Artur Caban Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Jakie są powody, aby umieszczać wszystkie serwa w kadłubie? Jakie zalety i jakie wady ma takie rozwiązanie? W jaki sposób rozwiązuje się połączenie dźwigni klapolotek z bowdenami, jeśli ich serwa są w kadłubie? Pozdrawiam- A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Zalety: -masa skoncentrowana w kadłubie -czyste skrzydło Wady: -kadłub musi pomieścić 4 serwa -lotka musi być sztywna bo inaczej posypie się serwo Ja to robię według pomysłu Jurka J. Zdjęcia: Opis: Przykręcamy skrzydło. Od góry za pomocą małego śrubokrętu odginamy drucik i staramy się "cylnąć w dziurkę" dźwigienki. Za pierwszym razem schodzi dość długo, potem coraz szybciej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Caban Opublikowano 19 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 Dzięki - Eleganckie rozwiązanie - cały mechanizm schowany. Przemyślę to jeszcze, ale przymierzę się raczej do czegoś prostszego z zastosowaniem zwykłych bowdenów wystających z kadłuba. Pozdrawiam - Artur. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 Tylko, że tak jak wspominałem musisz koniecznie dać usztywnienie lotki bo inaczej nic z tego nie będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajowy Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 Ponieważ ja rownież będę zinteresowany w przyszłości tego typu rozwiązaniem to mam w związku z tym pytania: 1. Czy w takim rozwiązaniu jakie proponujesz lotka musi być sztywniejsza niż w sytuacji gdy serwo jest zamocowane w skrzydle ale zaraz na początku lotki? 2. Jeżeli sztywność sprawdza się dla mojego rozwiązania to czy muszę ją dodatkowo wzmacniać w przypadku gdyby serwa miały być w kadłubie? 3. Rozumiem, że sztywność ma wplyw na wychylenie lotki jednakowo na całej długości ale dlaczego mialyby na tym ucierpieć serwa? Pozdrawiam serdecznie Andrzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 Tylko, że tak jak wspominałem musisz koniecznie dać usztywnienie lotki bo inaczej nic z tego nie będzie. Myśle że chodzi tutaj o skręcenie lotki. Przyjrzyj sie w ilu skrzydłach od innych samolotów masz dzwignie na brzegu lotki. W wiekszoszci przypadków dzwignia jest odsunieta od krawedzi lotki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 Chodzi tutaj o wzmocnienie lotki na skręcanie. Przy tak długich i cienkich lotkach jak są w DLG napęd lotek z kadłuba, powoduje że przy rzucie może wystąpić flatter, a wtedy najczęściej możemy się z trybami pożegnać. W tym temacie Rafał pokazał jak zrobić takie usztywnienie: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=12053&postdays=0&postorder=asc&start=30 W przypadku lotek w skrzydłach, można się obejść bez takiego wzmocnienia, bo dźwignie są odsunięte od kadłuba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Góra Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 Jeśli serwo w skrzydle jest zaraz na początku lotki, to lotka też musi być bardzo sztywna, a skoro tak, to nada się także do mocowania serw w kadłubie. Nie chodzi tylko o samo wychylenie równe na całej długości lotki...Chodzi o wszelkie drgania i flatter przy rzucie/szybkim locie - od tych drgań tryby szybko się niszczą, ścierają, nawet w bardzo dobrych serwach. Wszystko przez sporą długość lotki i jej masę, stąd lotka musi być sztywna. Edit: Patryk mnie ubiegł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Caban Opublikowano 20 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 Na podstawie powyższego rozumiem, że klapolotka powinna być usztywniona w celach antyflatterowych. Czy szklane zamknięcie krawędzi lotki na gotowym skrzydle VB jak pokazane w opisie CZAROmira (świetnym zresztą) z 2004r będzie wystarczające? (foto pożyczone z wątku made by CZAROmir: http://alexrc.com/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?p=102170#102170) PS: Wątek "Rozmieszczenie wyposażenia" nieco nam "zboczył", ale mam nadzieję, że zaraz wróci na swój pas ruchu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 Jak dla mnie do mojego sposobu to nie będzie wystarczające. U mnie jak mam wzmocnienie to w nim jest pręt na którym jest dźwigienka. I to przenosi siłę na lotkę. Jakiekolwiek flattery i braki sztywności powodują, że serwo w kadłubie zostaje zmiecione z zębów na trybach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Caban Opublikowano 20 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 Ok Rafale, zapytam tak: czy można odpowiednio usztywnić klapolotkę w gotowym skrzydle VB. Jeżeli tak, to w jaki sposób? A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 Jak w gotowym to chyba tylko w taki sposób jak podał Czarek. Drugi sposób to zamknięcie za pomocą żywicy z mikrobalonem. Ja tak zamykam drugą stronę szczeliny przy lotce (tą od skrzydła). Ale nie wiem jak się to spisze przy lotce (mam pewne obawy że to pęknie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.