Skocz do zawartości

Szybowcowe Mistrzostwa Swiata- Francja 2021 - Diana 2 x3


Andrzej Klos
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kiedy wchodzila do produkcji Diana, ladnych pare lat temu, na stronie jednego z "czolowych" producentow szybowcow z Niemiec pojawil sie mniej wiecej taki oto diagram:

 

1080622565_ASW2.png.e1057034d33beb54df599b210dcd1827.png

519998729_ASW3.png.5d076fb353f176367b6b90e52bdde15a.png

 

 

 

 

Chodzilo mu o wytrzymalosc skrzydla.  Nie moglem w to uwierzyc, ze inzynieryjna firma zamiescila cos takie na swojej stronie!

No coz, Diany, lataja, lataje dobrze i wygrywaja z wszystkimi innymi szybowcami.  Konstrukcja bezdzwigarowa zapobiega odksztalcaniu sie powierzchni skrzydla pod wplywem czasu, wilgoci i obciazen.  Nawet nieznaczne zafalowania powoduja obnizeniu osiagow.

 

Ten sam producent "uwazal", ze eliptyczne skrzydlo to kompletna przesada, bedzie niemozliwe do naprawy etc etc.  No a teraz ich najnowsze dzielo, eliptyczne skrzydlo!  

 

https://www.alexander-schleicher.de/en/flugzeuge/as-33/ 

 

Nie wiem jak nazwac zachowanie Niemieckiego producenta: odtraszanie klientow, brak wiedzy, zawisc.  Niewazne, wazne, ze Diana wygrywa!

Edytowane przez Andrzej Klos
Gramatyka/ortografia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Andrzej Klos napisał:

Nie wiem jak nazwac zachowanie Niemieckiego producenta

 

nazywa się to "niemiecka solidność". ;)

 

Pamiętacie jak GM do spółki z Fordem zniszczyli gościa od Tucker'a? A po kilkunastu latach sami zaczęli stosować jego rozwiązania. Najpierw trzeba było wypchnąć starą technologię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.