Skocz do zawartości

Projekt Oblivion


mar_io
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Chciałbym Was zapytać czy ktoś może interesował się tym projektem wydrukowanego na drukarkach 3d helikoptera:

https://www.oblivion-heli.com/

 

Generalnie bardzo mnie ten projekt zainteresował jako fajny pomysł na tanią naukę latania helikopterem. W zasadzie jeśli projekt faktycznie jest na takim etapie iż można wydrukować poszczególne elementy jak rama czy głowica to wręcz za grosze można uczyć się latać i rozwalać taką maszynę ile razy się chce. W każdym razie może ktoś jest na forum, kto takie cudo drukował i może podzielić się spostrzeżeniami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że to jest drukowane metodą SLS. Nie znam się za bardzo na druku ale to nie jest taki "standardowy" wydruk że np. PLA (czy tam pet-g) rozgrzewa  się w głowicy (albo dyszy, no gdzieś tam) i jest nitka na nitke nakładane. SLS to jest laserowe zespalanie tworzywa w proszku. Czyli wychodzi wydruk bez tej faktury wydruku i jest o wiele mocniejszy. W życiu bym nie uruchomił śmigłowca który ma głowicę drukowaną z PLA na przykład bo to po prostu nie wytrzyma i już przy rozkręcaniu wirnika ta głowica po prostu się rozleci(albo w najgorszym wypadku rozkręcanie wirnika wytrzyma i się rozleci od razu po dodaniu kątów na łopatach i rozpędzona łopata uderzy w człowieka). Tak samo rama która też musi wytrzymać naprężenia w locie i przy lądowaniu. Był jakąś niedawno projekt śmigłowca bez tarczy sterującej i tam była głowice drukowana na drukarce 3D i niby to wytrzymało co prawda to był mikrus. Tutaj mówię o normalnym śmigłowcu np. klasy 325 jak jest w tym projekcie oblivion.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,