Jump to content

Dragon z Valenta model - przerobienie na elektro


Tomek 77
 Share

Recommended Posts

Witajcie

 

Na nowy sezon mam zamiar ulotnić używanego Dragona (termisto C), który wpadł w moje ręce.

Jest to szybowiec, ale ze względu na zbocze, gdzie najczęściej latam, mszę zamontować jakiś motorek.

Ma to być wersja w miarę budżetowa. To będzie mój drugi laminat po Virusie 2,5 e.

 

Niewiele znalazłem na temat tego modelu poza stroną producenta, oto trochę info z jego strony.

 

dragon.jpg.b7a64d05b23397c9f9d392c8b91caad3.jpg

 

DRAGON to model w pełni wykonany z TWS. Skrzydła wykonane są techniką skorupową. Kadłub jest usztywniony kevlarem i włóknami węglowymi w miejscach narażonych na naprężenia. Główne obszary zastosowania modelu to latanie na zboczu oraz wejście do latania w kategoriach F3B i F3J. Teraz dostępny również w wersji elektrycznej. (tłumacz google)

 

 

 Technical condition

 DRAGON

 Manufacturer

 V. J. V. VALENTA MODEL

 Wing span

 2892 mm

 Lenght 

 1464 mm

 Aerofoil

 HQ 2,5/9

 Elevator profil

 NACA 007/006

 Wing area

 58,022 dm2

 Elevator area

 6,298 dm2

 Flying weight

 2400 g

 Wing Loading

 41,22 g/dm2

 Motor 

 MEGA S 7 

 Motor 

 Ultra 1600 -8/18 V 

 Batery 14 pcs

 Sanyo 1700 SCR

 Current

 35 - 40 A

 Propeller

 13x8 Falco (13,5x7 Robbe)

 Nr. off controll. functions

 4


Model w ciekawym 😃 różowo brokatowym malowaniu ( gdzieś czytałem że różowy lepiej lata 😁)

 

20211215_225357.jpg.4bb5df0915927ac1b13e1f3b75c6b752.jpg20211215_225901.jpg.295714bf24127345fdf58096946a37a9.jpg

 

20211215_230238.jpg.f92b8bc00d938a65f758a25b705e78a0.jpg20211215_230127.jpg.c20c8224f01ea197bf8e1b2fd35ad5fb.jpg

 

Z poważniejszych uszkodzeń to;

 

Natarcie centropłata widać na zdjęciu naprawione i nie ma co się raczej czepiać. ( ledwo widać)

 

20211215_225417.jpg.53aca2978c3cfcd5f2ed4488b5b6ca01.jpg20211215_225700.jpg.8d7e9b97c2d5fe6ed6b8087462178374.jpg

 

 

Statecznik prawa stron, ale tylko od spodu (na razie tak zostawię)

 

 

20211215_225933.jpg.41d05d96b681b5e8cea344bd9e685915.jpg 

 

Kadłub wygląda trochę gorzej, chyba była pęknięta górna część, gdzie wchodzi skrzydło i cały kadłub został w tym miejscu owinięty, chyba węglem i zamalowany na biało.

nie widać żeby kadłub był złamany w tym miejscu, a skrzydła są montowane na dwóch śrubach. (chyba do oblotu też nie będę tego ruszał, potem zobaczę)

 

20211215_230600.jpg.db944844042a9060e8c77aec0d421940.jpg20211215_230511.jpg.734507a626cc07ece87ec57f87f332a0.jpg20211215_225818.jpg.dbbad1764e7b8e5cd8586b8d4f72cb33.jpg

 

20211215_230518.jpg.7b87465716c929111899f4f6be5aeb84.jpg20211215_230530.jpg.725a44e3161d93901e2109164c6a5651.jpg

 

Model miał zamontowane serwo do wyczepu z holu.

 

 

20211215_230648.jpg.d7134d15398f2da53b320781a4c56fc9.jpg20211215_230454.jpg.cd5e27e152a9c9142f5c70a9b8d42e2c.jpg

 

20211215_230611.jpg.77a9dedca87b03f4e74dd4b7034d7910.jpg20211215_230624.jpg.05392d33c65f9527edb463b7363f6b5a.jpg

 

 

 Z dziobu wyjąłem kawał ołowiu 172g 

 

20211215_230502.jpg.59ee7ee65a85d3f8cbeeced7b48a6233.jpg20211215_230409.jpg.0c49e631d3493c7a8d22aa99e2802445.jpg

 

Poważyłem wszystko (z serwami):

  • uszy L = 373 g - P 366 g
  • centropłat 822 g
  • statecznik 136 g
  • kadłub 857 g
  • ołów 172 g
  • całość 2554 g ( bez odbiornika, akumulatora, i regulatora)

 

Producent podaje wagę  gotowego do lotu 2400 g (nie wiem czy to waga szybowca czy motoszybowca)

Model ma już "trochę" 😄 wylatane godzin ale chyba nie jest źle.

 

Jak włożę akumulator 4S 2200 mAh ( waga około 250 g) to jest mniej więcej wyważony, a za ołów 172g powinienem dobrać jakiś silnik w tej wadze + kołpak i łopatki.

Czyli do lotu powinienem się zmieścić w 2900 g ? co o tym sądzicie.

 

W związku z powyższym, mam kilka pytań do bardziej doświadczonych kolegów:

 

  1. Czy ktoś latał takim modelem i może coś napisać o jego plusach / minusach - mile widziane porównanie  do Virusa ( czego mogę się po nim spodziewać)
  2. Czy ktoś miał styczność dokładnie z tym modelem i może coś napisać o jego historii.
  3. Może jakieś propozycje silnika do tego modelu, poza tymi producenta - nie zależy mi na pionowym wznoszeniu                                                                                                                                                                      ( bardziej budżetowe rozwiązanie, nawet coś używanego, byle dało radę - regulator jakiś będę miał)
  4. Uwagi co do uszkodzeń i przejmowania się nimi (drażnią oczy, ale żeby na razie, chociaż do oblotu było bezpiecznie - kosmetyka później) 

 

 Pozdrawiam

 Tomek

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.