Grzesiek Opublikowano 15 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2023 Ja mialem w ślizgu 27ccm kolano.z amelinium pierwotnie po przejscju z metanolu 7,5ccm,i się otworzylo,więc twierdzę z doswiadczenia ze amelinium sie nie nadaja.Za malo odprowadza cieplo.Stal ciękoscienna jest lepsza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.jaro Opublikowano 16 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2023 W dniu 13.01.2023 o 21:18, Stanisław z Gdańska napisał: Z równaniem Bernoulliego coś Ci dzwoni, ale nie wiesz w którym kościele. Z termodynamiki jesteś kompletnym ignorantem, a przykładowe grubości blach tłumika wydłubałeś ze swojego nosa. Kolanko wydechowe z cienkiej nierdzewki , szczególnie z przegubem harmonijkowym, nadal owijaj teflonem aby nie przepaliło się. W razie wątpliwości, zadzwoń do "uczelni ojca R#dzyka" w Toruniu. Powalajaca rzeczowosc argumentacji! Tja, kiedy dajacych sie zweryfikowac argumentow brak, zaraz pojawiaja sie obelgi. Tutaj znajdziesz wiele przykladow znakomicie funkcjonujacych ukladow wydechowych (a wiec zarowno tlumikow, jak kolektorow/kolanek) ze stali nierdzewnej: https://www.zimmermannschalldaempfer.de/ Jest to znana i uznawana firma. Sam uzywam od wielu lat i bardzo sobie chwale. Nic sie nie przepala, nic nie trzeba owijac. Jedyny obcy material to zlaczka z PTFE. Jakbys nie wiedzial jakie zadanie spelnia taka zlaczka, zapytaj (ale w grzeczny sposob, jesli mozna), chetnie wyjasnie. Wydechy, a szczegolnie tlumiki z nierdzewki maja spora zalete - sa latwe w czyszczeniu. Natomiast uzywane do budowy tych ukladow grubosci blach wahaja sie w granicach od 0.2 do 0.5mm: https://www.zimmermannschalldaempfer.de/blech---spaltband---sheet-metal.html I wszystko na temat "wyciagania z nosa". W dniu 15.01.2023 o 14:17, enter1978 napisał: Gorzej z kolanami wydechowymi tu aluminium się nie sprawdza , i jest to strata czasu i pieniędzy , OK sa lepsze i gorsze produkty zależy jakiego stopu producent używa , ale wszystkie kolana aluminiowe łączy jedno , i tak wylądują w skupie złomu tam gdzie ich miejsce. Racja! W tym miejscu, a wiec w okolicach zlacza kolanka z glowica silnika temperatura spalin jest najwyzsza w odniesieniu do reszty ukladu wydechowego. Ale kolega Stanislaw wczesniej pisal wyraznie o "schlodzeniu spalin", a to oznacza nic innego, jak zdolnosc przekazania jak najwiekszej ilosci ciepla (nie mylic z temperatura) do otoczenia, a to odbywa sie najefektywniej w samym tlumiku ze wzgledu na jego znacznie wieksza powierzchnie zewnetrzna w porownaniu z kolankiem/kolektorem. To sa dwie rozne rzeczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi