Tomek 77 Opublikowano 26 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2021 Witajcie Na nowy sezon mam zamiar ulotnić używanego Dragona (termisto C), który wpadł w moje ręce. Jest to szybowiec, ale ze względu na zbocze, gdzie najczęściej latam, mszę zamontować jakiś motorek. Ma to być wersja w miarę budżetowa. To będzie mój drugi laminat po Virusie 2,5 e. Niewiele znalazłem na temat tego modelu poza stroną producenta, oto trochę info z jego strony. DRAGON to model w pełni wykonany z TWS. Skrzydła wykonane są techniką skorupową. Kadłub jest usztywniony kevlarem i włóknami węglowymi w miejscach narażonych na naprężenia. Główne obszary zastosowania modelu to latanie na zboczu oraz wejście do latania w kategoriach F3B i F3J. Teraz dostępny również w wersji elektrycznej. (tłumacz google) Technical condition DRAGON Manufacturer V. J. V. VALENTA MODEL Wing span 2892 mm Lenght 1464 mm Aerofoil HQ 2,5/9 Elevator profil NACA 007/006 Wing area 58,022 dm2 Elevator area 6,298 dm2 Flying weight 2400 g Wing Loading 41,22 g/dm2 Motor MEGA S 7 Motor Ultra 1600 -8/18 V Batery 14 pcs Sanyo 1700 SCR Current 35 - 40 A Propeller 13x8 Falco (13,5x7 Robbe) Nr. off controll. functions 4 Model w ciekawym ? różowo brokatowym malowaniu ( gdzieś czytałem że różowy lepiej lata ?) Z poważniejszych uszkodzeń to; Natarcie centropłata widać na zdjęciu naprawione i nie ma co się raczej czepiać. ( ledwo widać) Statecznik prawa stron, ale tylko od spodu (na razie tak zostawię) Kadłub wygląda trochę gorzej, chyba była pęknięta górna część, gdzie wchodzi skrzydło i cały kadłub został w tym miejscu owinięty, chyba węglem i zamalowany na biało. nie widać żeby kadłub był złamany w tym miejscu, a skrzydła są montowane na dwóch śrubach. (chyba do oblotu też nie będę tego ruszał, potem zobaczę) Model miał zamontowane serwo do wyczepu z holu. Z dziobu wyjąłem kawał ołowiu 172g Poważyłem wszystko (z serwami): uszy L = 373 g - P 366 g centropłat 822 g statecznik 136 g kadłub 857 g ołów 172 g całość 2554 g ( bez odbiornika, akumulatora, i regulatora) Producent podaje wagę gotowego do lotu 2400 g (nie wiem czy to waga szybowca czy motoszybowca) Model ma już "trochę" ? wylatane godzin ale chyba nie jest źle. Jak włożę akumulator 4S 2200 mAh ( waga około 250 g) to jest mniej więcej wyważony, a za ołów 172g powinienem dobrać jakiś silnik w tej wadze + kołpak i łopatki. Czyli do lotu powinienem się zmieścić w 2900 g ? co o tym sądzicie. W związku z powyższym, mam kilka pytań do bardziej doświadczonych kolegów: Czy ktoś latał takim modelem i może coś napisać o jego plusach / minusach - mile widziane porównanie do Virusa ( czego mogę się po nim spodziewać) Czy ktoś miał styczność dokładnie z tym modelem i może coś napisać o jego historii. Może jakieś propozycje silnika do tego modelu, poza tymi producenta - nie zależy mi na pionowym wznoszeniu ( bardziej budżetowe rozwiązanie, nawet coś używanego, byle dało radę - regulator jakiś będę miał) Uwagi co do uszkodzeń i przejmowania się nimi (drażnią oczy, ale żeby na razie, chociaż do oblotu było bezpiecznie - kosmetyka później) Pozdrawiam Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek 77 Opublikowano 13 Lutego 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2022 Witam Żeby temat nie został "pusty" opiszę moją drogę do oblotu tego modelu ( może komuś się przyda ) Miało być budżetowo więc: 1. Silnik - okazało się że mam taki, który wcisnę do kadłuba i powinien dać radę - Emax GT2826/04 Napięcie zasilania: 3-4 cele LiPo (11,1V-14,8V) Obroty silnika: 1090 kV Ciąg maksymalny: 2500 g Maksymalny pobór prądu: 47A Moc maksymalna: 752 W Zalecane śmigła: 11 x 5,5 / 10 x 5 Zalecana masa modelu: 800-2400 g Średnica silnika: 35 mm Długość silnika bez wału: 49,5 mm Średnica wału: 5 mm Waga silnika: 175 g 2. Regulator - narazie wyjęty z innego modelu Redox 65A 3. Kołpak ALU. 45/5/M3 TURBO SPECJAL 4. Łopatki do pomiaru które mam na stanie Aero naut 13x6.5 i 10x5 "Pomiary" na mojej "wiatrowni" 3S- 10X5 - 10.28 V = 13.23A - 0.9 kg ciąg 4S- 10X5 - 14.00 V = 33.83A - 1.9 kg ciąg 4S- 13x6.5 - 13.04 V = 67,8A - 3,2 kg ciąg (model około 2,9 kg) Przewidywany pakiet to 4S 2200-2300 mAh więc silnik da radę ale pasowało by trochę większe śmigło niż 10x5 ale mniejsze niż 13x6.5 bo 67,8 A Próby trzy serie po około 10 s nic się nie grzało (ale było koło zera stopni na zewnątrz) Model po amputacji - przygotowany do wklejenia wręgi ze sklejki. ( z lekkim skłonem i wykłonem ) Pozdrawiam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elvis Opublikowano 14 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2022 Na takim silniku, z łopatami 13x6.5 i aku 3s 2200 latałem kiedyś motoszybowcem 2.6 m i wadze 2.8 kg jak dobrze pamiętam. Szału nie było ale dawał spokojnie radę. Przy 4s może mieć trochę ciepło tylko weź pod uwagę że pomiary masz statyczne a w locie będzie nieco lżej. Jak chcesz to poszukam u siebie czy mam jakieś pośrednie łopaty - będzie pretekst do spotkania ?? Ogólnie to emaxy to bardzo budżetowe silniki i słabo znoszą grzanie, no i lubią magnesy się odklejać. Ale dają radę no i są ... tanie ? Edyta: mogłeś jeszcze pomierzyć 13x6.5 na 3s ? Sprawdziłem, mam 11 x4, x5, i x7 jakby co. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek 77 Opublikowano 14 Lutego 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2022 13 godzin temu, Elvis napisał: Na takim silniku, z łopatami 13x6.5 i aku 3s 2200 latałem kiedyś motoszybowcem 2.6 m i wadze 2.8 kg jak dobrze pamiętam. Szału nie było ale dawał spokojnie radę. Przy 4s może mieć trochę ciepło tylko weź pod uwagę że pomiary masz statyczne a w locie będzie nieco lżej. Jak chcesz to poszukam u siebie czy mam jakieś pośrednie łopaty - będzie pretekst do spotkania ?? Ogólnie to emaxy to bardzo budżetowe silniki i słabo znoszą grzanie, no i lubią magnesy się odklejać. Ale dają radę no i są ... tanie ? Edyta: mogłeś jeszcze pomierzyć 13x6.5 na 3s ? Sprawdziłem, mam 11 x4, x5, i x7 jakby co. To mnie pocieszyłeś?. Nie pomierzyłem 13x6.5 na 3s bo naładowałem tylko jeden aku, a zakładałem że założę 4s - poprawię się jeszcze w tej kwestii Silnik prawie nowy więc może od razu się nie rozsypie zresztą używałem kilku emaxów i do tej pory żaden nie zawiódł. Fajnie że masz inne łopatki to w razie czego będzie jakiś manewr - DZIĘKI Ja też szukam pretekstu do latania i pewne za niedługo dojdzie to do skutku. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek 77 Opublikowano 6 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2022 Witam Co prawda małe - ale zawsze to jakieś postępy. Wklejona wręga i dodatkowa taśma, żeby nie było luzów. I wycięcie otworu kabinki, na tyle dużego, żeby wchodził akumulator. . Gotowy otwór i nawet przykręcony silnik. Pozdrawiam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek 77 Opublikowano 4 Maja 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2022 Witam Model oblatany w zeszłą sobotę. Dwa rzuty z ręki bez silnika ( lekki wiatr) - trymer lekko w górę. Po pierwszym locie z silnikiem + 5g na ogon - potem jeszcze 5g i na razie jest OK.( aku jest 3S a zakładałem 4 S ) Teraz założone są łopatki 11x7 i "bierze" 56 A, bo na większych było ponad 60 A w pierwszym starcie.( regulator 60 A ) Dzięki uprzejmości kolegi Krzyśka ( Pozdrawiam) mam nagranie z oblotu, jak poskładam filmik to umieszczę. Wrażenia jak na pierwszy raz - poza korektą wysokości wynikającą z wyważenia - model idzie jak po " sznurku" Mimo średnich warunków, " ładnie widać noszenia" - jestem mile zaskoczony łatwością oblotu i oczywiście zadowolony. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elvis Opublikowano 5 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2022 Gratuluję udanej przeróbki - brawo. Model lata bardzo dobrze, ma spory zakres prędkości i niechętnie chce lądować. Fajny i do szaleństw jak i wożenia się po niebie, no i model ma jeszcze komorę balastową w kadłubie więc pewno kiedyś sprawdzimy go na górce ? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi