Marcin K. Opublikowano 22 Stycznia 2009 Opublikowano 22 Stycznia 2009 Witam! Posiadam 2 akumulatory Li-Pol 1200A i 2200A i chciałbym je oba podłączyć do modelu. Silnik zasilał by aku 1200A a odbiornik(serwa i resztę) 2200A Jak to połączyć?
gregwait Opublikowano 22 Stycznia 2009 Opublikowano 22 Stycznia 2009 Witam W kabelku który prowadzi z regulatora silnika do odbiornika przetnij (odepnij, odlutuj) przewód czerwony. Pakiet zasilający odbiornik oczywiście przez regulator napięcia (np. http://www.nastik.pl/regulator-napiecia-p-384.html )
Marcin K. Opublikowano 22 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2009 Bez tego urządzenia nie da się tego zrobić? Pakiet który ma zasilać odbiornik to 2s li pol 2200
gregwait Opublikowano 22 Stycznia 2009 Opublikowano 22 Stycznia 2009 Jeżeli twój odbiornik jest przystosowany do zasilania 2xLipol to podłączasz bez regulatora. Sprawdź jakie parametry zasilania podaje producent odbiornika. Najczęściej napięcie zasilania odbiorników podawane w instrukcji to 4,8-6V. Ty masz 7,4V
marcin133 Opublikowano 22 Stycznia 2009 Opublikowano 22 Stycznia 2009 Witam! Posiadam 2 akumulatory Li-Pol 1200A i 2200A Marcinie poprawnie oznaczaj pakiety Dlaczego chcesz użyć pakietu 1200mAh do napędu a 2200mAh do elektroniki ? Jeżeli twój odbiornik jest przystosowany do zasilania 2xLipol to podłączasz bez regulatora. Sprawdź jakie parametry zasilania podaje producent odbiornika. Najczęściej napięcie zasilania odbiorników podawane w instrukcji to 4,8-6V. Ty masz 7,4V Bardzo niebezpieczna odpowiedź :? Równie ważne jest maksymalne napięcie dopuszczalne dla serw - co gorsza częściej dochodzi z tego powodu (wyższe napięcie zasilające) do uszodzenia serw a nie odbiornika.
Marcin K. Opublikowano 22 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2009 Ponieważ pakiet 1200A mam 3s a 2200 mam 2s. Mniejszy ale o wiekszym napięciu bedzie zasilał odbiornik(większe obroty, większy ciąg) A pakiet 2s będzie dawał napięcie do odbiornika. Model w jakim ten sprzęt ma być zamontowany to szybowiec przerobiony na moto. Chce długo polatać. na silniku wzlecę na jakieś 200m i poszybuje. A tak to by mi się szybko aku wyładowywał i miałbym jakieś 12-20 min zabawy...
utopia Opublikowano 22 Stycznia 2009 Opublikowano 22 Stycznia 2009 Ponieważ pakiet 1200A mam 3s a 2200 mam 2s. Mniejszy ale o wiekszym napięciu bedzie zasilał odbiornik(większe obroty, większy ciąg) A pakiet 2s będzie dawał napięcie do odbiornika. Model w jakim ten sprzęt ma być zamontowany to szybowiec przerobiony na moto. Chce długo polatać. na silniku wzlecę na jakieś 200m i poszybuje. A tak to by mi się szybko aku wyładowywał i miałbym jakieś 12-20 min zabawy... przeczytaj co napisałeś,,,,,,,, :roll: bo to mocno jakies skomplikowane dwa aku do odbiornika a co na silnik?
marcin133 Opublikowano 22 Stycznia 2009 Opublikowano 22 Stycznia 2009 Marcin raz jeszcze napisze: NAUCZ SIĘ PRAWIDŁOWO OPISYWAĆ PAKIETY! A - Amper – jednostka natężenia prądu elektrycznego, jednostka podstawowa układu SI i MKSA Ah - Amperogodzina (Ah) jest miarą pojemności ogniw galwanicznych w tym i akumulatorów elektrycznych, określa ona zdolność do zasilania przez ten akumulator obwodu elektrycznego prądem o danym natężeniu przez określony czas. Dla małych akumulatorów (jak na przykład w telefonie komórkowym lub w komputerze przenośnym) stosuje się jednostkę pochodną od amperogodziny: miliamperogodzina (1 Ah = 1000 mAh) Jest różnica? Bez przesady 1200mAh to nie 15-20 min latania Jeszcze zapytam: Co to za motoszybowiec? Może łatwiej, taniej będzie wykorzystać pakiet 2s do napędu i zasilania odbiornika?
Marcin K. Opublikowano 22 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2009 No trochę nakręciłem. Na oznaczeniach sie znam bo miałem to ostatnio na kursie(ucze sie w zawodzie elektryka) http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=540&highlight=filou ten szybowiec po kilku latach chcę przerobić na moto. Silnik na wieżycce. nie wiem dlaczego ale regulator nie czyta mi pakietu 2s... tak to by było ok. dlatego chce wrzucić dwa pakiety. jeden na silnik, drugi do odbiornika
utopia Opublikowano 22 Stycznia 2009 Opublikowano 22 Stycznia 2009 a wpadłeś na to ładując dwa pakiety zwiększasz wagę całkowitą? to nie jest takim najlepszym rozwiązaniem zdublowane zasilanie stosuje się w gigantach i wcale nie po to by dłużej latać ale by uniknąć sytuacji awaryjnych
Marcin K. Opublikowano 22 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2009 Wiem... Ale jak to zrobić?? Regulator mam taki: REGULATOR TOWER PRO MAG-8 18A * Wymiary : 42*25*10mm * Waga : 21 g * Prąd operacyjny : Max 22A / Ciągły 10 min 18A * BEC : 5V1.5A 4-5mini servo,3LIPO/3-4mini servo * Napięcie operacyjne : 6-12V * Ilość ogniw: LIPO 3 NIMH/Nicd 5-12 * Funkcja automatycznego odcięcia zasilania dla baterii Li-Pol (6,2V dla 2-cell i 9,1V dla 3-cell) Nie za bardzo wiem o co w tym chodzi. da cie do tego podłączyć 2s 2200mAh?
marcin133 Opublikowano 22 Stycznia 2009 Opublikowano 22 Stycznia 2009 Z tego co napisałeś na temat regulatora to obsługuje 2s (przecież jak byk jest napisane) Szybowiec masz mały - podaj rozmiary i wagę w chwili obecnej. Podaj też dane Twojego silnika - potrzeba dobrać śmigło do nie go i oszacować ciąg. Chcesz silnik na wieżyczce więc trzeba brać ten fakt przy doborze śmigła. Dopiszę jedynie że mam też szybowiec z zamontowaną, demontowalną wieżyczką i daje ona widoczny opór w locie szybowcowym. W moim przypadku nie ma to znaczenia bo mój służy do lotów z aparatem a nie wożeniu się po niebie :] P.S. Silnik robisz sam??
Marcin K. Opublikowano 23 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2009 Silnik mam taki: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=5666 rozpiętość- 140cm długość 97cm waga ok 600g. Latałem nim gdy wazył prawie 770g ale to było z dużym pakietem ni-mh, więc teraz nie powinno być problemów.
bzik4 Opublikowano 23 Stycznia 2009 Opublikowano 23 Stycznia 2009 http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=1838 tam masz opisane jak się programuje ten regulator wystarczy przeprogramować i będzie Ci śmigał na 2s
Marcin K. Opublikowano 23 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2009 Dzięki bzik4, coś spróbuje wymyślić. Jak będe miał jakieś efekty to będę pisał
Marcin K. Opublikowano 23 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2009 Kurcze nie moge sobie dac rady... Nie wiem jak zaprogramować na 2s... porażka.. niby jakieś tam coś bip bip ale nie to....
bzik4 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Opublikowano 24 Stycznia 2009 sprawa jest prosta dajesz drąga od gazu na maxa podłączasz regiel i słuchasz, melodyjka i jeden bip i drąg na środek, jeden bip krótki i dwa długie i drąga dajesz do góry, jeden długi bip i programowanie zakończone - ot i cała filozofia wyłączasz regiel, drag na zero, włączasz regiel i wszystko powinno śmigać
Marcin K. Opublikowano 27 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2009 bzik4, No udało sie!! Jesteś wielki:P A teraz pytanko jeszcze jedno małe aby nie robic nowego tematu. Jakie śmigło dla tego silnika http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=5666 tak żeby mi uciągło szybowiec?
bzik4 Opublikowano 27 Stycznia 2009 Opublikowano 27 Stycznia 2009 masz tam napisane że śmigło 8x4 ale to dla lipola 3S a jak Ty chcesz latać na 2S to pewnie większe np 9x5 ale ręki sobie uciąć nie dam za tą wielkość a i jeszcze powiedz jaki to szybowiec; waga, rozpiętość itd..
Marcin K. Opublikowano 27 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2009 rozpiętość- 140cm długość 97cm waga ok 600g. Latałem nim gdy wazył prawie 770g ale to było z dużym pakietem ni-mh, więc teraz nie powinno być problemów. Teraz waży niecałe 730g
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.