TBaki Opublikowano 1 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2021 Dodam swoje. Przy tak skośnym skrzydle wraz ze wzrostem prędkości wzrasta stateczność poprzeczna dlatego przy wzroście prędkość model staje sie coraz bardzie tempy na sterowaniu. Dlatego jak rozpedziłeś model to wszystkich sterów było za mało. W wspólczesnych konstrukcjach samolotów przy skośnym skrzydle żeby skasować ten efekt nadmiernej stateczności w górnopłatach daje się ujemny wznios. Ty masz dwupłat i trzeba by poekseprymentować z tym kątem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu RC Opublikowano 5 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2021 Ujemny wznios? Czyli spróbować lotu na plecach? Rozciąć skrzydła i zmienić wznios, nie tak trudno ? Robi się ciekawie ? ps niestety padło mi radio, więc testy wstrzymane... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TBaki Opublikowano 6 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2021 19 godzin temu, Grzechu113 napisał: Ujemny wznios? Czyli spróbować lotu na plecach? Rozciąć skrzydła i zmienić wznios, nie tak trudno ? Robi się ciekawie ? ps niestety padło mi radio, więc testy wstrzymane... Popatrz na przykład na samoloty Alpha Jet, A7 Corsair II, Harier czy nasza Iryda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek_aviatik Opublikowano 6 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2021 (edytowane) W dniu 6.12.2021 o 11:58, TBaki napisał: Popatrz na przykład na samoloty Alpha Jet, A7 Corsair II, Harier czy nasza Iryda To jest latające skrzydło i w dodatku dwupłat i skrzydło zamknięte (box wing) - który z tych samolotów ma taki układ aerodynamiczny? EDIT1 Próbować można, ale Grzesiek pisał o "nadmiernej stateczności" kierunkowej nie poprzecznej. Ja zlikwidowałbym stateczniki pionowe - zamienił na stójki międzyskrzydłowe, albo znacznie zmniejszył ich powierzchnię EDIT2 Tak jak przypuszczałem taki układ nie ma problemów z tzw niestatecznością spiralną - linia czerwona, z reguły jest tak jak pokazuje to przerywana linia czarna. Tutaj każda próba wytrącenia z równowagi - tu wyłączenie jednego z silników jest tłumione, im większa prędkość tym szybciej. Holendrowanie też OK - krzywa niebieska. Układ potrzebuje zwichrzenia, aby SC był tam gdzie być powinien z wyliczeń - to widać na oryginalnych rysunkach. Powtarzam - Ja zlikwidowałbym stateczniki pionowe - zamienił na stójki międzyskrzydłowe, albo znacznie zmniejszył ich powierzchnię Obliczenia zdawałyby się to potwierdzać - bez stateczników pionowych, niestateczność spiralna jest "neutralna" (zaznaczone strzałką) Edytowane 7 Grudnia 2021 przez jarek_aviatik uzupełnienie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu RC Opublikowano 11 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2021 Dzieki! wywale stateczniki ?Jak zadziala bede dpdawal po kawałku widze ze nie napisalem, ale zwichrzenie ma -3st. Wzialem gotowca ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi