Jump to content

CESSNA 188 AgWagon-studyjny model z "pianki"


Recommended Posts

Zmotywowany przez Zbyszka, budującego piekne samoloty z  CoroPlastu i jednoczesnie  ze względu na pogodę ( zimno) a więc  przy aucie trudno cos robić, postanowiłem sięgnąc  po niekonwencjonalny materiał jakim jest płyta Kappa. Materiał lekki, bardzo stabilny , wytrzymałościa zbliżony do balsy. Cena bardzo zachęcająca. Płyta Kappa, kupowana "U architektów" występuje  w trzech grubościach i dwóch formatach.

Grubosci to 3 , 5 i 10mm . Formaty  50 x 70  oraz  1oo x 14o ( cm ).Do budowy samolotu  wykorzystałem również  cwierć wałek #20mm  z twardego styro- z niego zostały zrobione wszyskie zaokrąglenia dołu i góry kadłuba...

Jest to pianka zdecydowanie rózna od  depronu, podkładów pod panele itd , dwustronnie pokryta papierem wygladającym na kredowy.

Nigdy nie budowałem  modeli z pianki, więc  jawiło mi się to jako trochę  egzotyczna technologia. Pierwsze próby  , to przede wszystkim  sprawdzenie klejności , obrabialności  i innych parametrów tego materiału...

Narzędzia- dokładnie takie same jak do obróbki Depronu a może nawet potrzebne lepsze-  noże na literę "O" - znakomite

Kleje : kiepsko sprawdza się Wikol,  niezły jest  T2. klej na goraco dobry ale bardzo cięzki więc  moim zdaniem odpada

Używałem - Soudal 66A,  Epo 53+ zagęstnik,  Epo 10min

Pokrycie: serwetki 15x15 cm , jednowarstwowe - nie sprawdza się

                papier sniadaniowy, +- ok, ale trzeba się spieszyc bo rozmięka

                japoński  czy gruby czy cienki  -prawde powiedziawszy szkoda

                w końcu  najlepsze rezultaty to z cienkim  starym , jeszcze DDR-owskim Sulfitem

papiery przyklejane  wodnym poliuretanem , takim do podłóg...

Standardowo,  najpierw szablony a pózniej składanie do kupy tej całej wycinanki...

Boki kadłuba, cześciowo góra i dół kadłuba to płyta # 10mm. 

Z takiej samej płyty stateczniki.

Stery to 2 warstwy płyty #5 mm  oszlifowane i sklejone  razem

Wszystkie płaszczyzny sterowe oblistwione  balsa # 10mm..

Przy klejeniu zastosowałęm technologię podpatrzoną u  Zbyszka , czyli klejo-nity....

Zastosowałem tu, pionierskie narzędzie,  bo chyba  jeszcze takiego nikt w technice modelarsko-lotniczej nie stosował a mianowicie  czterozębny widelec- sprawdza się

Wręgi to generalnie  pianka #10mm  z wyjątkiem tzw , wręg siłowych  bo te są ze sklejki lotniczej..

Płaty , a w zasadzie ich pokrycie będzie z płyty Kappa #3 mm ale ze zdjętą węwnętrzną parstwą papieru

Dzwigary jak widać na zdjęciu to przekładka  balsa+pianka+balsa ( nitokleje konieczne)

CDN

HPIM3079.JPG

HPIM3080.JPG

HPIM3081.JPG

HPIM3082.JPG

HPIM3083.JPG

HPIM3087.JPG

HPIM3089.JPG

HPIM3091.JPG

HPIM3092.JPG

HPIM3096.JPG

HPIM3097.JPG

HPIM3099.JPG

HPIM3100.JPG

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.