Skocz do zawartości

Dragon z Valenta model - przerobienie na elektro


Tomek 77

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

 

Na nowy sezon mam zamiar ulotnić używanego Dragona (termisto C), który wpadł w moje ręce.

Jest to szybowiec, ale ze względu na zbocze, gdzie najczęściej latam, mszę zamontować jakiś motorek.

Ma to być wersja w miarę budżetowa. To będzie mój drugi laminat po Virusie 2,5 e.

 

Niewiele znalazłem na temat tego modelu poza stroną producenta, oto trochę info z jego strony.

 

dragon.jpg.b7a64d05b23397c9f9d392c8b91caad3.jpg

 

DRAGON to model w pełni wykonany z TWS. Skrzydła wykonane są techniką skorupową. Kadłub jest usztywniony kevlarem i włóknami węglowymi w miejscach narażonych na naprężenia. Główne obszary zastosowania modelu to latanie na zboczu oraz wejście do latania w kategoriach F3B i F3J. Teraz dostępny również w wersji elektrycznej. (tłumacz google)

 

 

 Technical condition

 DRAGON

 Manufacturer

 V. J. V. VALENTA MODEL

 Wing span

 2892 mm

 Lenght 

 1464 mm

 Aerofoil

 HQ 2,5/9

 Elevator profil

 NACA 007/006

 Wing area

 58,022 dm2

 Elevator area

 6,298 dm2

 Flying weight

 2400 g

 Wing Loading

 41,22 g/dm2

 Motor 

 MEGA S 7 

 Motor 

 Ultra 1600 -8/18 V 

 Batery 14 pcs

 Sanyo 1700 SCR

 Current

 35 - 40 A

 Propeller

 13x8 Falco (13,5x7 Robbe)

 Nr. off controll. functions

 4


Model w ciekawym ? różowo brokatowym malowaniu ( gdzieś czytałem że różowy lepiej lata ?)

 

20211215_225357.jpg.4bb5df0915927ac1b13e1f3b75c6b752.jpg20211215_225901.jpg.295714bf24127345fdf58096946a37a9.jpg

 

20211215_230238.jpg.f92b8bc00d938a65f758a25b705e78a0.jpg20211215_230127.jpg.c20c8224f01ea197bf8e1b2fd35ad5fb.jpg

 

Z poważniejszych uszkodzeń to;

 

Natarcie centropłata widać na zdjęciu naprawione i nie ma co się raczej czepiać. ( ledwo widać)

 

20211215_225417.jpg.53aca2978c3cfcd5f2ed4488b5b6ca01.jpg20211215_225700.jpg.8d7e9b97c2d5fe6ed6b8087462178374.jpg

 

 

Statecznik prawa stron, ale tylko od spodu (na razie tak zostawię)

 

 

20211215_225933.jpg.41d05d96b681b5e8cea344bd9e685915.jpg 

 

Kadłub wygląda trochę gorzej, chyba była pęknięta górna część, gdzie wchodzi skrzydło i cały kadłub został w tym miejscu owinięty, chyba węglem i zamalowany na biało.

nie widać żeby kadłub był złamany w tym miejscu, a skrzydła są montowane na dwóch śrubach. (chyba do oblotu też nie będę tego ruszał, potem zobaczę)

 

20211215_230600.jpg.db944844042a9060e8c77aec0d421940.jpg20211215_230511.jpg.734507a626cc07ece87ec57f87f332a0.jpg20211215_225818.jpg.dbbad1764e7b8e5cd8586b8d4f72cb33.jpg

 

20211215_230518.jpg.7b87465716c929111899f4f6be5aeb84.jpg20211215_230530.jpg.725a44e3161d93901e2109164c6a5651.jpg

 

Model miał zamontowane serwo do wyczepu z holu.

 

 

20211215_230648.jpg.d7134d15398f2da53b320781a4c56fc9.jpg20211215_230454.jpg.cd5e27e152a9c9142f5c70a9b8d42e2c.jpg

 

20211215_230611.jpg.77a9dedca87b03f4e74dd4b7034d7910.jpg20211215_230624.jpg.05392d33c65f9527edb463b7363f6b5a.jpg

 

 

 Z dziobu wyjąłem kawał ołowiu 172g 

 

20211215_230502.jpg.59ee7ee65a85d3f8cbeeced7b48a6233.jpg20211215_230409.jpg.0c49e631d3493c7a8d22aa99e2802445.jpg

 

Poważyłem wszystko (z serwami):

  • uszy L = 373 g - P 366 g
  • centropłat 822 g
  • statecznik 136 g
  • kadłub 857 g
  • ołów 172 g
  • całość 2554 g ( bez odbiornika, akumulatora, i regulatora)

 

Producent podaje wagę  gotowego do lotu 2400 g (nie wiem czy to waga szybowca czy motoszybowca)

Model ma już "trochę" ? wylatane godzin ale chyba nie jest źle.

 

Jak włożę akumulator 4S 2200 mAh ( waga około 250 g) to jest mniej więcej wyważony, a za ołów 172g powinienem dobrać jakiś silnik w tej wadze + kołpak i łopatki.

Czyli do lotu powinienem się zmieścić w 2900 g ? co o tym sądzicie.

 

W związku z powyższym, mam kilka pytań do bardziej doświadczonych kolegów:

 

  1. Czy ktoś latał takim modelem i może coś napisać o jego plusach / minusach - mile widziane porównanie  do Virusa ( czego mogę się po nim spodziewać)
  2. Czy ktoś miał styczność dokładnie z tym modelem i może coś napisać o jego historii.
  3. Może jakieś propozycje silnika do tego modelu, poza tymi producenta - nie zależy mi na pionowym wznoszeniu                                                                                                                                                                      ( bardziej budżetowe rozwiązanie, nawet coś używanego, byle dało radę - regulator jakiś będę miał)
  4. Uwagi co do uszkodzeń i przejmowania się nimi (drażnią oczy, ale żeby na razie, chociaż do oblotu było bezpiecznie - kosmetyka później) 

 

 Pozdrawiam

 Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

 

Żeby temat nie został "pusty" opiszę moją drogę do oblotu tego modelu ( może komuś się przyda :))

 

Miało być budżetowo więc:

 

1. Silnik - okazało się że mam taki, który wcisnę do kadłuba i powinien dać radę - Emax GT2826/04

  •     Napięcie zasilania: 3-4 cele LiPo (11,1V-14,8V)
  •     Obroty silnika: 1090 kV
  •     Ciąg maksymalny: 2500 g
  •     Maksymalny pobór prądu: 47A
  •     Moc maksymalna: 752 W
  •     Zalecane śmigła: 11 x 5,5 / 10 x 5
  •     Zalecana masa modelu: 800-2400 g
  •     Średnica silnika: 35 mm
  •     Długość silnika bez wału: 49,5 mm
  •     Średnica wału: 5 mm
  •     Waga silnika: 175 g

2. Regulator - narazie wyjęty z innego modelu Redox 65A

3. Kołpak ALU. 45/5/M3 TURBO SPECJAL

4. Łopatki do pomiaru które mam na stanie Aero naut  13x6.5 i 10x5

 

20220208_144932-min.jpg.25b96524b1360fd43003cdf067f5ecba.jpg

 

"Pomiary" na mojej  "wiatrowni"

 

 

20220208_143722-min.jpg.04a9a3771d7e6b2ee21f08801d8d5ac8.jpg

 

3S- 10X5    - 10.28 V = 13.23A - 0.9 kg ciąg 

4S- 10X5    - 14.00 V = 33.83A - 1.9 kg ciąg

4S- 13x6.5 - 13.04 V = 67,8A   - 3,2 kg ciąg

 

(model około 2,9 kg)

Przewidywany pakiet to 4S 2200-2300 mAh więc silnik da radę ale pasowało by trochę większe śmigło niż 10x5 ale mniejsze niż 13x6.5 bo 67,8 A 

Próby trzy serie po około 10 s nic się nie grzało (ale było koło zera stopni na zewnątrz)

 

20220208_114554-min.jpg.c3a55f88b22d9cd2d48e6c00bdfd4e6d.jpg

 

20220208_114341-min.jpg.dbbc2a3517e0b1f6eee190dcd9ca4f21.jpg

 

20220208_114742-min.thumb.jpg.4a07b4417f1461cb435ba18eb69f95a1.jpg

 

Model po amputacji - przygotowany do wklejenia wręgi ze sklejki. ( z lekkim skłonem i wykłonem ;) )

 

20220115_191018-min.jpg.0584596b06654ce8fbeb3f6a08ba6dd8.jpg

 

 

Pozdrawiam

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na takim silniku, z łopatami 13x6.5 i aku 3s 2200 latałem kiedyś motoszybowcem 2.6 m i wadze 2.8 kg jak dobrze pamiętam. Szału nie było ale dawał spokojnie radę. Przy 4s może mieć trochę ciepło tylko weź pod uwagę że pomiary masz statyczne a w locie będzie nieco lżej. Jak chcesz to poszukam u siebie czy mam jakieś pośrednie łopaty - będzie pretekst do spotkania ??

Ogólnie to emaxy to bardzo budżetowe silniki i słabo znoszą grzanie, no i lubią magnesy się odklejać. Ale dają radę no i są ... tanie ?

 Edyta: mogłeś jeszcze pomierzyć 13x6.5 na 3s ?

Sprawdziłem, mam 11 x4, x5, i x7 jakby co.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Elvis napisał:

Na takim silniku, z łopatami 13x6.5 i aku 3s 2200 latałem kiedyś motoszybowcem 2.6 m i wadze 2.8 kg jak dobrze pamiętam. Szału nie było ale dawał spokojnie radę. Przy 4s może mieć trochę ciepło tylko weź pod uwagę że pomiary masz statyczne a w locie będzie nieco lżej. Jak chcesz to poszukam u siebie czy mam jakieś pośrednie łopaty - będzie pretekst do spotkania ??

Ogólnie to emaxy to bardzo budżetowe silniki i słabo znoszą grzanie, no i lubią magnesy się odklejać. Ale dają radę no i są ... tanie ?

 Edyta: mogłeś jeszcze pomierzyć 13x6.5 na 3s ?

Sprawdziłem, mam 11 x4, x5, i x7 jakby co.

 

To mnie pocieszyłeś?. Nie pomierzyłem 13x6.5 na 3s bo naładowałem tylko jeden aku, a zakładałem że założę 4s - poprawię się jeszcze w tej kwestii:)

Silnik prawie nowy więc może od razu się nie rozsypie;) zresztą używałem kilku emaxów i do tej pory żaden nie zawiódł.

Fajnie że masz inne łopatki to w razie czego będzie jakiś manewr - DZIĘKI

Ja też szukam pretekstu do latania :rolleyes: i pewne za niedługo dojdzie to do skutku.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Co prawda małe - ale zawsze to jakieś postępy.

 

Wklejona wręga i dodatkowa taśma, żeby nie było luzów.

 

20220210_143642.jpg.9bfe07a1d98898c7cf80a5045f9ea793.jpg 

 

I wycięcie otworu kabinki, na tyle dużego, żeby wchodził akumulator.

 

20220210_152557-min.jpg.997a3c39b3ab226bcb1f21eccbbeaef1.jpg

.

20220210_160134(0)-min.jpg.2ebad89ad25b303739cdf52dcf56631f.jpg

 

Gotowy otwór i nawet przykręcony silnik.

 

20220210_161412.jpg.be6250e823265e22b0b60ff90d8d1193.jpg

 

Pozdrawiam

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

 

Model oblatany w zeszłą sobotę.

 

IMG20220430160605.jpg.56bb47b27c6ad76f9c0e075d4b525772.jpg

 

Dwa rzuty z ręki bez silnika ( lekki wiatr) - trymer lekko w górę.

Po pierwszym locie z silnikiem + 5g na ogon - potem jeszcze 5g i na razie jest OK.( aku jest 3S a zakładałem 4 S )

Teraz założone są łopatki  11x7  i "bierze" 56 A, bo na większych było ponad 60 A w pierwszym starcie.( regulator 60 A )

Dzięki uprzejmości kolegi  Krzyśka ( Pozdrawiam) mam nagranie z oblotu, jak poskładam filmik to umieszczę.

Wrażenia jak na pierwszy raz - poza korektą wysokości wynikającą z wyważenia - model idzie jak po " sznurku" 

Mimo średnich warunków, " ładnie widać noszenia" - jestem mile zaskoczony łatwością oblotu i oczywiście zadowolony. 

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję udanej przeróbki - brawo. Model lata bardzo dobrze, ma spory zakres prędkości i niechętnie chce lądować. Fajny i do szaleństw jak i wożenia się po niebie, no i model ma jeszcze komorę balastową w kadłubie więc pewno kiedyś sprawdzimy go na górce ?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.