Skocz do zawartości

Tego jeszcze nie grali :) DUNNE D5


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dodam swoje. Przy tak skośnym skrzydle wraz ze wzrostem prędkości wzrasta stateczność poprzeczna dlatego przy wzroście prędkość model staje sie coraz bardzie tempy na sterowaniu.

Dlatego jak rozpedziłeś model to wszystkich sterów było za mało.

W wspólczesnych konstrukcjach samolotów przy skośnym skrzydle żeby skasować ten efekt nadmiernej stateczności  w górnopłatach daje się ujemny wznios. 

Ty masz dwupłat i trzeba by poekseprymentować z tym kątem.

Opublikowano

Ujemny wznios? Czyli spróbować lotu na plecach? Rozciąć skrzydła i zmienić wznios, nie tak trudno ?

Robi się ciekawie ?

ps niestety padło mi radio, więc testy wstrzymane...

Opublikowano
19 godzin temu, Grzechu113 napisał:

Ujemny wznios? Czyli spróbować lotu na plecach? Rozciąć skrzydła i zmienić wznios, nie tak trudno ?

Robi się ciekawie ?

ps niestety padło mi radio, więc testy wstrzymane...

 

Popatrz na przykład na samoloty Alpha Jet, A7 Corsair II, Harier czy nasza Iryda

Opublikowano (edytowane)
  •  
W dniu 6.12.2021 o 11:58, TBaki napisał:

 

Popatrz na przykład na samoloty Alpha Jet, A7 Corsair II, Harier czy nasza Iryda

To jest latające skrzydło i w dodatku dwupłat i skrzydło zamknięte (box wing) - który z tych samolotów ma taki układ aerodynamiczny?

EDIT1

Próbować można, ale Grzesiek pisał o "nadmiernej stateczności" kierunkowej nie poprzecznej.

Ja zlikwidowałbym stateczniki pionowe - zamienił na stójki międzyskrzydłowe, albo znacznie zmniejszył ich powierzchnię

 

EDIT2

Tak jak przypuszczałem taki układ nie ma problemów z tzw niestatecznością spiralną - linia czerwona, z reguły jest tak jak pokazuje to przerywana linia czarna.

Tutaj każda próba wytrącenia z równowagi - tu wyłączenie jednego z silników jest tłumione, im większa prędkość tym szybciej.

Holendrowanie też OK - krzywa niebieska.

Układ potrzebuje zwichrzenia, aby SC był tam gdzie być powinien z wyliczeń - to widać na oryginalnych rysunkach. 

Powtarzam - Ja zlikwidowałbym stateczniki pionowe - zamienił na stójki międzyskrzydłowe, albo znacznie zmniejszył ich powierzchnię

 

767446450_Zrzutekranu2021-12-7o09_05_48.thumb.png.ed72318afe03685a3209b5608999341b.png

 

1065103720_Zrzutekranu2021-12-7o09_06_49.thumb.png.2149583804f6a5ec89c7d1ac08200d49.png

 

 

Obliczenia zdawałyby się to potwierdzać - bez stateczników pionowych, niestateczność spiralna jest "neutralna" (zaznaczone strzałką)

 

563468895_Zrzutekranu2021-12-7o12_59_47.png.3958aac56d7cb25ff15ec3cdbf6aa383.png

 

784668988_Zrzutekranu2021-12-7o13_01_05.thumb.png.3d597e42235680bda0ab6a8baadb7e59.png

Edytowane przez jarek_aviatik
uzupełnienie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.