa zrobiłem lotki,

IMG_20210220_090229.thumb.jpg.8f72fb97960d43c8d8050bbaee303f3e.jpg

 

IMG_20210220_111107.thumb.jpg.03fff587833a32129f642cef6d95fe6d.jpg

 

no i bardzo długą kabinkę.

IMG_20210223_145814.thumb.jpg.0b6fa00fdecc4e025becba1a4dd09f98.jpg

 

To wszystko, nie idzie zbyt szybko, choć myślałem podobnie jak Mirek.

M

 

 

 

 

Opublikowano

ech ta Twoja waloryzacja .....

Jestem ciekaw gdzie będzie aku bo ten nos to faktycznie dość długi, może serwo SW na sam ogon?

 

ms

Opublikowano

Dalej idzie już z górki. Wkleiłem statecznik poziomy dodałem skrzydło i statecznik pionowy.

IMG_20210222_160842.thumb.jpg.cb47b4bb715b414e5a824b2d1423aed5.jpg

 

IMG_20210222_170047.thumb.jpg.92f2a883eea190cd70b82d61aa5d5eac.jpg

 

Zrobiłem podwozie i

IMG_20210224_115533.thumb.jpg.14a5f10d44e5728f670eab7ab2ff67be.jpg

 

pozwoliłem sobie na zrobienie tylnej łyżwy, bez obawy,  że jej ciężar spowoduje przeciążenie kadłuba.

Dołożyłem połączenie skrzydła kadłub.

IMG_20210223_165637.thumb.jpg.15d828c96bfd3af66a3dc33656fbad92.jpg

 

Samolot gotowy do malowania.

IMG_20210224_115446.thumb.jpg.8060b2b1246c6f28287c401b8f924ee7.jpg

 

Przyznam, że jest ono dość skomplikowane.

10165997t.jpg.2f3dc8a1a49da52ef1cff98317d68e94.jpg

 

Pozdrawiam

Marek

 

 

 

 

IMG_20210222_235025.jpg

Opublikowano

Model skończony, aby wyważyć model bateria umieszczona jest w połowie skrzydła. Od siebie dodam, że jest to jeden z fajniejszych moich modeli i jedno mogę powiedzieć, iż będzie to niesamowicie "szybki wojownik". Proszę zwróćcie uwagę na jego profil skrzydła, wysmukły kadłub i piękny statecznik poziomy. Mam takie subiektywne wrażenie-odczucie , że Spit ze swoją sylwetką / mówię o odczuciach estetycznych/ to mu do "pięt nie dorasta" . Jednym słowem, to piękna maszyna o wymiarach: rozpiętość 87 cm, długość 71 cm, waga gotowego do lotu 419 gram.

 

IMG_20210226_155614.thumb.jpg.d5ff9c57f235f1c5802fd3bc7848e800.jpg

 

IMG_20210226_155929.thumb.jpg.45174ff09d577929614f025bd0acc936.jpg

 

IMG_20210226_160334.thumb.jpg.6d406a41557e1b1f863c0f480fa89f92.jpg

 

IMG_20210226_160409.thumb.jpg.ded61f92874c56fd3f610da84112b563.jpg

 

IMG_20210226_160459.thumb.jpg.85b3ce3d9a57e177daad9f687f55a226.jpg

 

IMG_20210226_160746.thumb.jpg.ce79d61d1abe158be06738dbda88d351.jpg

 

IMG_20210226_161033.thumb.jpg.938aee18b6d5f270448d5c197363fea2.jpg

 

IMG_20210226_161056.thumb.jpg.78dc37c794fcbc01f45aa644d20a810a.jpg

 

IMG_20210226_161351.thumb.jpg.3a2103668933f1356a29ccef1c40ad23.jpg

 

IMG_20210226_161421.thumb.jpg.a2fae6d7d0481f9b2f2b32aab4bca9d8.jpg

 

Piękne pianki Marek wypalił, ech żeby to jeszcze były EPA. Polecam wszystkim w ciemno / bez oblotu który wkrótce nastąpi/.

Pozdrawiam

m

 

 

 

 

 

  • Lubię to 3
  • Dzięki 1
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

 

Heinkel He-70 został oblatany tego samego dnia co Corsair, a więc przy silnym wietrze 5-6m/s dlatego nie do końca mogę ocenić  jego możliwości. Wydaje się być szybki ale trzeba uważać przy skrętach przy małych prędkościach. Może to wiatr go dusił a może coś trzeba poprawić. Myślę, że będzie dobrym wojownikiem. 

 

971939029_HeinkelHe-70.thumb.JPG.60f951bcb23f105c6c54850992f243a3.JPG

 

1662023991_HeinkelHe-702-16x9.thumb.JPG.292c8d5bdd5cf9e9ab10debb46b8a3de.JPG

 

1231822554_HeinkelHe-70iF4U.thumb.JPG.9fdc27d413af08f25e8ef0024db0e5ba.JPG

 

17286706_HeinkelHe-70wlocie16x9(2).thumb.JPG.9ad54397626b00a0ba90201ca470a703.JPG

 

 

 

 

  • Lubię to 2
  • Dzięki 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.